Το “Σύνδρομο Οντέρ Μουμίν” και η λύση του

25 Δεκεμβρίου 202211:08

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Στο Komotinipress έχουμε επανειλημμένως αναφερθεί στα αίτια και τις συνέπειες της αντιθεσμικής κι εθνικά επικίνδυνης στάσης του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν χωρίς , όμως, ν’αναφερθούμε στα στοιχεία εκείνα της κοινωνιοπάθειάς του που φαίνεται ότι , εν πολλοίς, χαρακτηρίζουν την στάση και την συμπεριφορά του, επιδρώντας δραστικά στις αποφάσεις του αλλά και τον τρόπο που πολιτεύεται.

Είναι δεδομένο πλέον ότι η στάση του κ. Οντέρ Μουμίν δεν ερμηνεύεται με αυτό που συνηθίζουμε να χαρακτηρίζουμε ως “κοινή λογική”. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, η δημόσια εικόνα του κ. Οντέρ Μουίν προσδιορίζεται από ακραίες αντικοινωνικές συμπεριφορές  λαμβάνοντας αποφάσεις με πλήρη αδιαφορία για τους συνανθρώπους του αλλά και τους δημότες του, τους οποίους και αντιμετωπίζει ως υπηκόους με τον ίδιο να αυτοπροβάλλεται ως ο εκλεκτός του Θεού…

Ο Δήμαρχος Ιάσμου παρουσιάζει εικόνα “δυσλειτουργικού ατόμου”, φέρεται αυτοκαταστροφικά, λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να φαίνεται ότι έχει αίσθηση “σωστού” και “λάθους” και συχνά παραβλέποντας τα δικαιώματα, τις επιθυμίες και τα συναισθήματα των άλλων παραβιάζει με την στάση του τους νόμους της Πολιτείας και του Κράτους αλλά και κάποιους άγραφους ηθικούς νόμους της μικρής κοινωνίας στην οποία ζει.

Σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί σε τοπικά και πανελλήνιας εμβέλειας μέσα, ο Δήμαρχος Ιάσμου εμφανίζει σημάδια έντονης αντικοινωνικής διαταραχής της προσωπικότητάς του , προσπαθεί να χειραγωγήσει τους πάντες, διαπληκτίζεται κι επιδεικνύει παντελή αδιαφορία προς τους άλλους, φέρεται βίαια ή παρορμητικά και δίνει την εικόνα ενός πολιτικού προσώπου που είναι ανίκανο να εκπληρώσει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις του .

Παρατηρώντας τον τρόπο που διαπόμπευσε κι απέλυσε εργαζομένους του, αλλά και τον τρόπο που ο ίδιος (νομίζει ότι ) δίνει εντολές κι “εκδίδει” αποφάσεις μέσω πλατφόρμας What’s App και Facebook, διαπιστώνουμε ότι αυτό που απουσιάζει πλήρως από μέσα του είναι η ενσυναίσθηση και γενικά η συνείδηση και η απουσία συναισθημάτων ενοχής προς τρίτους.Προβάλλοντας ένα (ψευδές) αίσθημα υπεροχής με χειριστικό τρόπο κι επιδειξιομανία διαπράττει παρανομίες και καταπατά τα δικαιωμάτων πιο αδυνάμων από αυτόν, διαπράττει το αδίκημα κατάχρησης εξουσίας και στηρίζει τις επιλογές του με παραπλάνηση και απειλές.

Δεν αποκλείεται πάνω σε αυτά τα χρονίζοντα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κ. Οντέρ Μουμίν να “επένδυσαν” κι όσοι τον στήριξαν ή και τον καθοδήγησαν με δόλιους σκοπούς. Δεν είναι διόλου απίθανο η υψηλής λειτουργικότητας κοινωνιοπάθεια του κ.Οντέρ Μουμίν, ενός γοητευτικού και δυναμικού νεαρού πολιτικού, ν’αποτέλεσε την βάση ενός σχεδίου το οποίο ο ίδιος ακούσια εξυπηρέτησε οδηγώντας στην τωρινή κατάσταση.

