Τί είναι τελικά η PISA;

15 Μαΐου 202316:11
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
 
 
 
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών κ. Στέφανος Μακρυγιάννης θριαμβολογεί αλλά διαισθάνομαι ότι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι γονείς και οι μαθητές, δεν έχουν την ενημέρωση που απαιτείται. Θα έλεγα επίσης ότι είχε δημιουργηθεί κι ένα κλίμα παρανόησης κι εκφοβισμού αλλά προς το παρόν ας μην βάλω ποιητικό αίτιο.
 
 
 
 
Επίσης κυκλοφόρησε και η ψευδέστατη φήμη ότι σε περίπτωση αρνητικών αποτελεσμάτων, θα υποβαθμισθεί η σχολική μονάδα και θα κλείσει το σχολείο του Κοσμίου! Όλα αυτά εν έτει 2023!
 
Πέρα από την συνδικαλιστική άποψη του αγαπητού Στέφανου Μακρυγιάννη η κοινή γνώμη της Ροδόπης αλλά και γονείς και μαθητές οφείλουν να ξέρουν τα βασικά για τον διαγωνισμό και κυρίως για τα αποτελέσματα της περσινής αξιολόγησης. Σχετικά βλέπε εδω
Για το πλήρες πόρισμα βλέπε εδώ
Για πλήρη ανάλυση των αποτελεσμάτων προηγουμένου διαγωνισμού βλέπε εδω
 
Σε γενικές γραμμές το πόρισμα της αρμόδιας Επιστημονικής Επιτροπής του περυσινού διαγωνισμού, κατέδειξε την ανάγκη ενίσχυσης της κριτικής σκέψης των μαθητών.
 
  •  Ως προς το μάθημα της Γλώσσας κρίνεται αναγκαίο να ενδυναμωθεί η κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος με εστίαση στην παιδαγωγική των πολυγραμματισμών και στη νοηματοδότηση της γλωσσικής πολυμορφίας και ετερότητας. Εμφαση θα πρέπει να δοθεί στη διαχείριση και οργάνωση της πληροφορίας, στις τεχνικές πύκνωσης του λόγου, στην αξιοποίηση δραστηριοτήτων εμβάθυνσης.
  •  Αντίστοιχα, για τα Μαθηματικά αναδεικνύεται η ανάγκη εμπέδωσης βασικών μαθηματικών εννοιών μέσω της συστηματικής εξάσκησης στην επίλυση προβλημάτων καθώς και η ενίσχυση του μαθηματικού συλλογισμού και της επιχειρηματολογίας μέσα από μετατοπίσεις στη διδακτική πρακτική που εστιάζουν στη συμπερίληψη και στη σύνδεση των Μαθηματικών με τον πραγματικό κόσμο.
  • Το πόρισμα, μεταξύ άλλων, προτείνει μείωση της ύλης, αλλαγές στη διάρθρωσή της σε κάθε τάξη, ορθή κατανομή των θεμάτων και έμφαση στα ουσιώδη, επαφή και σχολιασμό στην τάξη και για ζητήματα της επικαιρότητας, καλλιέργεια στους μαθητές δεξιοτήτων με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας.

Στο προηγούμενο διαγωνισμό 12.000 μαθητές συμμετείχαν στον ελληνικό διαγωνισμό PISA.
42η κατετάγη η Ελλάδα σε 77 χώρες στον διεθνή διαγωνισμό PISA το 2018 στην κατανόηση κειμένου.
43η μαζί με την Κύπρο σε 78 χώρες στα μαθηματικά.
44η σε 78 χώρες στις φυσικές επιστήμες.
 
Στον τελευταίο διαγωνισμό του 2018 η Ελλάδα πήρε την 42η θέση στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά την 43η, και στις φυσικές επιστήμες την 44η θέση ανάμεσα σε 78 χώρες. Στην Κατανόηση Κειμένου, στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, το Πεκίνο, η Σαγκάη και η Σιγκαπούρη σημείωσαν σημαντικά υψηλότερη επίδοση από όλες τις χώρες που έλαβαν μέρος στο PISA 2018. Η Εσθονία, ο Καναδάς,η Φινλανδία και η Ιρλανδία σημείωσαν την υψηλότερη επίδοση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ . Οι μαθητές στην Ελλάδα βαθμολογήθηκαν χαμηλότερα από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ στην Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες.
 
Η καινοτομία αυτή για τα ελληνικά δεδομένα, που ισχύει σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου είναι πραγματικά παράδοξο ότι συναντά την αντίδραση των συνδικαλιστών της ΔΟΕ που την κατηγορούν για και έχουν προκηρύξει στάση εργασίας την ημέρα ης εξέτασης.
 
Πριν θριαμβολογήσουμε λοιπόν ανέξοδα, αναίτια και στο πνεύμα ενός παρανοημένου εκπαιδευτικού κινήματος ας ενημερώσουμε κι ας ενημερωθούμε. Και κυρίως ας μάθουν οι ταλαίπωροι γονείς αυτό που περιμένει τους ίδιους και τα παιδιά τους στο ζοφερό μέλλον που έρχεται.
 
Για το σχολικό έτος 2022-2023, στις διαγνωστικές εξετάσεις συμμετείχε κανονικά στη διαδικασία το 96,5% των επιλεγμένων σχολικών μονάδων, με 579 από τις 600. 
 
ΥΓ: Δεν είδαμε βεβαίως τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικού να συμμετέχει στον αγώνα των γονέων για ένα καλύτερο σχολείο όταν επεφταν οι σοβάδες και κατέρρεε το κτίριο του σχολείου του Κοσμίου…Ελπίζουμε να τον βρούμε σύμμαχο στους επόμενους αγώνες αν χρειασθεί…
 

Αρθρογράφος