Η πρώτη προπόνηση για τους μελλοντικούς πρωταθλητές του Α.Σ. ΔΙΑΤΟΡΟΣ είναι γεγονός!

18 Σεπτεμβρίου 202106:35

Τη Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021 στις εγκαταστάσεις της ποδοσφαιρικής ακαδημίας ΠΑΟΚ Κομοτηνης μας (γήπεδα ΕΠΣ ΘΡΑΚΗΣ) πραγματοποιήθηκε η πρώτη προπόνηση του Α.Σ. Διάτορος Κομοτηνής ΑμεΑ και με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων (διαγνωστικά τεστ, πιστοποιητικά εμβολιασμού, χρήση μέσων ατομικής προστασίας).

Ο ΠΑΟΚ Κομοτηνής συνέδραμε πολύπλευρα σε όλη τη διαδικασία (τεχνικό επιτελείο και Διοίκηση), το προσωπικό της Ακαδημίας έγινε ένα με τα παιδιά, διασκέδασαν μαζί τους και στο τέλος για επιβράβευση τους δώρισαν μετάλλια και φανέλες της Ακαδημίας.

Η πρώτη “δοκιμαστική” προπόνηση στέφθηκε με επιτυχία δείχνοντας στα παιδιά και τους γονείς τους τα πλεονεκτήματα από τον αθλητισμό και την άσκηση μέσα από το ποδόσφαιρο, μπάσκετ, μίνι γκολφ, μπάντμιντον και παιχνίδια με όργανα γυμναστικής.

Πρόκειται για την πρώτη δράση εξωστρέφειας μέσω πανδημίας στην οποία δίνεται ιδιαίτερη σημασία καθώς συνδυαστικά η άσκηση, η διατροφή και οι συνήθειες ύπνου μπορούν να επηρεάσουν θετικά εκτός από τη σωματική υγεία, την κοινωνική αλληλεπίδραση, και να μειώσουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας των ατόμων με αυτισμό, με θετικες επιδρασεις στην εκπαίδευση και την απασχόληση.

Να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με το δελτίο του Παρατηρητηρίου Θεμάτων Αναπηρίας της Ε.Σ.Α.μεΑ. οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στην γενική και ειδική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ανέρχονται σε 101.683 μαθητές, αποτελώντας το 7% του μαθητικού πληθυσμού της χώρας.O μαθητικός πληθυσμός αποτελείται κυρίως από μαθητές με νοητική αναπηρία σε ποσοστό 35%, μαθητές με αυτισμό (31,4%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (12,1%).

Η πλειονότητα των μαθητών που φοιτούν στη ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιλέγουν την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση, και σχεδόν το 50% αυτών φοιτούν σε Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ).

Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη (εκτός του εκπαιδευτικού της τάξης) περιορίζεται σημαντικά κατά το πέρασμα από την πρωτοβάθμια στη κατώτερη δευτεροβάθμια και ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου εκεί το ποσοστό μαθητών που φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης υπερβαίνει το 90%.

Οι δράσεις του ΔΑΔΑΑ Ν. Ροδόπης και το νέο εγχείρημα του ΔΙΑΤΟΡΟΥ στοχεύουν στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των μελών του μέσα από συμπληρωματική εκπαίδευση η οποία δεν αποτελεί μόνο ένα θεμελιώδες δικαίωμα, αλλά και σημαντικό καταλύτη για την εκπλήρωση πολλών άλλων ανθρώπινων δικαιωμάτων, του δικαιώματος στην εργασία, σε ένα αποδεκτό επίπεδο διαβίωσης, στη συμμετοχή στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή, στην άσκηση των πολιτικών δικαιωμάτων.

Τέλος, απαιτείται ένας ενιαίος στρατηγικός σχεδιασμός για την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και σε σχέση με τον απώτερο σκοπό της επαγγελματικής και κοινωνικής τους ένταξης, η εκπαίδευση έχει πρόσθετη σημασία, ασκώντας καθοριστικό αντίκτυπο στην αυτονομία και την ανεξαρτησία τους, στη δυνατότητά τους να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια και αυτο-καθορισμό.

Αρθρογράφος