Δημοσκόπηση delivery αναστάτωσε την Κομοτηνή

26 Οκτωβρίου 201807:29

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Το πρωϊνό της Πέμπτης 25 Οκτωβρίου 2018 απέκτησε με τον πρώτο καφέ της ημέρας μία ιδιαίτερη ζεστασιά την οποία αποτύπωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ο Τάκης Χαρίτου, του ΣΥΡΙΖΑ με μία ανάρτησή του στο facebook:

“Προσεξτε ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ δημοσκόπησης,που διενεργείται αυτές τις μέρες ,ειδικά για τον ΔΗΜΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ.
Αρχικά ζητά και είναι λογικό ,να αξιολογηθεί το έργο της σημερινής Δημοτικής Αρχής σε σημαντικούς τομείς( οικονομική διαχείριση καθαριότητα,κοινωνική πολιτική κ.ά).
Μετά, επισης λογικό ,ζητά την αξιολόγηση του απερχόμενου Δημάρχου Κομοτηνής.
Προσέξτε ομως τη συνέχεια των «αθωων» ερωτημάτων:
Τι γνώμη έχετε για τα εξής αυτοδιοικητικά πρόσωπα ; Αραδιάζει 6 η 8 ονόματα ,που ορισμένα από αυτά δεν έχουν καμμία σχέση με την αυτοδιοίκηση!
Συνεχίζει :Βαθμολογηστε ποιο από αυτά,μαζί με κάποια αλλά ονόματα που προσθέτει ,θα θέλατε για Δήμαρχο Κομοτηνης!
Και συνεχίζει στο τρίτο ερώτημα:ποιον από τους δυο θα ψηφίζατε στο Β γύρο για Δήμαρχο και αναφέρει προφανως δυο πρόσωπα.
Θα μου πείτε που είναι το παράδοξο σε όλα αυτά ;
Σε καμία ερώτηση δεν υπάρχει και δεν αναφέρεται το όνομα της κ.ΕΛΕΝΗΣ ΛΑΦΤΣΗ και για να μην αδικήσω κανέναν,ούτε και του κ Ν.ΦΑΚΙΡΙΔΗ.
Και εκεί που λες τελειώσαμε,έρχεται το τελευταίο ερώτημα:
Αν γινόταν εκλογές την επόμενη Κυριακή ποιον από τους παρακάτω θα ψηφίζατε ;
Εκει εμφανίζονται για πρώτη φορά τα αποκλεισμένα ονόματα!!!
Ενω σε κάποιο ερώτημα εμφανίζεται δειλά και το όνομα του κ Δαμιανίδη.!!
Ρε παιδιά,αφού τις πληρώνετε που τις πληρώνετε τις δημοσκοπήσεις,τουλάχιστον φροντίστε να αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα.”

Μία σύντομη έρευνα μας έδειξε ότι επρόκειτο για μία εταιρεία που στον χώρο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών από το 1995 και κατέχει ηγετική θέση παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης με έδρα την Αθήνα.

Η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργούσε για λογαριασμό μιας άλλης οικογενειακής εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων που ασχολείται και με τη διενέργεια δημοσκοπήσεων. Ο διευθυντής της συγκεκριμένης εταιρείας έχει αναλάβει έργα από το Δημόσιο και ΟΤΑ ενώ τον τελευταίο καιρό τις δημοσκοπήσεις του επικαλούνται κυρίως στελέχη και μέσα ενημέρωσης της αντιπολιτευσης.

Το μεμπτό με την συγκεκριμένη δημοσκόπηση σχετίζεται με το ερωτηματολόγιο και τους στοχευμένους “συνεντευξιασθέντες” καθώς  φαίνεται ότι οχλήθηκαν κυρίως κομματικά στελέχη της κεντροδεξιάς στην περιοχή μας με εξαίρεση κάποια φιλοκυβερνητικά τοπικά στελέχη. Επιπλέον έγιναν αναφορές σε άτομα που δεν έχουν καμία σχέση ή εμφανή ανάμειξη με τα τοπικά δρώμενα και ανήκουν σε άλλους επιστημονικούς χώρους.

Με λίγα λόγια φαίνεταί ότι είχε δοθεί μία λίστα στην συγκεκριμένη εταιρεία προκειμένου να διερευνηθούν οι απόψεις συγκεκριμένων ατόμων βάσει ερωτηματολογίου!

Να επισημανθεί ότι από την ίδια τηλεφωνική γραμμή είχε προ ημερών διενεργηθεί μία δημοσκόπηση για θέματα κοινωνικής ευαισθησίας.

Στην μικρή μας πόλη, με το περιορισμένο εύρος ευελιξίας της τοπικής κοινής γνώμης, ήταν φυσιολογικό τα παραπάνω να αποτελέσουν θέμα ολοήμερης συζήτησης και πολιτικού προβληματισμού για την ταυτότητα του εντολέα!

Το σίγουρο είναι ότι οι διεργασίες που φαίνεται να βρίσκονται σε εξέλιξη στον χώρο της τοπικής κεντροδεξιάς δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο ή ασυγκίνητο και σίγουρα είναι απαραίτητη η αποτύπωση , έστω κι ελλιπής, των τάσεων που επικρατούν στο εσωτερικό της γαλάζιας παράταξης.

Την συγκεκριμένη “ανίχνευση” τάσεων μπορεί να παρήγγειλε ο οποιοσδήποτε εντός ή εκτός Κομοτηνής, και είνα αδόκιμο να στοχοποιούνται πρόσωπα ή φορείς της τοπικής κοινωνίας ή της πολιτικής σκηνής. Αυτό που προβληματίζει είναι ότι η χρονική συγκυρία με την άφιξη Αυγενάκη και το διχαστικό κλίμα που επικρατεί στους κόλπους της ΝΔ.

Ταυτόχρονα ας μην ξεχνάμε ότι:

«Οι δημοσκοπήσεις αποτελούν ιδιαιτέρως σημαντικό εργαλείο δημοκρατικού διαλόγου που προσφέρει ισότιμη πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες, τόσο στους πολίτες όσο και στο πολιτικό σύστημα, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι Διεθνείς Κανόνες Δεοντολογίας της έρευνας αγοράς. Την τήρηση των κανόνων αυτών επιδιώκει να διασφαλίσει ο Ν 3603/2007, ο οποίος, μεταξύ άλλων, επιβάλει στις επιχειρήσεις που διενεργούν τέτοιες έρευνες α) την εγγραφή τους στο Μητρώο Φορέων και Επιχειρήσεων Δημοσκοπήσεων του ΕΣΡ και β) την έγγραφη δέσμευσή τους ότι θα τηρούν τους εν λόγω κανόνες και θα υπόκεινται σε έλεγχο γνησιότητας και ποιότητας των στοιχείων. Ο έλεγχος των ερευνών που διενεργούνται για λογαριασμό του Δημοσίου, πολιτικών κομμάτων ή συνδυασμών καθώς και για λογαριασμό ΜΜΕ έχει ανατεθεί σε αστική εταιρεία, συσταθείσα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 του ως άνω νόμου.»

(ΣΕΔΕΑ)

Αρθρογράφος