Η κ. Χρύσα Ηλιάδου για τη σημασία της πρώϊμης παρέμβασης στα παιδιά με διαταραχές λόγου

6 Μαρτίου 201716:22

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από τη Μόνιμη Επιτροπή Λογοπεδικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CPLOL) ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Λογοθεραπείας, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ατόμων που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην επικοινωνία, καθώς και στην ανάδειξη του έργου των επιστημόνων του κλάδου της λογοθεραπείας.

Αυτή την περίοδο, η Κομοτηνή πρωτοπορεί στην ανάδειξη των θεμάτων ειδικής αγωγής , με σύσσωμη την κοινωνία του Νομού Ροδόπης να ασχολείται με το ζήτημα , έχοντας ως αφετηρία τις κυβερνητικές ρυθμίσεις για την εισαγωγή νέου καθεστώτος αποζημιώσεων στους παρόχους υπηρεσιών ειδικής αγωγής.

Με αφορμή τα παραπάνω απευθυνθήκαμε στην κα Χρύσα Ηλιάδου, Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Παιδαγωγό για να παρουσιάσει στους αναγνώστες του Komotinipress τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της  πρώϊμης παρέμβασης στα παιδιά με διαταραχές λόγου.

 

Σήμερα Ευρωπαϊκή μέρα Λογοθεραπείας ας αφήσουμε λίγο στην άκρη την «ταραχή» που έχει προκαλέσει η απόφαση του Υπουργείου Υγείας για αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και ας δούμε την πραγματική ουσία.Τι συμβαίνει στην έγκαιρη διάγνωση διαταραχών λόγου και ποια είναι η σημασία της λογοθεραπείας στην αντιμετώπισή της.

Η διάγνωση των διαταραχών λόγου στα παιδιά θα πρέπει να γίνεται έγκαιρα. Αυτό σημαίνει ότι μόλις οι γονείς αντιληφθούν ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στον προφορικό του λόγο πρέπει να ζητήσουν την αξιολόγησή  του από έναν λογοθεραπευτή.

Αυτός θα κάνει τη διάγνωση και θα πάρει τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης.Και επειδή λίγο πριν το τέταρτο έτος της ηλικίας συνήθως κάνουν την εμφάνισή  τους οι περισσότερες διαταραχές λόγου , γύρω από αυτήν την ηλικία πρέπει να αρχίσει η θεραπεία.

Η καθυστέρηση θεραπευτικής αντιμετώπισης εδραιώνει την διαταραχή και δυσχεραίνει την κινητική και αισθητική αποκατάσταση.

Αν η διαταραχή αντιμετωπιστεί ως την είσοδο του παιδιού στο σχολείο, το παιδί κερδίζει χρόνο για την αποκατάσταση της ομιλίας του ώστε στο σχολείο να μπορέσει να ασχοληθεί με την μάθηση της ανάγνωσης και γραφής αποφεύγοντας δευτερογενείς ψυχολογικές και γλωσσικές παρεκκλίσεις που απορρέουν από την καθυστερημένη ομιλία.

Επομένως η πιο κατάλληλη ηλικία για την έναρξη προγράμματος λογοθεραπείας είναι η προσχολική αγωγή.

Η πρώιμη λοιπόν παρέμβαση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πάντα βοηθητική για την εξέλιξη της ανάπτυξης του παιδιού.

Αρθρογράφος