Φιλέλληνες, φιλότουρκοι και”τάγματα ειρήνης” ….

4 Οκτωβρίου 202105:45

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ο Σεπτέμβριος του 2021 θα καταγραφεί από τον ιστορικό του μέλλοντος με αναφορά σε δύο πολυπληθείς εκδηλώσεις που σήμαναν την αρχή ενός ιδιότυπου “πολέμου” στο εσωτερικό της μειονότητας: την εκδήλωση για τα 30χρονα του μειονοτικού κόμματος των τουρκοφρόνων της περιοχής (DEB/ΚΙΕΦ) στο Δημοτικό Γήπεδο της Φιλλύρας και το Φεστιβάλ Ιάσμου στο Δημοτικό Γήπεδο του Ιάσμου.

Η εκδήλωση του DEB/ΚΙΕΦ με προσκεκλημένο τον Τούρκο καλλιτέχνη Εντίπ Ακμπαϊράμ και πλαισιωμένη από το μειονοτικό παραϊερατείο συγκέντρωσε περίπου 4.000 θεατές από την μειονότητα.

Το Φεστιβάλ Ειρήνης Δήμου Ιάσμου (του οποίου εμπνευστής ήταν ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν) με πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα που διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα και τη συγχρηματοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ΑΜΘ, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και του Περιφερειακού Ταμείου ΑΜΘ κατάφερε να προσελκύσει περίπου 6.000 θεατές μεικτού ακροατηρίου, αναβαθμίζοντας παράλληλα την εικόνα του Ιάσμου. Να επισημανθεί ότι το “Φεστιβάλ Ειρήνης” του Δήμου Ιάσμου ήταν η μόνη και η πλέον επιτυχημένη εκδήλωση στην Ροδόπη για το 2021.

Σε μία πρώτη ανάγνωση έχουμε να κάνουμε με μία άτυπη αναμέτρηση φιλελλήνων (στον Ίασμο) και φιλότουρκων (στην Φιλλύρα) που στο εξής θα προσδιορίσει και μία σειρά άλλων ενδοσυγκρουσιακών εξελίξεων στο εσωτερικό της μειονότητας. Η εκδήλωση του DEB/ΚΙΕΦ έδωσε το στίγμα ενός συσπειρωτικού πυρήνα αλλά και η εκδήλωση του Ιάσμου ανέδειξε έναν ισχυρό αντίπαλο πυρήνα που αναγκαστικά “περνάει” μέσα από τα ελληνικά θεσμικά όργανα κρατώντας τα προσχήματα.

Σε μία δεύτερη ανάγνωση διαπιστώνουμε ότι τοπικές πολιτικές δυνάμεις του Ιάσμου που αντιπολιτεύονται τον σημερινό Δήμαρχο συμπλέουν σε επικοινωνιακό και πολιτικό επίπεδο με το DEB/ΚΙΕΦ προαναγγέλοντας και μελλοντική εκλογική σύμπραξη και συνεργασία προκειμένου ν’ανατραπεί ο Οντέρ Μουμίν. Μία εκ του παραλλήλου ανάγνωση των δημοσιευμάτων του τοπικού μειονοτικού τύπου αλλά και δηλώσεων δημοσίων προσωπικοτήτων της περιοχής οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα.

Σε μία τρίτη ανάγνωση , βλέπουμε ότι υπάρχει ένας ανταγωνισμός ανάμεσα στον ΚΙΝ.ΑΛ. και τον ΣΥΡΙΖΑ με κέντρα τον Ίασμο και τα Αρριανά αντιστοίχως με το DEB/ΚΙΕΦ να προσπαθεί με τα φερέφωνά του να λειτουργήσει ως ρυθμιστής που θα εκβιάσει και θα κατευθύνει ψήφους προς τους αρεστούς.

Σε μία τέταρτη ανάγνωση βλέπουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία διαδικασία αναδιάταξης των δυνάμεων που ασκούν επιρροή στο εσωτερικό της μειονότητας και που με την σειρά τους επιδρούν στην πολιτική της έκφραση ενώ καλλιεργειται η απείθεια των μουσουλμάνων έναντι της Ελληνικής Πολιτείας με έναν “άγνωστο” σκηνοθέτη που μπορεί να επιλέξει ακόμη και τα πιο απίθανα και επικίνδυνα σενάρια. Πιο συγκεκριμένα:

  • 1. Αδύναμη εμφανίζεται η παλιά πολιτική ηγεσία της μειονότητας που ήταν ενταγμένη στα πολιτικά κόμματα με κατανεμημένη την πολιτική της δύναμη. Παραδοσιακά πολιτικά στελέχη έχουν αποσυρθεί λόγω γήρατος, φυσικής αδυναμίας αλλά και πιέσεων απο εξωγενείς παράγοντες Λίγοι εξ’αυτών που βρίσκονται διάσπαρτοι στα πολιτικά κόμματα και παραμένουν ενεργοί δεν έχουν την ανάλογη δύναμη καθώς δεν τυγχάνουν υποστηριξης απο την κεντρική εξουσία ή τα τοπικά κόμματα είτε δεν έχουν εκλεγεί στον χώρο δράσης τους (περιφερεια, δήμοι,τοπικά συμβούλια)
  • 2. Στην παρούσα χρονική φάση , η τοπική κοινωνία αντιμετωπίζει ένα μεγάλο πρόβλημα που διογκώνεται σταδιακά και σχετίζεται με τους εκφραστές διαφορετικών θρησκευτικών τασεων στο εσωτερικό της μειονότηταςλ Πρόκειται για μία διαδικασία που ξεκίνησε μετά τη δεκαετία του 1990, όταν άρχισε ο διαχωρισμός μεταξύ των “Τούρκων της Δυτικής Θράκης”, οι οποίοι ασκούσαν το Ισλάμ, τη μόνη θρησκεία χωρίς κλήρο, κάνοντας μυστικές συναντήσεις έξω από τους χώρους λατρείας. Φορείς αυτής της τάσης είναι μερικοί νέοι που πήγαν στην Τουρκία για εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια ολοκλήρωσαν την εκπαίδευσή τους σε κοινοτικά σχολεία και κοιτώνες με δωρεάν εκπαιδευτική υπηρεσία και επέστρεψαν στην Θράκη “ιδρύοντας” αιρετικές ομάδες.
  • 3. Με αποδυναμωμένους τους νομίμους Τοποτηρητές Μουφτήδες βρίσκουν πεδίο δράσης αιρετικές ομάδες γνωστές και ως “ισλαμικά τάγματα” όπως είναι οι Nakşilik, Nurculuk, Süleymancilik, Wahhabi και Gülenism, που βλέπουν την κοσμικότητα ως εχθρό γι ατο Ισλάμ το οποιο και προβάλλουν ως τον μοναδικό τρόπο για να διεκδικηθούν τα δικαιώματα της μειονοτητας. Οι εκπρόσωποι των αιρέσεων έχουν την στήριξη από το βαθύ τουρκικό κράτος που δημιουργεί έναν πρόσθετο μηχανισμό ελέγχου που δρα παράλληλα προς το Προξενείο .
  • 4. Πρακτικά, μέλη των παραπάνω αιρέσεων έχουν διεισδύσει σε κόμματα, σχολεία, τοπικά τζαμιά, χώρους εργασίας κοκ και έχουν δημιουργήσει άτυπους χώρους λατρείας σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Έβρο με πρόσχημα την φιλανθρωπική δράση, απολαμβάνοντας κατά περιόδους και την ανοχή των κρατικών υπηρεσιών. Μία ιδιαίτερα ανησυχητική παράμετρος εντοπίζεται στις πληροφορίες οτι ομάδες αιρετικών μουσουλμάνων παρέχουν και βοήθεια σε λαθρομετανάστες που εισέρχονται στην περιοχή.
  • 5. Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων, άνοιγμα (μικρο)επιχειρήσεων και γενικότερα μία οικονομική διείσδυση κυρίως προς τον αστικό χώρο της Ροδόπης με μελλοντικό στόχο τον πλήρη  δημογραφικό έλεγχο δήμων του νομού.
  • 6. Σε ένα απο τα παράλληλα πολιτικά σχέδια είναι η συγκεκαλυμμένη πριμοδότηση και ενίσχυση συγκεκριμένων προσωπικοτήτων που θα τους βοηθήσουν στις επιδιώξεις τους με μελλοντικά ανταλλάγματα.
  • 7. Τα παραπάνω προμηνύουν και μία διαφοροποίηση στο εσωτερικό των μηχανισμών του μειονοτικού παραϊερατείου που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής.

Στα πλαίσια της πέμπτης ανάγνωσης πρέπει να επισημανθεί η (επαν)ενεργοποίηση του Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Σεβ. Παντελεήμονος που μέσα από μία σειρά ενεργειών μεμονωμένων ή ομού μετά των άλλων Ιεραρχών της Θράκης προσπαθεί να δημιουργήσει εκ νέου έναν πόλο αναφοράς και να (εγ)καταστήσει την Εκκλησία ως Δίαυλο επικοινωνίας με το Κράτος των Αθηνών.

Τέλος, πρέπει να επισημανθεί η αδυναμία της Κοινότητας των Πληροφοριών ν’ανασυνθέσει τα δεδομένα μιας δυναμικής πολιτικής ανάγνωσης και να αναλάβει προληπτική δράση καθώς φαίνεται ότι αυτή ειναι και η επιλογή του “Επιτελικού Κράτους” που λειτουργεί με μοντέλο κεντρικό κι όχι περιφερειακό επενδύοντας σε mega projects χάνοντας , όμως, την δυνατότητα εντοπισμού των τοπικών δρώντων.

Αργεί και το πόρισμα της Διακομματικής για την Ανάπτυξη της Θράκης…..

Σημείωση: Στη φωτογραφία εξωφύλλου η πεσμένη γέφυρα του Κομψάτου , η ανενεργή σιδηροδρομική γέφυρα και η παλιά γέφυρα που αν και ακατάλληλη χρησιμοποιείται με οριακή αντοχή για τα φορτία που δέχεται.

Βλέπε σχετικά:

Ισλαμιστές, ρατσιστές και παιδεραστές κατασυκοφαντούν τον Ελληνικό Στρατό και απειλούν τους Θρακιώτες – Θα αντιδράσει κανείς;

Η κοινωνία της Θράκης αντιμέτωπη με την άνοδο των νεο-οθωμανικών ανατρεπτικών ομάδων!

Με κοινό 4.000 θεατών η εκδήλωση του DEB/ΚΙΕΦ στην Φιλλύρα (video)

5.700 οι επισκέπτες στο Φεστιβάλ Ειρήνης του Δήμου Ιάσμου

Κυρ. Αμούτζας: 51.500 € κόστισε το Φεστιβάλ Ειρήνης στον Ίασμο

Επιστολή διαμαρτυρίας στον Πρωθυπουργό από τους Μητροπολίτες της Θράκης

Ποιοί και πως θα θρηνήσουν για τον Μ. Μόρσι  στην Ελλάδα…

Οι ομόκεντροι κύκλοι της τουρκικής παρεμβατικότητας στα Βαλκάνια

Το τουρκικό κράτος στηρίζει τις δομές του πολιτικού ισλάμ στην Θράκη

Ποιούς ενόχλησε ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος Β’; (video)

Τί ακριβώς σημαίνει το κιτρινο/φαιοπράσινο στην Θράκη;

Ποιός προετοιμάζει “πολλαπλό χτύπημα” στην καρδιά της Ελληνικής Θράκης;

Κεράσι, Μύρτιλο, Ανάπτυξη και το νέο προφίλ του κ.Λεβέντ Σαδίκ

Η εταιρεία “Blue Farm” συμφερόντων Λ. Σαδίκ ενοικίασε 110 στρέμματα στον Δήμο Ιάσμου για την καλλιέργεια μυρτίλου

Το “Αγνοημένο και Πικραμένο” ιερατείο του ΚΙΕΦ στέλνει μηνύματα στην ΠτΔ (video)

Οι προκλήσεις που έχει ν’αντιμετωπίσει η “Θρακάρχης” του μέλλοντός μας…

Πόσο και τί κράτος στην μετα – Covid19 Ελληνική Θράκη ; – Τα δισεπίλυτα προβλήματα του 2020 απαιτούν άμεσες λύσεις!

Το σχέδιο ΣΥΡΙΖΑ για την εκλογή Μουφτήδων θα το υλοποιήσει η ΝΔ;

Τί συνέβη στον Ίασμο;

Ίασμος: Σεβασμός στην ΚΥΑ, κατανομή ρόλων και στο βάθος proxy war

Ποιός θα κάνει την κίνηση ρουά-ματ στον Ίασμο; (video)

Ο “Ράφτης του Παναμά”, ο “Επίμονος Μάγειρας” και η Ροδόπη

Yalanci Mufti 2 – Τί θέλει ο Σερήφ στον Ίασμο;

Ίασμος: “Σύγκρουση Πολιτισμών”, “συμφερόντων” ή “αντίσταση σε αφομοιωτικά σχέδια”;

Το τουρκικό Προξενείο απειλεί κι εκβιάζει Έλληνες Αιρετούς

Ιλχάν Αχμέτ & Μπουρχάν Μπαράν: Οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Ανθίμου πληγώνουν την Μειονότητα στην Θράκη

Φωτιά στη Νυμφαία από λαθρομετανάστες

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος