Πώς θα συνδυασθεί η αποκατάσταση συνδεσιμότητας / μεταφορών με την τήρηση πρωτοκόλλων Covid19 στον κάθετο άξονα;

21 Μαΐου 202123:20

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Η πρόσφατη επίσκεψη του κ. Παν. Αρκουμανέα, συνέπεια της επικοινωνιακής διάστασης που έλαβε η “Μάχη της Νυμφαίας” , κατέδειξε την προβληματική διαχείριση από πλευράς των αρμοδίων σε τοπικό, υπερτοπικό και κεντρικό επίπεδο σε θέματα που αφορούν στην διαχείριση της πανδημίας (και ) στην περιοχή μας.

Τα δελτία τύπου, οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η επιφανειακή προσέγγιση ενός τόσο σημαντικού ζητήματος όπως είναι η ασφαλής αποκατάσταση μεταφορών και (οδικής) συνδεσιμότητας ανάμεσα σε δύο κράτη μέλη ΕΕ εν καιρώ πανδημίας, μόνον απορίες μπορούν να προκαλέσουν που αναπόφευκτα οδηγούν στην διατύπωση ορισμένων ερωτημάτων κι επισημάνσεων για την τήρηση των προϋποθέσεων που θα συμβάλλουν στην επίτευξη της απαιτούμενης βιοασφάλειας.

Ενόψει της περιόδου των θερινών διακοπών και του προγραμματισμού των σχετικών ταξιδιωτικών ρυθμίσεων, οι Μαχητές της Νυμφαίας εκτός από ευκαιριακού χαρακτήρα τοποθετήσεις και live tv show δεν ασχολήθηκαν με το πλαίσιο της τήρησης του πλαισίου που ορίζεται από τον κοινό ευρωπαϊκό χάρτη πορείας, για την αμοιβαία αποδοχή της υγειονομικής κατάστασης και των ισχυόντων μέτρων μεταξύ χωρών, περιφερειών και περιοχών, άρα και μεταξύ κρατών μελών, καθώς και μεταξύ της ΕΕ και τρίτων χωρών, για τη σταδιακή, έγκαιρη και ασφαλή αποκατάσταση των ευρωπαϊκών αλλά και των παγκόσμιων μεταφορικών συστημάτων όπως και για την ασφάλεια των επιβατών.

Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι ο Κάθετος Άξονας χρησιμοποιείται για μεταφορά εμπορευμάτων και για αυτό πρέπει να διασφαλισθεί ότι η εφοδιαστική λειτουργία θα παραμείνει λειτουργική χωρίς αυτό να είναι εφικτό έτσι όπως τείνει να διαμορφωθεί η κατάσταση.

Η χαλάρωση των περιορισμών και η επανεκκίνηση της κινητικότητας, ιδίως σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο θα πρέπει να παραμείνει ευθυγραμμισμένη με τα γενικά μέτρα πρόληψης που απαιτούνται ή συνιστώνται από κάθε κράτος μέλος και στην προκειμένη περίπτωση αυτά δεν φαίνεται να έχουν γινει κατανοητά..

Επιπροσθέτως, δεν είναι εμφανές πώς θα εξυπηρετηθεί ένας τεράστιος όγκος εισερχομένων εντός της Ελληνικής Επικράτειας σε έναν υπαίθριο χώρο που στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να θεωρηθεί ως χώρος ανάπαυσης αυτοκινητιστών κι όχι ως χώρος διεξαγωγής υγειονομικών ελέγχων.

Από μία πρόχειρη εκτίμηση , φαίνεται ότι θα κληθούν οι αρμόδιοι να αντιμετωπίσουν ζητήματα όπως: Πώς θα διασφαλισθεί η γρήγορη διέλευση των εμβολιασθέντων και όσων έχουν αρνητικό pcr, η πυκνότητα των επιβατών στον χώρο αναμονής, η προσθήκων προστατευτικών φραγμών γύρω από τα αυτοκίνητα ή τους χώρους διεξαγωγής ελέγχου, η δημιουργία ειδικών χώρων διαχωρισμού ή/και προτεραιοποιησης των διαφορετικών ροών επιβατών, (περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα, καθώς και στη μεταφορά ηλικιωμένων) η πρόβλεψη για χώρους ατομικής υγιεινής (τουαλέτες, τρεχούμενο νερό, χώροι αναμονής κοκ), η δημιουργία/λειτουργία κόμβου απολύμανσης στην παρακείμενη τάφρο στο βαθμό που έχουμε και ταυτόχρονα ξέσπασμα κάποιας ζωονόσου όπως η ΑΠΧ,

Θα πρέπει ίσως να εξετασθεί αν είναι εφικτή η λειτουργία και δεύτερου σημείου υγειονομικού ελέγχου ίσως στο σαφώς πιο βελτιωμένο σημείο, 1χλμ πριν την διασταύρωση προς Κάλχα, έτσι ώστε να αποφευχθούν οι συνωστισμοί στο υπό διαμόρφωση σημείο.

Βεβαίως, υπάρχει και η άλλη λύση, να ανοίξει ο κάθετος άξονας, να υπάρχει μία προσομοίωση ελέγχων και Θεός Φυλάξοι!

Υ.Γ.: Δοθείσης της ευκαιρίας μήπως να γίνουν κι άλλες σημειακές παρεμβάσεις προς βελτίωση των συνθηκών στον κάθετο αξονα; (διαγράμμιση, δημιουργία μικρών χώρων ξεκούρασης αυτοκινητιστών, βελτίωση της σήμανσης;)

 

 

Αρθρογράφος