Σε “πόλη ελεγχόμενης πρόσβασης” με τον “Μεγάλο Περίπατο” μετατρέπεται η Αθήνα

15 Ιουνίου 202018:59

Κυκλοφοριακή συμφόρηση επικράτησε, σήμερα, στο κέντρο της Αθήνας σε τέτοιο βαθμό που τα οχήματα κινούνταν σημειωτόν ακόμα και σε δρόμους που βρίσκονται μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Σύνταγμα και τις κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.

Τα έργα της ανάπλασης, βάσει των οποίων προωθείται και δίνεται προτεραιότητα στην κυκλοφορία των ΜΜΜ, των ποδηλατών και των πεζών, φαίνεται ότι βρίσκουν ανέτοιμους τους Αθηναίους που έχουν συνηθίσει να κινούνται με το ΙΧ τους, με αποτέλεσμα τη συμφόρηση.

Χαρακτηριστικά, σε κεντρικές οδούς όπως η Πανεπιστημίου, οι έξι λωρίδες μειώνονται σε τρεις, εκ των οποίων η μία είναι για τα λεωφορεία.

Οι δρόμοι του κέντρου, στις 09:00 της Δευτέρας, “κατακόκκινοι”

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται το πρωί της Δευτέρας στη Βασιλίσσης Σοφίας, στην Πανεπιστημίου, στην Ακαδημίας, στη Βασιλίσσης Αμαλίας, στην Καλλιρρόης, στη Συγγρού, αλλά και σε περιφερειακές αρτηρίες που οδηγούν στο κέντρο, όπως στη λεωφόρο Μεσογείων, την Κηφισίας, καθώς και την κάθοδο της Εθνικής Οδού.

Σύμφωνα με κάποιους πρώτους υπολογισμούς, αυτή την ώρα οι οδηγοί θα πρέπει να υπολογίσουν τουλάχιστον 30-40 λεπτά περισσότερα από ό,τι συνήθως προκειμένου να διανύσουν τη γνωστή διαδρομή και να φθάσουν στον προορισμό τους.

Δήμος Αθηναίων:Μεγάλος Περίπατος: Πανέτοιμη, πανέμορφη και ανοιχτή για όλους η Βασ. Όλγας

Η πρώτη εμβληματική παρέμβαση του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας ξεκίνησε και υποδέχεται ήδη κατοίκους και επισκέπτες της πόλης μας. Η λεωφόρος Βασ. Όλγας με την πεζοδρόμηση και τις άλλες πιλοτικές αλλαγές που έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων τις προηγούμενες ημέρες, θυμίζει πλέον κομμάτι μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης  που σέβεται όχι μόνο τους οδηγούς ΙΧ αλλά και τους πεζούς και τους χρήστες ποδηλάτων που γίνονται όλο και περισσότεροι και στη χώρα μας.

Ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος σε κόκκινο χρώμα που ξεκινά από την Βασ. Κωνσταντίνου και φτάνει ως την Βας. Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της Πρωτεύουσας με άνεση και ασφάλεια, φτάνοντας στο ιστορικό κέντρο της πόλης πιο εύκολα και ενισχύοντας ταυτόχρονα  και την  εμπορική κίνηση.

Δίπλα σε αυτόν, εκεί που περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή  για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές. Μια διαδρομή που φτιάχτηκε από τον Δήμο Αθηναίων αξιοποιώντας το γεγονός ότι το τραμ έχει διακόψει στο σημείο αυτό τα δρομολόγια του, για να διευκολύνει τους ποδηλάτες να φτάσουν ως τον υπερσύγχρονο ποδηλατόδρομο που δημιουργείται στην Πανεπιστημίου. Η προσωρινή αυτή διαδρομή θα υπάρχει μέχρι  να τεθεί  ξανά σε λειτουργία το τραμ  ως το κέντρο της πόλης, κάτι που αποτελεί επιθυμία όλων, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους και δένει αρμονικά με το περιβάλλον που δημιουργεί ο Μεγάλος Περίπατος.

Με την παρέμβαση στη Βασ. Ολγας το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό του Ολυμπίου Διός και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού. Η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας δημιούργησε περίπου 10.500m2, νέου δημόσιου χώρου που είναι υπερπολύτιμος για όλες τις Αθηναίες και τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Από την Βασ. Ολγας συνεχίζουν να περνούν κανονικά σε ξεχωριστές λωρίδες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα που κατευθύνονται  προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών. Επίσης τα οχήματα ανθρώπων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα οχήματα τροφοδοσίας Ζαππείου και Ομίλου Αντισφαίρισης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.

Άνδρες και γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας, πεζοί αλλά και με ποδήλατα βρίσκονται συνεχώς σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρόμου έτσι ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες για κάθε πληροφορία σχετικά με τον Μεγάλο Περίπατο αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.

Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας αποδίδει από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησε, δημόσιο χώρο σε χιλιάδες ανθρώπους. Συνολικά ο χώρος αυτός θα φτάσει τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων.

Για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσει η κυκλοφορία των οχημάτων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων.

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας αποκτά ζωή και δίνει ζωή στην Αθήνα και τους ανθρώπους της.

ΣΥΡΙΖΑ: Η εικόνα χάους στην Αθήνα ειναι αποτέλεσμα της έλλειψης προετοιμασίας από Δήμο και Κυβέρνηση

Σε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται «Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλειπή προετοιμασία. Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών. Περιμένουμε από την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους:

  1. Για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
  2. Για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου.

Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας».

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Κινήματος Αλλαγής αναφέρεται «Οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία. Για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών. Η Παράταξή μας το έχει αποδείξει αυτό στην πράξη. Η σωστή προετοιμασία είναι απόλυτα σαφές ότι έλειψε από τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στον Δήμο της Αθήνας. Ούτε διάλογος υπήρξε, ούτε ενημέρωση έγινε, ούτε η στιγμή ήταν κατάλληλη. Είναι ώρα η Κυβέρνηση και ο Δήμος Αθηναίων να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα για το «φαίνεσθαι» και την επικοινωνία. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες».

ΚΚΕ: ο «Μεγάλος Περίπατος» εξελίσσεται σε «Μεγάλη Ταλαιπωρία»

Σε ανακοίνωση του ΚΚΕ αναφέρεται «Ο “Μεγάλος Περίπατος” της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της Αθήνας, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο Κέντρο. Αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά. 

Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων. Είναι πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο.

Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ».

Αρθρογράφος