«Τα επώνυμα μέσα ενημέρωσης» και οι «ανώνυμες δημοσκοπήσεις»

12 Μαρτίου 201417:41

Με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε δημοσκοπήσεις  για τον Δήμο Κομοτηνής  και μετά από ερωτήματα χρηστών, το  KomotiniPress.gr οφείλει να καταστήσει σαφές ότι δεν θα εμπλακει στη λογική της (προ) δημοσίευσης  ή των διαρροών «κρυφών» ή «άλλων» δημοσκοπήσεων που προέρχονται από ανώνυμες πηγές, κόμματα, εταιρείες ή υποψηφίους και διοχετεύονται με sms ή δημοσιεύονται σε ανώνυμα blogs.

Το KomotiniPress.gr είναι ενημερωτική διαδικτυακή πύλη και ως επώνυμο Μέσο Ενημέρωσης απαγορεύεται να δημοσιεύσει οποιαδήποτε μέτρηση ή σφυγμομέτρηση της κοινής γνώμης, που δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις και δεν τηρεί την επαγγελματική δεοντολογία., καθώς είναι σαφές ότι κάποιες από τις μετρήσεις αυτές διοχετεύονται εντέχνως για να επηρρεάσουν τους ψηφοφόρους με διάφορες «φήμες» ή «κινδύνους» κλπ.

Το KomotiniPress.gr  θεωρεί ότι είναι ιδιαιτέρως σημαντικό όλοι, οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι, οι ερευνητές αλλά και οι πολίτες που έρχονται σε επαφή με αποτελέσματα ή «πληροφορίες για αποτελέσματα» δημοσκοπήσεων να γνωρίζουν τους βασικούς ορισμούς και να λαμβάνουν υπόψιν τις συγκεκριμένες παραμέτρους κατά την ανάγνωση και ερμηνεία των στοιχείων.

 Πιο συγκεκριμένα απαραίτητα στοιχεία για την ανάγνωση των δημοσκοπήσεων θεωρούνται τα ακόλουθα:

  1. Ταυτότητα Έρευνας/Δημοσκόπησης: Θα πρέπει να διευκρινίζεται η ταυτότητα της έρευνας, το όνομα της εταιρείας που την διενεργεί, ο εντολέας της έρευνας, το μέγεθος του δείγματος, η γεωγραφική κάλυψη του δείγματος, ο τρόπος συλλογής των στοιχείων , η περίοδος της διεξαγωγής της έρευνας, το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα κοκ. Επίσης όταν πρόκειται για δημοσκόπηση με πρόθεση ψήφου θα πρέπει να διευκρινίζεται εάν διενεργείται με κάλπη ή όχι.
  2. Δείγμα-Μέγεθος: Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου το δείγμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 άτομα για βουλευτικές εκλογές ή για Ευρωεκλογές ενώ σε περίπτωση Δημοτικών Εκλογών το δείγμα εξαρτάται από το μέγεθος του Δήμου, τις ιδιομορφίες του και τα ειδικότερα δημογραφικά στοιχεία και θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 300 ατόμων.
  3. Δείγμα-Ποιότητα: Το δείγμα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού που διερευνά και αυτός είναι ο ορισμός της δημοσκόπησης. Οι έρευνες που βασίζονται σε συμμετοχή με πρωτοβουλία των ιδίων των ερωτωμένων αντί για δειγματοληπτική επιλογή, δεν συνιστούν δημοσκόπηση (π.χ. ερωτηματολόγια που αναρτώνται σε διαδικτυακούς τόπους)
  4. Πρόθεση Ψήφου και Εκτίμηση Ψήφου: Ο όρος «πρόθεση ψήφου» αφορά σε όλες τις απαντήσεις που δίνονται στην ερώτηση «Εάν είχαμε σήμερα εκλογές τι θα ψηφίζατε;», ακόμη και όταν δεν επιλέγεται κάποιο κόμμα ή υποψήφιος. Ο όρος «εκτίμηση ψήφου» αφορά στην εκτίμηση των ποσοστών των κομμάτων ή των υποψηφίων χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος (δηλαδή εξαιρουμένων των απαντήσεων όπως «δεν έχω αποφασίσει ακόμη», «δεν γνωρίζω», «δεν απαντώ», «άκυρο», «λευκό»’).
  5. Εταιρεία Δημοσκοπήσεων: Το όνομα της εταιρείας που διεξήγαγε την δημοσκόπηση θα πρέπει να αναφέρεται ευκρινώς και να είναι μέλος του  ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ – ΣΕΔΕΑ (www.sedea.gr)

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr