Τί συνέβη στον Ίασμο;

20 Ιουλίου 202114:59

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Στην παραπάνω ερώτηση η απάντηση κατ’αρχάς συνοψίζεται σε παλαιότερη δήλωση του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν που είχε δηλώσει ότι ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ. Είχε , μεταξύ άλλων, τονίσει ο κ. Οντέρ Μουμίν: “….Παρακολουθώ το οργανωμένο σχέδιο σας, να με φέρετε ενώπιον της δικαιοσύνης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, για να εκπέσω από το αξίωμα μου. Έχω λάβει όλα τα μέτρα μου και θα ανταποδώσω ωμά, σκληρά σε κάθε σας κίνηση. Θα αποχωρήσω το 2029 μόνος μου, όπως υποσχέθηκα στη λήξη της 2ης θητείας μου ή θα αποχωρήσω με εκλογές, με την κυρίαρχη βούληση των συνδημοτών μου.Σίγουρα δεν θα φύγω με δικαστήρια.Δεν θα είμαι ένας συνηθισμένος Δήμαρχος.”

Εμείς στο Komotinipress ήδη από το 2020 είχαμε επισημάνει ότι ” ενδιαφέρον για τις μελλοντικές εξελίξεις θα έχει η προσωπική πορεία του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν, ο οποίος με δυναμισμό συμμετέσχε στις εργασίες του συνεδρίου (της Προύσσας), διατηρώντας την αυτοδιοικητική του αυτοτέλεια” υποδεικνύοντας τον ρόλο που θα έπρεπε να διαδραματίσει το νέο ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου απέναντι σε έναν Δήμαρχο που θα ήταν εντελώς διαφορετικός από τον προκάτοχό του.

Είχαμε γράψει τότε ότιΤο νέο ΔΣ του Συλλόγου καλείται σε μία δύσκολη συγκυρία και στο πλαίσιο της διακηρυσσομένης “πολυπολιτισμικότητας” και της “αρμονικής συνύπαρξης”, να υποστηρίζει της ομαλή καθημερινή συμβίωση, χωρίς αντιθέσεις και διαχωριστικές γραμμές που εμβαθύνουν το χάσμα κι αναχρονιστικές καταδικασθείσες εθνικιστκές πρακτικές του παρελθόντος που οδηγούν τους Ιασμιώτες, ως άτομα και ως μέλη της Θρακικής κοινωνίας , στην εσωστρέφεια.”

Κι εκεί που είχαμε – κατά κάποιο τρόπο- αντιληφθεί την φύση των πολιτικών συγκρούσεων στον Δήμο Ιάσμου, προέκυψε μία νέα παράμετρος που εντοπίζεται στην τάση που φαίνεται να εκφράζει ο δικηγόρος με τοπική πολιτική και κοινωνική δράση κ. Ιμάμ Τζανέρ ο οποίος όχι μόνον εκφράζει διακριτά την πολιτική αντιπαράθεση προς το πρόσωπο του κ. Οντέρ Μουμίν αλλά ταυτόχρονα υιοθετεί και μία “εχθρική στάση” ως προς το Εθνικό Συμφέρον και την ηρεμία των σύνοικων στοιχείων.

Χαρακτηριστικό είναι το δημόσιο μήνυμα με τις ευχές του για την σημερινή θρησκευτική Εορτή των Θυσιών και εντός του χωροχρονικού πλαισίων των εκδηλώσεων του Προφήτη Ηλία αλλά και ανήμερα της Επετείου του ΑΤΤΙΛΑ όπου αναφέρεται χαρακτηριστικά στην “Τουρκική Μουσουλμανική Κοινότητα της Θράκης” ακολουθώντας τη νέα τακτική του μουσουλμανικού τουρκόφρονου παραϊερατείου που ακολουθώντας το “δόγμα Τσαβούσογλου” αναβάθμισε την “μειονότητα” σε “κοινότητα”.

Για όσους δεν αντιλαμβάνονται την διαφορά , να υπενθυμίσουμε ότι ο όρος “τουρκική μειονότητα” παραπέμπει στη σημειολογία του “Κυπριακού Ζητήματος” όταν από την δεκαετία του ’50 και τις Συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου η μειονότητα των τουρκοκυπρίων του 18% αναβαθμίσθηκε σε κονότητα με καθοριστικό ρόλο στις μετέπειτα εξελίξεις.

Η γενικευμένη χρήση του όρου “τουρκική κοινότητα “στην Θράκη τόσο στα διεθνή fora όσο και στην εγχώρια πολιτική σκηνή είναι ένα ακόμη βήμα που θέτει τα ιδεολογικά και πολιτικά θεμέλια για να μετατραπεί η Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης σε ” στρατηγική μειονότητα” και “μοχλό αποσταθεροποίησης” της Ελληνικής Κυριαρχίας.

Δεν περιμένουμε από τα μέλη ενός ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου να αντιληφθούν τα παραπάνω αλλά σίγουρα οι Ταγοί της Ροδόπης που σιωπούν κατά βούληση και κατά περίπτωση θα έπρεπε να είχαν ενεργοποιηθεί προς εκείνη την κατεύθυνση εξομάλυνσης των σχέσεων στον Δήμο Ιάσμου πλαισιώνοντας ΚΑΙ το Χριστιανικό Στοιχείο με τον προσήκοντα τρόπο αλλά και ενεργώντας ως ΓΕΦΥΡΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ με τον Δήμαρχο Ιάσμου , του οποίου ο ρόλος είναι Θεσμικός.