Με λίγα λόγια ο Δήμαρχος Ιάσμου ως  δυσπαθητικός κοινωνιοπαθής, δεν προκύπτει ότι είναι σε θέση να ασκήσει πλέον τα καθήκοντά του και να υπηρετήσει το συμφέρον του λαού του. Η κατάσταση προβλέπεται να επιδεινωθεί μόλις εμφανισθεί στο Δημαρχικό Μέγαρο κα θα εισπράττει την πάνδημη περιφρόνηση, την απόρριψη και την δυσαρέσκεια που θα συμβάλλουν στο επίπεδο του θυμού, της επιθετικότητας ή της βίας που επιδεικνύουν.

Με όρους ψυχοκοινωνικοπολιτικής ανάλυσης δεν αποκλείεται ο Δήμαρχος Ιάσμου να πάσχει από το “Σύνδρομο της Υβρεως”, (Hubris Syndrome), με συμπεριφορές που απορρέουν από τη “μέθη της εξουσίας” με ορισμένους ηγέτες να εμφανίζουν μεγάλη οίηση, να γίνονται αλαζονικοί, αυθάδεις και περιφρονητικοί θεωρώντας τους εαυτούς τους υπεράνω ανθρωπίνων ορίων και θείων κανόνων.

Ενα ερώτημα που τίθεται είναι πώς δημιουργείται αυτό το σύνδρομο: Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει το ανάλογο υπόστρωμα, τόσο το γενετικό όσο και το επίκτητο υπόστρωμα που αφορά τη δομή και την ανάπτυξη του εγκεφάλου του πάσχοντος. Οσον αφορά στο γενετικό υπόστρωμα, οι νευροεπιστήμες δεν μπορούν ακόμα να το τροποποιήσουν. Αυτό όμως που μπορεί να επιτύχει η σύγχρονη επιστήμη είναι η διάγνωση. Και αυτό που μπορεί να κάνει ο λαός με την ψήφο του είναι η αποπομπή τους. Τα υπόλοιπα είναι θέμα ειδικών… (βλ. Ντέιβιντ Οουεν «Ασθενείς στην εξουσία» David Owen,In Sickness and in Power: Illness in heads of government during the last 100 years, εκδ. Methuen Publishing Ltd., Λονδίνο 2008).

Τα “μαύρα” Χριστούγεννα του 2022 θα μείνουν στην Ιστορία του Ιάσμου όχι για την αντεθνική, αντιθεσμική και αντικοινωνική στάση του Δημάρχου Ιάσμου αλλά κυρίως για την αδράνεια του Κράτους, την απουσία της Πολιτείας και -κυρίως- την ατολμία της τοπικής Ηγεσίας να παρέμβει τελέσφορα προστατεύοντας το Κοινωνικό και Εθνικό Συμφέρον της Ροδόπης.

Η απουσία του πολιτικού δυναμικού της Ροδόπης, η αδυναμία παρέμβασης της αποκεντρωμένης εξουσίας και η αφωνία των θεσμικών προϊσταμένων του Δημάρχου Ιάσμου , δυστυχώς, συμπαρασύρει και την κεντρική εξουσία που εμφανίζει μια αξιοπερίεργη αδράνεια.

Οι ανωτέρω , ίσως, θα πρέπει ν’αντιληφθούν ότι δεν πρόκειται για μία απλή παράβαση καθήκοντος ενός “γραφικού” πλέον δημάρχου αλλά για το κακέκτυπο των ηγητόρων μικρής ή μεγάλης κλίμακος που δρουν σε γειτονικές χώρες και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Ο αναθεωρητισμός και ο απολυταρχικός τρόπος άσκησης εξουσίας ας μη γίνει μία μεταδοτική ασθένεια για τους πολιτικούς της περιοχής μας.

Είναι εθνικά επικίνδυνη και αντιθεσμική η στάση του κ. Οντέρ Μουμίν;

..Και ο Δήμαρχος Ιάσμου μας απειλεί με “μπουντρούμια των φυλακών” – Συμφωνούν αυτοί που τον στήριξαν;

Φωταγωγήθηκε η “Μεγάλη Ιδέα” του Οντέρ Μουμίν για το …2073

Αρθρογράφος