Το ζητούμενο είναι η τήρηση μέτρων βιοασφάλειας και στις πτήσεις

8 Μαΐου 202015:05

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) τάχθηκε  κατά της λύσης να μένουν κενές οι μεσαίες θέσεις στα αεροσκάφη, στο πλαίσιο συζητήσεων για το πώς θα μπορούν να εκτελούνται πτήσεις, τηρώντας τους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, λόγω του κορονοϊού.

Την υποχρεωτική χρήση μασκών από επιβάτες και πλήρωμα στηρίζει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) στο πλαίσιο μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης για τη βιοασφάλεια που θα εφαρμοστεί προσωρινά στις πτήσεις επιτραπούν και πάλι τα αεροπορικά ταξίδια.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΙΑΤΑ, δεν υποστηρίζει την επιβολή μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης που θα άφηναν κενά τα «μεσαία καθίσματα». Ακόμη και αν εφαρμοστεί το μέτρο αυτό, διατηρώντας κενό το «μεσαίο κάθισμα», δεν θα προσφέρει αποτελεσματική κοινωνική αποστασιοποίηση καθώς οι περισσότερες αρχές προτείνουν 1m-2m ενώ το μέσο πλάτος του καθίσματος είναι μικρότερο από 50 cm.

Με λιγότερες θέσεις προς πώληση, το κόστος θα εκτοξευθεί. Σε σύγκριση με το 2019, οι ναύλοι θα χρειαστεί να αυξηθούν δραματικά, από 43% έως 54% ανάλογα την περιοχή.

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κίνδυνος μετάδοσης στο αεροσκάφος είναι χαμηλός ενώ τονίζει ότι η χρήση μάσκας από επιβάτες και πλήρωμα θα μειώσει τον ήδη χαμηλό κίνδυνο, αποφεύγοντας παράλληλα τις δραματικές αυξήσεις του κόστους στα αεροπορικά ταξίδια που θα επέφεραν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης.

«Πρέπει να καταλήξουμε σε μια λύση που δίνει στους επιβάτες την αυτοπεποίθηση να πετάξουν και πάλι, και διατηρεί το κόστος της πτήσης προσιτό. Το ένα χωρίς το άλλο δεν θα έχει μόνιμο όφελος», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac.

Μέτρα για τη μείωση του ήδη χαμηλού κινδύνου 

Εκτός από την κάλυψη προσώπου, τα επίπεδα προσωρινών μέτρων βιοασφάλειας που προτείνονται είναι:

-Έλεγχος θερμοκρασίας σώματος επιβατών, εργαζομένων στο αεροδρόμιο 

-Διαδικασίες επιβίβασης και εκφόρτωσης που μειώνουν την επαφή με άλλους επιβάτες ή πλήρωμα,

-Περιορισμός της κίνησης εντός της καμπίνας κατά τη διάρκεια της πτήσης,

-Πιο συχνός και βαθύτερος καθαρισμός καμπίνας

-Απλοποιημένες διαδικασίες τροφοδοσίας που μειώνουν την κίνηση του πληρώματος και την αλληλεπίδραση με τους επιβάτες.

Οι δοκιμές για διαβατήρια COVID-19 ή ανοσίας θα μπορούσαν επίσης να συμπεριληφθούν ως προσωρινά μέτρα βιοασφάλειας.

Όπως επισημαίνει ωστόσο η ΙΑΤΑ, βάσει στοιχείων από αεροπορικές εταιρίες-μέλη της, ο κίνδυνος μετάδοσης ιών στο αεροσκάφος είναι χαμηλός ακόμη και χωρίς ειδικά μέτρα. Οι μακροπρόθεσμες λύσεις για τον COVID-19 εξαρτώνται από την ιατρική επιστήμη, αναφέρει η ΙΑΤΑ και τονίζει ότι χρειαζόμαστε ένα εμβόλιο, ένα διαβατήριο ανοσίας ή ένα αποτελεσματικό τεστ για τον ιό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κλίμακα.

Η ελληνική πραγματικότητα

Οπως ενημερώνουν το  Komotinipress επιβάτες που ταξιδεύουν με αεροσκάφη της  Aegean από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα, δεν τηρούνται μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης ενώ και οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν μεριμνούν για την δημιουργία συνθηκών (βιο)ασφάλειας.

Επίσης δεν έχει γίνει αντιληπτό ότι στις εγκαταστάσεις των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης και Αθηνών έχει εγκατασταθεί πρόσθετος αριθμός κάδων απόρριψης των μέσων ατομικής προστασίας.

Οι φωτογραφίες από πτήση εσωτερικού της Aegean.

Αρθρογράφος