Νέα παρέμβαση Στυλιανίδη για τον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία και τις ελλείψεις στον μεθοριακό σταθμό Νυμφαία-Μακάζα»

30 Ιουλίου 201409:12

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ κ. Ευρυπίδης Στυλιανίδης προς τους υπουργούς Δημοσίας Τάξεως και Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών, Μεταφορών  και Δικτύων  με θέμα τις  «Επιπτώσεις στην αναπτυξιακή προοπτική της Θράκης από την απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων από τον μεθοριακό σταθμό Νυμφαία-Μακάζα»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: 1. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
2. ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
3. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: «Απαράδεκτες καθυστερήσεις στην δυνατότητα κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων και λεωφορείων στον Κάθετο Άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία και ελλείψεις στον μεθοριακό σταθμό Νυμφαία-Μακάζα»

Το Φθινόπωρο του 2013 δόθηκε σε λειτουργία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Μάκαζα και τέθηκε σε λειτουργία ο μεθοριακός σταθμός στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Όπως είχα επισημάνει σε προηγούμενη Ερώτηση μου (6284/14-2-2014) προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Εξωτερικών και Υποδομών,  η απαγόρευση  διέλευσης φορτηγών άνω των 3,5 τόνων και επιβατικών οχημάτων πάνω από 9 θέσεων, βάσει ρηματικής διακοίνωσης με τη Βουλγαρία, μειώνει την αναπτυξιακή προοπτική του Κάθετου Άξονα, έχοντας ως αποτέλεσμα να μη μπορούν να μεταφερθούν οδικώς εμπορεύματα και πρώτες ύλες  καθώς και να διέρχονται τουριστικά λεωφορεία, ακυρώνοντας τον τουριστικό σχεδιασμό της περιοχής.
Το πρόβλημα αυτό έχει επισημανθεί με αλλεπάλληλα υπομνήματα των επαγγελματικών και αυτοδιοικητικών φορέων της Θράκης (Σύνδεσμος Βιοτεχνιών & Βιομηχανιών Θράκης, ΚΤΕΛ, Περιφέρεια Ανατ. Μακ. και Θράκης, κ.λ.π.) προς το Υπουργείο και την Εγνατία Οδό ΑΕ.
Σε απάντηση της Ερώτησής μου, το Υπουργείο Εξωτερικών επεσήμανε, πριν από 6 μήνες, ότι «υπενθυμίζει συστηματικώς προς την Βουλγαρική πλευρά την υποχρέωση δημιουργίας γεφυροπλάστιγγας», ώστε να είναι δυνατή οι είσοδος βαρέων φορτηγών. Σημειωτέον ότι το Υπουργείο Εξωτερικών δεν έδωσε καμία εξήγηση για το λόγο που δεν προβαίνει σε διαβούλευση για την τροποποίηση της ρηματικής διακοίνωσης που απαγορεύει τη διέλευση λεωφορείων, γεγονός που δεν συνδέεται με την μη ύπαρξη γεφυροπλάστιγγας.  Από την άλλη, το Υπουργείο Υποδομών παραπέμπει το θέμα στην «Διοικητική Αρχή Σηράγγων», η οποία δεν έχει εξετάσει ακόμη το θέμα.
Επιπλέον, όπως καταγγέλλει και η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ροδόπης, παρατηρούνται ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (κτίριο, εξοπλισμός, αλεξίσφαιρα γιλέκα) και σε αστυνομικό προσωπικό στο μεθοριακό σταθμό προκειμένου να εξυπηρετούνται ταχύτερα και με ασφάλεια οι πολίτες καθώς μάλιστα οι διελεύσεις έχουν πολλαπλασιαστεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Α.Υ Ροδόπης:
-Το μήνα Μάιο 2014 καταγράφηκε είσοδος στην χώρα 71.140 ατόμων (εκ των οποίων 22.941 ημεδαποί και 48.199 αλλοδαποί) και έξοδος 94.520 ατόμων (εκ των οποίων 20.734 ημεδαποί και 73.786 αλλοδαποί).

-Την εβδομάδα από 01-06-2014 έως 08-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στην χώρα 18.604 ατόμων (εκ των οποίων 6.965 ημεδαποί και 11.639 αλλοδαποί) και έξοδος 20.838 ατόμων (εκ των οποίων 6.161 ημεδαποί και 14.677 αλλοδαποί).

-Την εβδομάδα από 09-06-2014 έως 14-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στην χώρα 21.687 ατόμων και έξοδος 26.345 ατόμων.
-Από 15-06-2014 έως 20-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στην χώρα 19.024 ατόμων και έξοδος 23.221 ατόμων.
– Στις 21-06-2014 καταγράφηκε είσοδος στη χώρα  44.382  ατόμων και έξοδος  19.935 ατόμων.
Είναι δε γεγονός, ότι κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβρη αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης, κάτι που καταδεικνύει και η ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο.

Η επίλυση των παραπάνω θεμάτων θα συμβάλλει αποφασιστικά στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και θα αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του κάθετου άξονα και του μεθοριακού σταθμού, όπως τον οραματιστήκαμε και τον σχεδιάσαμε δέκα χρόνια πριν.
Για το λόγο αυτό,

Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι
οι  κ.κ. Υπουργοί

1. Βάσει της διαβούλευσης με τη Βουλγαρική πλευρά, πότε προβλέπεται η λειτουργία της γεφυροπλάστιγγας στο μεθοριακό σταθμό, που θα επιτρέπει τη διέλευση βαρέων οχημάτων; Για ποιο λόγο δεν τροποποιείται η ρηματική διακοίνωση ώστε να επιτρέπετε η διέλευση τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ;
2. Πότε προγραμματίζεται η απόφαση της Διοικητική Αρχής Σηράγγων ώστε να επιλυθούν τα όποια εμπόδια δεν επιτρέπουν την διέλευση βαρέων οχημάτων από τον Κάθετο Άξονα;
3. Ποιος είναι ο προγραμματισμός του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη για την στελέχωση και την υλικοτεχνική υποδομή του μεθοριακού σταθμού;

Αθήνα,    29 / 07 / 2014

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr