20130122 115727

Σ. Μελισσόπουλος: Η τοπική ιστορία στα σχολεία της Περιφέρειας ΑΜΘ από την επόμενη χρονιά.

23 Ιανουαρίου 201308:21

20130122 115727Την πρώτη του Συνέντευξη Τύπου, με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων του, παραχώρησε στην Κομοτηνή ο νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ Σάββας Μελισσόπουλος, το μεσημέρι της Τρίτης.

Ο νέος Διευθυντής έθεσε τους στόχους της θητείας που ξεκινά στην Περιφέρεια ενώ στο περιθώριο της συνάντησής του με δημοσιογράφους έδωσε την είδηση της ένταξης της τοπικής ιστορίας κάθε περιοχής στα σχολεία της ΑΜΘ καθώς επίσης και την ενίσχυση των δομών αλληλεγγύης για τους μαθητές φτωχών οικογενειών.

Η τοπική ιστορία στα σχολεία της Περιφέρειας

Ειδικότερα για την τοπική ιστορία ανέφερε ότι θα επιχειρηθεί να διδαχθεί την επόμενη σχολική χρονιά με εγχειρίδια που θα προκύψουν από συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση και το ΔΠΘ. Σημείωσε ότι μέσα από τις κατά τόπους διευθύνσεις θα αναζητηθεί το υλικό το οποίο θα διδάσκεται εναλλακτικά στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, με χαρακτήρα καινοτομίας, μέχρι να υπάρξει και ένας πιο μόνιμος σχεδιασμός από το Υπουργείο Παιδείας. “Σε κάθε τοπική κοινωνία υπάρχουν οι άνθρωποι και τα ιδρύματα που μπορούν να έχουν μια σωστή οπτική”. Η ένταξη της τοπικής ιστορίας θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με το Σάββα Μελισσόπουλο, αλλά ανέφερε ότι ο σχεδιασμός πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην Άνοιξη, ώστε να μην υπάρχουν αιφνιδιασμοί.

Οι στόχοι της επόμενης περιόδου

Οι 8 Βασικοί άξονες προτεραιότητας που έχουν τεθεί από τον νέο Περιφερειακό Διευθυντή, παράλληλα με την στόχευση του Υπουργείου είναι οι εξής:

1) Εναία αντίληψη σύνδεση και αντιμετώπιση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
2) Εισαγωγή και διδασκαλία τοπικής ιστορίας στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεεγχειρίδια από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
3) Συνεχής ενίσχυση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών ιδιαίτερα της ενδοσχολικής.
4) Ανακούφιση του προβλήματος υποσιτισμού με ψυχραιμία, σεβασό στα προσωπικά δεδομένα και χωρίς εντυπωσιασμούς
5) Αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοσχολκής βίας αφού πλέον ιδρύεται παρατηρητήριο πρόληψης της βίας και του φοβισμού.
6)Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα επιχειρηθούν να εξασφαλιστούν νέες προτάσεις ανέγερσης σχολικών μονάδων αλλάκαι εντάξεις σε ευρωπαϊκά προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης ή καινοτομίας, με πλήρη αξιοποίηση των τιριακών υποδομών της Εκπαίδευσης και της Αυτοδιοίκησης για να γίνει καλύτερη αξιοποίηση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων.
7) Διασύνδεση της Περιφερειακής Διεύθυνσης με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο για την εκπόνηση μιας σειράς προγραμμάτων.
8) Αξιοποίηση όλων των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής με τάξεις υποδοχής, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη,
ενισχυτική διδασκαλία, κατ΄οίκον διδασκαλία.

Τα προβλήματα της τρέχουσας περιόδου

Τοποθέτησε τα προβλήματα που παρατηρούνται, κυρίως, σε κτιριακή υποδομή και στελέχωση, αλλά επεσήμανε ότι στην τρέχουσα δημοσιονομική κατάσταση δεν μπορούν να καλυφθούν πολλά παρά μόνο οι επείγουσες ανάγκες, οι οποίες είναι:

22 κενά εκπαιδευτικών στην Α’βάθμια Εκπαίδευση
26 κενά στη Β΄Βάθμια Εκπαίδευση
56 κενά στην Ειδική Αγωγή

Όπως ανέφερε: “Τη σχολική χρονιά που διανύουμε και παρότι είχαμε καιρό να κάνουμε διορισμού είχαμε 22 μόνιμους διορισμούς και 800 αναπληρωτές/ωρομίσθιους σε όλη την Περιφέρεια. Έχουμε μια πολύ δυναμική εκπαιδευτική περιφέρεια που πρέπει να λειτουργεί μακριά από μιζέρια και την ηττοπάθεια, μέσα στην πολυπολιτισμικότητα της περιοχής.” Εξάλλου, σε ότι αφορά στις συγχωνεύσεις, εκτίμησε ότι αυτό που επείγει είναι οι συγχωνεύσεις των πολύ μικρών σχολικών μονάδων με μεγαλύτερες. Οι σχετικές προτάσεις έχουν φτάσει από τις κατά τόπους διευθύνσεις αλλά εκτιμά ότι δεν θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές και θα γίνουν γνωστές μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Μιλώντας, γενικότερα, για τα νέα του καθήκοντα είπε:”Βαθιά μου πεποίθηση είναι πως η Παιδεία είναι από τα λίγα στοιχεία της κοινωνίας που μπορεί να αποτελέσει το στυλοβάτη ανασυγκρότησης της χώρας και διεξόδου από την κρίση. Αλλά μια Παιδεία που θα έχει σύγχρονο πρόσωπο και δεν θα φοβάται τις αλλαγές Η περίοδος της ευδαιμονίας και του αυτόματου πιλότου έχει παρέλθει. Λάθη κάνουν όλοι και πρώτος εγώ όμως τίποτε πια δεν είναι αυτονόητο” είπε και τόνισε πως “είμαστε υποχρεωμένοι να βρούμε στην εκπαίδευση νέες σταθερές” .

Πραγματική του επιθυμία είπε πως είναι να συνεχίσει το εξαιρετικό έργο του κυρίου Κελεσίδη και να λειτουργήσει όχι ως διαχειριστής της κατάστασης αλλά ως καθοδηγητής μιας συλλογικής προσπάθειας αλλαγών και ανασυγκρότησης. Tέλος, μεταξύ άλλων, υποσχέθηκε διαφάνεια και δικαιοσύνη για εκπαιδευτικούς και πολίτες με συμμάχους τους γονείς και την Αυτοδιοίκηση.

Απευθείας επικοινωνία γονέων και εκπαιδευτικών με το προσωπικό mail

Σύμφωνα με το νέο Περιφερειακό Διευθυντή, θα εγκαινιαστεί μια νέα μορφή απευθείας επικοινωνία, και γιαυτό έδωσε δημοσιότητα το προσωπικό του mail όπου θα μπορούν να θέτουν ερωτήματα ή σχόλια, εκπαιδευτικοί και γονείς, στα οποία και θα απαντά. Eίναι το savas.melissopoulos@gmail.com

Η ταυτότητα της Περιφέρειας:
1.024 σχολικές μονάδες
83.673 μαθητές
10.330 εκπαιδευτικοί

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr