Περιμένοντας την ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ της ΔΕΥΑΚ και τις απαντήσεις των αρμοδίων!

11 Ιουνίου 201719:11

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Από τις πρώτες μεσημβρινές ώρες της Κυριακής άρχισαν να διατυπώνονται ερωτήματα  και παράπονα από δημότες για την έντονη οσμή και το θολό χρώμα που παρατηρήθηκε στο πόσιμο νερό της ύδρευσης.

Αναμένοντας την επίσημη ενημέρωση από τη ΔΕΥΑΚ ή το Γραφείο Τύπου του Δήμου Κομοτηνής διαβάζουμε  από το ρεπορτάζ του τοπικού τύπου ότι σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Καρασταύρου, Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ:

 «Σήμερα (σ.σ. Κυριακή 11/6)  νωρίς το μεσημέρι κατά τις 12.30-13.00, πουλιά μπλέχτηκαν στα καλώδια της ΔΕΗ, τα οποία τροφοδοτούν με ρεύμα το κεντρικό αντλιοστάσιο του Ηφαίστου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί βραχυκύκλωμα και να καούν στοιχεία του ηλεκτρικού πίνακα, ο οποίος διαχειρίζεται την τροφοδοσία νερού από τις γεωτρήσεις στο υδραγωγείο. Αυτή την περίοδο το υδραγωγείο τροφοδοτείται και από το ποτάμι αλλά και από γεωτρήσεις. Λόγω καλοκαιριού η ζήτηση νερού μόνο από το ποτάμι  δεν είναι αρκετή, και παρόλο το πρόβλημα δεν σημειώθηκαν διακοπές νερού, μέχρι και τις 17.00 το απόγευμα όπου και η βλάβη διορθώθηκε. Αυτό που παρατηρήθηκε είναι μία οσμή στο νερό, κάτι το οποίο μας αναφέρθηκε, και είμαστε σε θέση να διαβεβαιώσουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην ποιότητα του νερού και φυσικά δεν συντρέχει κανένας λόγος φόβου της δημόσιας υγείας. Η ετοιμότητα της ΔΕΥΑΚ φάνηκε στο ότι υπήρχαν όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά σε στοκ, στις αποθήκες της επιχείρησης ώστε τα συνεργεία να μπορέσουν να σπέσουν άμεσα για την επιδιόρθωση της βλάβης, με αποτέλεσμα μέσα σε λίγες μόλις ώρες το σύστημα να λειτουργεί κανονικά και η ροή των γεωτρήσεων να συνεχίσει την λειτουργία της. »

 

Καλό θα ήταν , για την αξιοπιστία της ΔΕΥΑΚ και τον σεβασμό που πρέπει να δείχνει προς τους καταναλωτές και χρήστες των υπηρεσιών της, να εκδοθεί μία επίσημη ανακοίνωση , στην οποία εκτός των άλλων να δίνονται συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήματα, όπως :

  1.  Για ποιο λόγο δεν ενημερώθηκαν ΑΜΕΣΑ οι πολίτες από την αρμόδια δημοτική επιχείρηση, είτε μέσω     ανακοίνωσης στον τύπο ή με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου  Κομοτηνή ή της ΔΕΥΑΚ;
  2. Επρόκειτο για βλάβη του συστήματος τροφοδοσίας ή για δυσλειτουργία του χλωριωτή που χλωριώνει το νερό στον υδατόπυργο με αποτέλεσμα την υπερχλωρίωση του νερού;
  3. Χρειάζεται να προβεί ΔΕΥΑΚ στο ταχύτατο  ξέπλυμα του δικτύου με ταυτόχρονο άνοιγμα των εκκενωτών και των πυροσβεστικών κρουνών στο δίκτυο ύδρευσης  Κομοτηνής;
  4. Διενεργείται αυτοψία και επανέλεγχος χλωρίου βάσει των παραπάνων που διατυπώνουν οι συνδημότες μας που εξέφρασαν το πρόβλημα της έντονης οσμής χλωρίου;
  5. Έχει περιοριστεί αισθητά ή και εξαφανιστεί  (και που) η οσμή;
  6. Να γίνεται χρήση του νερού εάν διαπιστώνεται κάποια οσμή ή θολερότητα; Ενέχει κινδύνους για την υγεία ατόμων με ιδιαίτερη ευαισθήσια στο χλώριο;
  7. Σε ποια τηλέφωνα θα επικοινωνήσουν οι δημότες προκειμένου οι υπεύθυνοι τεχνικοί να προβούν στις απαραίτητες αναλύσεις του νερού;

Αρθρογράφος