Παρέμβαση Ευρ. Στυλιανίδη στην Ευρωμεσογειακή Διακοινοβουλευτική Διάσκεψη

5 Μαρτίου 202109:28

Στη διακοινοβουλευτική διάσκεψη των χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου για την ΚοινήΕξωτερική Πολιτική και Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας συμμετείχε ως εκπρόσωπος της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας του Ελληνικού Κοινοβουλίου ο βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Δρ. Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης μαζί με τον Πρόεδρο της Επιτροπής κ. Κ. Γκιουλέκα (ΝΔ), τον κ. Γ. Κατρούγκαλο(ΣΥΡΙΖΑ) και τον κ. Α. Λοβέρδο (ΚΙΝΑΛ).

Τη διάσκεψη διοργάνωσε διαδικτυακά από τη Λισαβόνα η Πορτογαλική Προεδρία. Συμμετείχαν με παρεμβάσεις ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ κ.JensStoltenberg, ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ.JosepBorelliIFontelles, ο Έλληνας ΥΠΕΞ κ. Νίκος Δένδιας, ο ΥΠΕΞ της Πορτογαλίαςκ.AugustoSantosSilva καθώς και Βουλευτές ή Υπουργοί από 30 και πλέον κράτη μέλη ή ως παρατηρητές.

Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης παρενέβη σε δύο θεματικές ενότητες πρώτον στη σχέση ΝΑΤΟ-ΕΕ και δεύτερον σε σχέση ΕΕ-Αφρική.Συγκεκριμένα, οΒουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας τόνισε:

 

 

ΣΧΕΣΕΙΣ Ε.Ε-ΝΑΤΟ,

ΛΙΣΣΑΒΩΝΑ 3-4 Μαρτίου 2021

 

Η σημερινή πρωτοβουλία αναδεικνύει τη σημασία της Κοινοβουλευτικής Διπλωματίας στο πλαίσιο της συνεργασίας ΝΑΤΟ – Ε.Ε. Εμείς οι εκλεγμένοι Βουλευτές είμαστε αυτοί που ενημερώνουμε και ευαισθητοποιούμε τους λαούς για την ανάγκη Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας, ωριμάζοντας τις συνθήκες για εμβάθυνση και ενίσχυση αυτής της σχέσης.

 

  • Η συμμετοχή σε αυτή τη στρατηγική σχέση συνδέεται άμεσα με τη συνέπεια των Κρατών-Μελών να ανταποκρίνονται στις οικονομικές υποχρεώσειςτους έναντι της Συμμαχίας. Η Ελλάδα το έπραξε αυτό ακόμα και στην περίοδο της μεγάλης οικονομικής της δυσκολίας.
  • Η συμπληρωματικότητα ΝΑΤΟ-ΕΕ και η επιτυχία ανάπτυξης μιας Ευρωπαϊκής ή Ευρωατλαντικής διάστασης στην Ασφάλεια και στην Άμυνα εξαρτάται από την οικοδόμηση μιας Κοινότητας Αξιών και Αλληλεγγύης.
  • Αυτό πρέπει να περιφρουρείται στην πράξη ιδιαίτερα, όταν υπονομεύεται από συμπεριφορές Κρατών-Μελών που δεν εδράζονται στις Αρχές και τις Αξίες τόσο του ΝΑΤΟ όσο και της ΕΕ. Αναφέρομαι στην Ισλαμιστική Αναθεωρητική Πολιτική της Τουρκίας, η οποία:

 

  1. Αν και Κ-Μ του ΝΑΤΟ επέλεξε να εξοπλιστεί με τους ρωσικούς πυραύλους S400.

 

  1. Δεν σεβάστηκε την κοινή μας πολιτική σε μια σειρά από θέματα, πχ. Εμπάργκο όπλων στη Λιβύη, Συρία, Ιράκ, ΝαγκόρνοΚαραμπάχ κλπ.

 

  1. Υπέγραψε παρανόμως ανυπόστατο μνημόνιο για την ΑΟΖ με την Κυβέρνηση της Τρίπολης κόντρα στο Δίκαιο της Θάλασσας.

 

  1. Παραβιάζει συνεχώς προκλητικά το διεθνές δίκαιο στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο.

 

  1. Χρησιμοποιεί κατά καιρούς μια επιθετική και προσβλητική ρητορική εναντίον ηγετών και κρατών της ΕΕ, όπως για τον πρόεδρο Σαρκοζί, την καγκελάριο Μερκελ, τον ΠΘ Μητσοτάκη.

 

  1. Εργαλειοποιεί το μεταναστευτικό απειλώντας, όπως πέρυσι της άνοιξη στον Έβρο, τα Ευρωπαϊκά σύνορα και εκβιάζοντας την Ευρώπη, ότι θα τη γεμίσει παράνομους μετανάστες.

 

  1. Δε σεβάστηκε το παγκόσμιο σύμβολο συνάντηση των πολιτισμών την Αγία Σοφία και το μετέτρεψε από προστατευόμενο μνημείο της UNESCO σε Τέμενος για να ικανοποιήσει τους ακραίους Ισλαμοεθνικιστές.

 

  • Αντιλαμβάνομαι τη γεωπολιτική σημασία της Τουρκίας για τη Συμμαχία ΝΑΤΟ-ΕΕ. Δεν μπορώ όμως να δεχθώ έναν προσβλητικό εκβιασμό προς την Κοινότητα Αξιών και Ασφάλειας που οικοδομούμε όλοι μαζί από μία Χώρα που έχει επιβάλει από το 1974 παράνομη εισβολή και κατοχή στην Κυπριακή Δημοκρατία, δηλαδή σε ένα Κ-Μ της ΕΕ.
  • Η Ελλάδα θέλει καλή γειτονία και συνεργασία με την Τουρκία στη βάση του Διεθνους Δικαίου και των Αρχών της Συμμαχίας. Ωστόσο πιστεύω ότι η απειλή ή η επιβολή κυρώσεων από την ΕΕ το Μάρτιο, όπως έπραξαν ήδη οι ΗΠΑ, αυξάνει τις πιθανότητες συμμόρφωσης της Τουρκίας και προστατεύει το διεθνές κύρος της Συμμαχίας ΕΕ-ΝΑΤΟ έναντι περιφερειακών ταραξιών.
  • Αν αφήσουμε τα διμερή οικονομικά μας συμφέροντα να υπερτερήσουν μιας κοινής και αποφασιστικής στάσης απέναντι σε τέτοιες ακραίες συμπεριφορές, θα αρχίσει να ξηλώνεται επικίνδυνα το πουλόβερ της ειρήνης, της συνεργασίας, των κοινών αξιών και της ασφάλειας, που όλοι μαζί οικοδομήσαμε στον Ευρωατλαντικό χώρο μετά το Β´ Παγκόσμιο Πόλεμο.

 

 

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΕ-ΑΦΡΙΚΗΣ

 

  • Το 2050 υπολογίζεται ότι η Αφρική θα έχει υπερτριπλάσιο πληθυσμό από την γηρασμένη δημογραφικά Ευρώπη. Μόνο το παράδειγμα της Νιγηρίας το επιβεβαιώνει αυτό, η οποία το 1970 είχε 57 εκ. κατοίκους και το 2050 θα φτάσει 389εκ., δηλαδή όσους οι ΗΠΑ σήμερα.
  • Η κλιματική αλλαγή, η έλλειψη τροφής και πόσιμου νερού, οι τοπικοί πόλεμοι, οι μεταδοτικές ασθένειες, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η φτώχεια, ωθούν τους πληθυσμούς σε μαζική μετανάστευση με κεντρικό προορισμό την ΕΕ και πρώτο σταθμό τις Ευρωμεσογειακές Χώρες.
  • Καθίσταται επείγουσα ανάγκη πλέον να αντιμετωπισθούν τα γενεσιουργά αίτια της μετακίνησης των πληθυσμών προς τα βόρεια.
  • Για το λόγο αυτό η Ελλάδα χαιρετίζει το ανανεωμένο ενδιαφέρον της ΕΕ για την ανάπτυξη μιας Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης με την Αφρική. Πρέπει να θέσουμε γρήγορα κοινούς στόχους και να τους υλοποιήσουμε. Έχουμε χρέος όχι μόνο ανθρωπιστικά αλλά ρεαλιστικά και για τη δική μας ασφάλεια να συμβάλουμε, ώστε με τη μετάγγιση τεχνογνωσίας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα επιτόπου. Να βελτιώσουμε το βιοτικό επίπεδο, να εγκαθιδρύσουμε όπου είναι δυνατό Δημοκρατία και προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου, να επιταχύνουμε και να διαχύσουμε την ανάπτυξη με αλληλοσεβασμό, προκειμένου κατ’ αρχήν να κρατήσουμε τους ανθρώπους στις πατρίδες τους και στη συνέχεια να συνεργαστούμε μαζί τους επ’ αμοιβαίον όφελος.Αν αποτύχουμε στην Αφρική θα το πληρώσουμε πρώτα στην Ευρώπη.

 

 

Αρθρογράφος