Στο προχθεσινό σημείωμά μας είχαμε αναφερθεί εκτενώς στην φύση της σύγκρουσης Δημάρχου-Συλλόγου επισημαίνοντας ότι “Το σίγουρο είναι πως σε αυτή την φάση υπερισχύει το Αντι-Covid19 μοντέλο του Δήμου Ιάσμου και ο Δήμαρχος Ιάσμου διατηρεί τον έλεγχο των κινήσεων ενώ ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται τον ρόλο του αλλά και την δυναμική που πρέπει ν’αναπτύξει στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.”

Λίγες ώρες μετά, μάθαμε ότι πραγματοποιήθηκαν συλλήψεις κι ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτωφόρου για μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου λόγω καταπάτησης δημοτικού χώρου και παραβίαση της πρόσφατης ΚΥΑ με τα περιοριστικά μέτρα με τον Δήμαρχο Ιάσμου να θριαμβολογεί ότι κατάφερε κίνηση “ρουά-ματ”στην τοπική σκακιέρα

Σύμφωνα με τις απόλυτα ελεγχθείσες για την αξιοπιστία τους πηγές, κατόπιν συντονισμένων ενεργειών του Δημάρχου Ιάσμου που βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με τις Δικαστικές, Αστυνομικές Αρχές του Νομού Ροδόπης αλλά και την Κεντρική Διοίκηση στην Αθήνα

  • α)με εντολή Εισαγγελέα ακολουθήθηκε αυτόφωρη διαδικασία για μέλη του ΔΣ του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου
  • β) βεβαιώθηκε η παράβαση του 285 ΠΚ- (Νόμος 4619/2019) – Παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών
  • γ)σχηματίστηκε δικογραφία, ασκήθηκε δίωξη
  • δ)αφέθηκαν ελεύθεροι οι συλλφθέντες παλι με εντολή Εισαγγελέα μέχρι να οριστεί τακτική δικάσιμος και εκδικασθεί η υπόθεση
  • ε)επεβλήθη Διοικητικό Πρόστιμο 5.000 ευρώ στον Σύλλογο Ιάσμου και
  • στ) Διοικητικό Πρόστιμο στον κ. Ηλία Μπούκα ύψους 3.000 ευρώ

Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ.Οντέρ Μουμίν μπορεί πλέον να είναι ικανοποιημένος διότι οι Αρχές της Ελληνικής Πολιτείας αλλά και η Ελληνική Κυβέρνηση

  1. τήρησαν το γράμμα του νόμου σεβόμενοι του Θεσμούς,
  2. στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων,
  3. απέδειξαν εμπράκτως ότι η εφαρμογή των Νόμων δεσμεύει όλους τους Έλληνες Πολίτες ανεξαρτήτως θρησκεύματος,
  4. το Ελληνικό Κράτος ,η Πολιτική Προστασία, η ΕΛ.ΑΣ., η Εισαγγελία δεν λειτούργησαν μονόφθαλμα και
  5. δεν επέτρεψαν σε κανέναν κακόβουλο να αναμασήσει τις γνωστές στερεοτυπίες περί καταπάτησης δικαιωμάτων ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Στις “παράπλευρες απώλειες” για την περιοχή πρέπει να αναφερθεί η αρνητική εξέλιξη της ακύρωσης συμμετοχής στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις της WWF Ελλάς. όπως προκύπτει από τις αναρτήσεις του Δήμου Ιάσμου, καθώς η οργάνωση, μετά από τις άνω περιγραφείσες εξελίξεις ταποφάσισε να μην συμμετέχει στις εκδηλώσεις σύμφωνα με το ανακοινωθέν πρόγραμμα.

Το ζητούμενο βεβαίως είναι για ποιό λόγο δεν είχαμε την ίδια σχέση δράσης-αντίδρασης-διάδρασης και σε ανάλογες καταγγελίες του παρελθόντος για να ελεγχθούν οι ευθύνες που φέρουν ενδεχομένως οι εκπρόσωποι του ΚΙΕΦ και του δικτύου των παρατύπων ιδιωτευόντων παραθρησκευτικών λειτουργών της μειονότητας για την ανυπακοή στην τήρηση των αντιμέτρων Covid19 αλλά και για ζητήματα που προέκυψαν με την άνιση μεταχείριση σε βάρος των Χριστιανών της Θράκης όταν οι Μουσουλμάνοι συμπολίτες τους δεν υφίσταντο στο Ραμαζάνι τους περιορισμούς που υπέστη η χριστιανική πλειονότητα κατά τον εορτασμό του Αγίου Πάσχα.

Για να μην μιλήσουμε για την ανοχή απέναντι σε κορωνοπάρτι και πανηγύρια σε οικισμούς του Δήμου Κομοτηνής ή Αρριανών ή Μαρωνείας -Σαπών που παραλίγο να δούμε να επαναλαμβάνονται τα τραγικά περιστατικά του Εχίνου του Δήμου Μύκης.

 

Αφού λάβουμε σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες και τις σκέψεις των κατοίκων της περιοχής, θα πρέπει να περιμένουμε να λυθεί η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΤΑΓΩΝ στα όσα ανωτέρω εκθέσαμε και που μάλλον αναδεικνύουν ότι το ζήτημα του Ιάσμου έχει πολλές περισσότερες πτυχές από όσες φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού..

Αρθρογράφος