Δρ. Μουσταφά Καϊμακτσί: Ο γεωπόνος της ΜΙΤ που ελπίζει στον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα

25 Φεβρουαρίου 202206:13

Ο Δρ. Μουσταφά Καϊμακτσί, γεννήθηκε στην Ρόδο το 1945 και σε ηλικία 5 ετών μαζί με την οικογένεια του μετανάστευσαν στην Τουρκία και εγκαταστάθηκαν στην Σμύρνη, και μετά το πέρας τον εγκυκλίων σπουδών του στην Σμύρνη συνέχισε τις σπουδές στη Γεωπονική Σχολή (1969) και έλαβε τον διδακτορικό του τίτλο το 1978. Συνέχισε το ερευνητικό του έργο στη Σκωτία όπου και αναγορεύθηκε καθηγητής το 1988.Συνταξιοδοτήθηκε το 1989.Παράλληλα με τα ακαδημαϊκά του καθήκοντα αρθρογραφούσε σε έντυπα και επιστημονικές επιθεωρήσεις για θέματα γεωργίας και γεωπονίας, ενώ είναι και συγγραφέας εκπαιδευτικών βιβλίων. Ιδιαίτερη έκταση στο συγγραφικό του έργο, καταλαμβάνουν θέματα αγροτικής οικονομίας, ενώ διεξάγει έρευνα για την εκτροφή και την αναπαραγωγή αιγοπροβάτων.

Σε μία παράλληλη δραστηριότητά του, εμφανίζεται ως συγγραφέας βιβλίων (σε τουρκικά και αγγλικά) με την ιδιότητά του και ως Προέδρου στον Σύνδεσμο Πολιτισμού και Αλληλεγγύης των μουσουλμάνων Ρόδου-Κω και Δωδεκανήσου (ROISDER)ήδη από το 1996. Η συγκεκριμένη οργάνωση, που χρηματοδοτείται από κρατικά κονδύλια της Τουρκίας έχει αναπτύξει σχέσεις με τον Οργανισμό Ισλαμικής Διάσκεψης (OIC), , την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης (PACE), τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας και Συνεργασίας (ΟΑΣΕ). ), τα Ηνωμένα Έθνη κι έγινε μέλος της FUEN το 2014

Ο Δρ. Μουσταφά Καϊμακτσί φέρεται να έχει συγγράψει πολλά έργα στα τουρκικά και αγγλικά σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για τη διατήρηση της τουρκικής ταυτότητας στη Ρόδο και την Κω, όπου γεννήθηκε και όπου έζησαν οι πρόγονοί του.Τα κυριότερα είναι:“Kaymakçı, M., C. Özgün, (Επιμ.), 2014., Rhodes and Kos Turkishness; Kaymakçı, M., C. Özgün, 2015. The Silent Scream Rising from the Aegean Sea: The Recent History of the Turks of Rhodes and Kos, Kaymakçı, M., 2017. ENCYCLOPEDIA OF RHODES AND COS TURKISH; Kaymakçı,M.,C.Özgün,2019 (Επιμ.), Forgotten People of the Aegean Islands: RHODES and ISTANKÖY TURKS; Kaymakçı, M., C. Özgün, F.Yaldız,2019(Επιμ.), Τουρκικά Ιδρύματα Ρόδου και Κω. Kaymakçı, M., C. Özgün, 2020; Η ΡΟΔΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟΥ ΙΣΤΑΝΚΟΪ: Η συμβολή τους στον τουρκικό πόλεμο της ανεξαρτησίας και τα τρέχοντα προβλήματα. Kaymakçı, M., C. Özgün, 2020 (Επιμ.), Τουρκικός πολιτισμός Ρόδου και Κω. Kaymakçı, M., C. Özgün, N.Erdem, 2021(Επιμ.), Τουρκική εικόνα στην ελληνική αντίληψη (Origins and Cultural Exit Ways for Friendship)

Σε απόλυτη σύμπλευση πλέον με τον ΥΤΒ ως κύρια αποστολή έχει να εγείρει θέμα μειονότητας στα Δωδεκάνησα για να το ανταλλάξει πιθανόν με κάτι άλλο στην συνέχεια έχοντας πάντα κατά νου το Καστελόριζο. Μέσω του ΕΟΤΔΘ έχει ενταχθεί σε μία ενιαία δομή κατασυκοφάντησης της Ελλάδας σε διεθνή fora ενώ αρθρογραφεί και στον τοπικό τουρκόφωνο τύπο της Θράκης

