Ν. Παπαθανάσης: Ο αναπτυξιακός νόμος δίνει ισόρροπη ανάπτυξη στην περιφέρεια – Ειδικό άρθρο για την Θράκη (video)

4 Φεβρουαρίου 202205:00

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης με τίτλο «Αναπτυξιακός νόμος Ελλάδα Ισχυρή Ελλάδα.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ ενώ το καταψήφισε σύσσωμη η αντιπολίτευση.

Κλείνοντας την συζήτηση, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, υπογράμμισε ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος του κράτους, θα αποτελέσει τη βάση του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας, για πολλά χρόνια.

«Αν στην πορεία της εφαρμογής του νόμου διαπιστώσουμε ότι κάποιες διατάξεις φέρνουν πράγματι εμπόδια, θα τις διορθώσουμε, λαμβάνοντας υπόψη κάποιες καλόπιστες παρατηρήσεις που έγιναν», διαβεβαίωσε ο υπουργός Ανάπτυξης ‘Αδωνις Γεωργιάδης.

Τόσο ο κ. Γεωργιάδης όσο και ο αναπληρωτής υπουργός, αρμόδιος για τις ιδιωτικές επενδύσεις Νίκος Παπαθανάσης, έδωσαν έμφαση στον μεγάλο αριθμό των βουλευτών που ζήτησαν και πήραν το λόγο, μια πρωτοφανή συμμετοχή που αντιστοιχεί με τις συζητήσεις του προϋπολογισμού και της πρότασης δυσπιστίας.

Όπως ανακοίνωσε ο προεδρεύων του Σώματος Θανάσης Μπούρας, κατά την τριήμερη συζήτηση του νομοσχεδίου, «μίλησαν με άνεση 120 βουλευτές, έξι γενικοί εισηγητές και ειδικοί αγορητές, έξι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων και δύο πολιτικοί αρχηγοί.

 

Παπαθανάσης: Ο αναπτυξιακός νόμος δίνει ισόρροπη ανάπτυξη στην περιφέρεια

Για αναπτυξιακό εργαλείο που θα δώσει ισχυρή ανάπτυξη κυρίως στην περιφέρεια έκανε λόγο μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Αταίριαστοι» ο αναπληρώτης υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας για το νέο Αναπτυξιακό νόμο.

«Το 97% των πόρων θα παέι στην περιφέρεια. Για πρώτη φορα θα έχουμε ισόρροπη ανάπτυξη στις περιφερειακές ενότητες καθώς προσδιορίζουμε το κάθε ποσό που θα πάει σην κάθε περιφέρεια», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης.

Όπως εξηγήσε προβλέπονται και επιχορηγήσει και φορολογικές απαλλαγές, επισημαίνοντας ότι είναι διαφορετικές οι επιχορηγήσεις ανάλογα με τους δήμους.

«Για παράδειγμα, θα πάρει τα πιο ψηλά ποσοστά επιχορήγησης η Μεγαλόπολη, η Δυτική Μακεδονία και η Θράκη για πρώτη φορά διότι θέλουμε να φέρουμε επιχειρήσεις σε αυτές τις περιοχές», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαθανάση έαν πρόκειται για μικρή ή πολύ μικρή επιχείρηση στην Τρίπολη, θα πάρετε 60% έαν το επενδυτικό σχέδιο είναι ενός εκατομμυρίου, δηλαδή 600.000 ευρώ από την πολιτεία.

Για μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση στην Τρίπολη προβλέπεται φορολογική απαλλαγή.

Ειδικότερα, από 100.000 ευρώ για τα σχέδια που υποβάλλουν πολύ μικρές ή μικρές επιχειρήσεις, είτε σε Πελοπόννησο ή Βόρειο Αιγαίο ( η στήριξη φτάνει το 70%) ή στη Θράκη.

Όπως διευκρίνησε ο κ. Παπαθανάσης η μόνη περίπτωση για να πάρει μια μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση επιχορήγηση είναι να πάει στη Θράκη, Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη.

Η περιφέρεια θα πάρει το 97% όλων των χρημάτων, επανέλαβε ο κ. Παπαθανάσης επισημαίνοντας ότι «ενισχύεται ο μικρός».

«Ο μικρός παίρνει επιχορήγηση και το υπόλοιπο είτε θα είναι ιδία συμμετοχή ή και στο σύνολο σε τραπεζικό δανεισμό.Δεν θα μπορέσει ωστόσο να πάει σε τραπεζικό λογαριασμό έαν έχει πάρει χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Για να έχει την επιχορήγηση και να πάρει και δάνειο από το Ταμείο, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 20% ιδία συμμετοχή», κατέληξε.

Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις που συμπεριλφθηκαν στην τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την Θράκη:

1. Οι μεσαίες επιχειρήσεις που θα προχωρούν σε επενδύσεις στους τρεις νομούς της περιοχής θα μπορούν να λάβουν μέσω του αναπτυξιακού νόμου όχι μόνο ενίσχυση μέσω φορολογικής απαλλαγής, όπως ισχύει σε όλη την Επικράτεια, αλλά και επιχορήγησης.

2. Προβλέπει bonus 10% στη βαθμολόγηση των επενδυτικών σχεδίων που αφορούν τους τρεις νομούς προκειμένου να μπορούν πιο εύκολα να ενταχθούν στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου.

3. Στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας – Θράκης το μέγιστο ποσοστό του χάρτη περιφερειακών ενισχύσεων λόγω της επέκτασης της έννοιας της παραμεθόριας ζώνης από 15 χλμ σε 30 χλμ. Έτσι οι ενισχύσεις των επενδυτικών σχεδίων μεγάλων επιχειρήσεων μπορεί να φθάσουν ως το 50% του προϋπολογισμού τους, των μεσαίων επιχειρήσεων 60% και των μικρών επιχειρήσεων 70%.

 ΟΜΙΛΙΑ  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ  κ. ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ   ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου:

«Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη».

Έχουμε φτάσει σχεδόν στο τέλος κυρίες και κύριοι Βουλευτές, μιας τριήμερης συζήτησης με πολλές τοποθετήσεις και με πολλές αναλύσεις επάνω σε ένα νόμο με τίτλο, «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα  Ισχυρή Ανάπτυξη» και βεβαίως όλη αυτή η συζήτηση ήρθε σε συνέχεια μιας πολύ ουσιαστικής συζήτησης και στις Επιτροπές.

Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό στο ξεκίνημα να επαναλάβω κάτι που λέω πάντα κατά την καταληκτική μου ομιλία σε κάθε νόμο που φέρνουμε.

Αυτό το οποίο έχει μεγάλη σημασία είναι οι συνεργάτες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα έχουν δουλέψει εντατικά για να μπορέσουμε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο.

Θα ήθελα λοιπόν να ευχαριστήσω τον Γενικό Γραμματέα κύριο Καβαλάκη, την κυρία Νικολάου, την κυρία Παπαδοπούλου, την κυρία Μπουρτζάλα, το Γενικό Διευθυντή κύριο Λαμπρινό, τον κύριο Αθανασίου και βεβαίως τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιά κύριο Πολλάλη, ο οποίος  ήταν επικεφαλής της ομάδας επεξεργασίας του νομοσχεδίου.

Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι εμείς οι Υπουργοί δε μπορούμε να φέρουμε εις πέρας και να ολοκληρώσουμε ένα σχέδιο νόμου αν πίσω από εμάς δεν υπάρχει μία ισχυρή ομάδα.

Και, βεβαίως, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Υπουργό μου τον κύριο Άδωνι Γεωργιάδη, γιατίαυτά τα 2,5 χρόνια έχουμε δουλέψει πολύ στενά,και από το προηγούμενο χαρτοφυλάκιό μου ως Υφυπουργός με αρμοδιότητα τη Βιομηχανία και τοΕμπόριο, αλλά και σήμερα ως Αναπληρωτήςαρμόδιος για τις ιδιωτικές επενδύσεις.

Με τον Άδωνι Γεωργιάδη, έναν πραγματικά ικανό Υπουργό και πολύ καλό manager, έχουμε μία άψογη συνεργασία και τον ευχαριστώ πάρα πολύ που όλο αυτό το διάστημα έχει σταθεί στο πλευρό μου.