Σε αυτό το πλαισιο θέτει ζητήματα όπως:
– Τα προβλήματα της ιθαγένειας, (ζητούν τουρκική ιθαγένεια για τους μουσουλμάνους των νησιών αυτών μιας και δεν τους επηρεάζει η συνθήκη της Λωζάννης).
– Της εκπαίδευσης στην τουρκική γλώσσα, (ζητούν τουρκόγλωσσα σχολεία για τα παιδιά τους εφόσον αναγνωριστούν ως τουρκική μειονότητα)
– Το πρόβλημα της θρησκείας και της λατρείας (θέλουν Τζαμιά)
– Το πρόβλημα της οργάνωσης και το πρόβλημα της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς των Οθωμανών Τούρκων, (οθωμανικά μνημεία)
– Το πρόβλημα του μίσους και της… καταπίεσης του ελληνικού κράτους
– Το πρόβλημα των τουρκο-μουσουλμανικών ιδρυμάτων και των Βακουφίων
– Το πρόβλημα της διεκδίκησης “περιουσιών” Τούρκων που ζούσαν σε περιοχές όπως τα Δωδεκάνησα, τα οποία έως το 1948 ανήκαν στην Ιταλία.

Να υπενθυμίσουμε ότι τα νησιά των Δωδεκανήσων, βρίσκονταν υπό ιταλική κατοχή όταν υπογράφηκε η Συνθήκη της Λωζάνης του 1923.Το καθεστώς των Ελλήνων Μουσουλμάνων της Δωδεκανήσου δεν είναι μειονοτικό. Τούτο, υπό την έννοια ότι δεν υφίσταται νομική ή πολιτική δέσμευση της Ελλάδας για την αναγνώρισή τους ως μειονότητα. Βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης, η μόνη, αναγνωρισμένη νομικά, μειονότητα είναι η Μουσουλμανική Μειονότητα στη Θράκη. Ειδικότερα, δυνάμει της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων του 1947 και με την ένταξη των Δωδεκανήσων στην Ελληνική Επικράτεια, οι Μουσουλμάνοι, Έλληνες πολίτες, που διαβιούν σε Ρόδο και Κω, τυγχάνουν της ίδιας μεταχείρισης, εν σχέσει με τον σεβασμό των δικαιωμάτων τους, με τους λοιπούς Έλληνες (άρθρο 19 της Συνθήκης των Παρισίων).Η Πολιτεία αντιμετωπίζει άνευ διακρίσεων φυλής, θρησκεύματος ή πολιτιστικών καταβολών, όλους τους κατοίκους της Ρόδου και της Κω, σεβόμενη την θρησκευτική τους ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα τους

Έκτοτε συμμετέχει σε διάφορα διεθνη φόρα από κοινού με τους συλλόγους ABTTF , με τον Διεθνή Σύνδεσμο Τούρκων της Μεσέτης “VΑΤΑΝ” (Γεωργία) , την Κοινωνική Ένωση Τούρκων του Μεσέτ (Αχίσκα) που ζουν στο Αζερμπαϊτζάν ,την Δημοκρατική Ένωση των Τατάρ ως εκπρόσωποι των Τατάρων στην Ρουμανία, μουσουλμάνων Σερβίας (Σαντζάκ) και Κοσόβου, και άλλες ομάδες μέσω της FUEN.

To 2015 o Δρ. Μουσταφά Καϊμακτσί  είχε εκφράσει την αισιοδοξία για την έκβαση των αιτημάτων του λόγω της ανάληψης της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ τονίζοντας ότι υπάρχουν εντυπώσεις πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει διαφορετικές πρακτικές από την προηγούμενη κυβέρνηση .

Το 2019 παρευρέθη με άλλα 40 άτομα της ιδίας συνομοταξίας (ανάμεσά τους και ο Λεβέντ Σαδίκ) στο επίσημο δείπνο του τότε Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στην Κωνσταντινούπολη. Να υπενθυμίσουμε ότι τότε, στο τέλος του δείπνου μάλιστα, ο Ρ.Τ. Ερντογάν έβγαλε φωτογραφία με τον κ. Βαρθολομαίο και τον Μουφτή της Άγκυρας σε μια κίνηση που ουσιαστικά είχε στόχο να μειώσει το κύρος του θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Το ζήτημα τότε συγκαλύφθηκε αλλά αποτελεί ένα από τα ατοπήματα των διπλωματικών συμβούλων του τότε Πρωθυπουργού.

Αυτό που δεν ξέρουμε μέχρι σήμερα αφορά στα αντίμετρα του Ελληνικού Κράτους απέναντι σε αυτή την καλά οργανωμένη επιχείρηση της ΜΙΤ.

 

Αρθρογράφος