Κυρίες και κύριοι, από την πρώτη στιγμή, από το 2019 δουλέψαμε για να φέρουμε την ανάπτυξη στον τόπο και εκείνο το οποίο διαφοροποιεί τους δύο κόσμους μεταξύ της Νέας Δημοκρατίας και της αντιπολίτευσης είναι ότι εμείς θέλουμε μια ανοιχτή κοινωνία όπου ο κάθε συμπολίτης μας θα μπορεί να επιχειρεί, χωρίς να ταλαιπωρείται από το Κράτος και κυρίως θα μπορεί να ολοκληρώνει την επένδυσή του δημιουργώντας έτσι νέες θέσεις εργασίας.

Από την πρώτη στιγμή, λοιπόν, σε κάθε νόμο που φέραμε – στο Ν. 4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα», στο Ν. 4782/2021 για τις δημόσιες συμβάσεις, στους Ν. 4796/2021 και 4811/2021 για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης- κατ’ ουσίαν τί κάναμε; Απλοποιήσαμε και επιταχύναμε διαδικασίες κι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου το 80% της έναρξης των επιχειρήσεων μπορεί να γίνεται με μια γνωστοποίηση ενώ μόνο το 20% χρειάζεται μια εγκριτική διαδικασία.

Αλλά και στη συνέχεια, με το νόμο για τις Στρατηγικές Επενδύσεις, το νόμο για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και σήμερα θα έλεγα με τον εμβληματικό αυτό νόμο, τον Αναπτυξιακό Νόμο, δίνουμε όλα τα εργαλεία στην επιχειρηματική κοινότητα και δημιουργούμε ικανές συνθήκες να μπορεί γρήγορα να ξεκινήσει μία επενδυτική δραστηριότητα.

Τί είναι αυτό, λοιπόν, που μας διαφοροποιεί; Θεωρούμε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να έχει τον επιτελικό ρόλο ώστε να μην καθυστερούν οιδιαδικασίες, διότι, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, δεμπορεί να περιμένει ένα επενδυτικό σχέδιο. Θα πρέπει να χτίσουμε μία σχέση εμπιστοσύνης και με τον ιδιωτικό τομέα, πάντα υπό την εποπτεία της Πολιτείας, έτσι ώστε να διευκολύνεται όλη η έναρξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Και αυτό είναι που κάναμε σε όλους αυτούς τους νόμους.

Και αφού αξιολογήσαμε τις διαδικασίες και επεξεργαστήκαμε τις απλοποιήσεις, θα πρέπει να σας πω, κύριε Ζαχαριάδη, ότι εμείς το νόμο4399/2016 τον δουλέψαμε, αλλά ήταν ένας νόμος της εποχής. Σήμερα η εποχή είναι τελείως διαφορετική.

Πήραμε, λοιπόν, ορισμένα από τα θέματα που δημιουργούσαν γραφειοκρατικά εμπόδια. Αφενός τα απλοποιήσαμε και καταφέραμε σήμερα στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων να ολοκληρώνεται μία διαδικασία υπαγωγής σε 100ημέρες. Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο για τις περιφέρειες, διότι δεν έχουμε μπορέσει ακόμα να αγγίξουμε τις περιφέρειες.

Τώρα, με αυτό το νόμο, λύνουμε και αυτά τα προβλήματα. Αλλά, ταυτόχρονα, είδαμε και τις παθογένειες κατά τη φάση της ολοκλήρωσης και της έναρξης της παραγωγικής διαδικασίας. Αυτά είναι σημαντικά ζητήματα που θέλαμε να επιλύσουμε.

Στην ερώτηση, λοιπόν, γιατί νέος Αναπτυξιακός Νόμος; Εδώ θα πρέπει να πω ότι ο αναπτυξιακός νόμος που έχετε μπροστά σας και καλείστε να ψηφίσετε σήμερα είναι ένας νόμος ο οποίος έχει περάσει από εξαντλητικές διαδικασίες διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους, με τα Επιμελητήρια. Είναι ένας νόμος καλά δουλεμένος.

Και εδώ θα πρέπει να συγχαρώ και τους βουλευτές της πλειοψηφίας διότι πραγματικά μπήκαν στο βάθος του νόμου και στην ουσία του και από τις αναλύσεις τους κατέδειξαν τα σημαντικά στοιχεία που έχει αυτός ο νόμος για να βοηθήσει την επιχειρηματικότητα.

Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον Μάξιμο Σενετάκη για την πολύ καλή συνεργασία που είχαμε καθ΄ όλη τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης και της προετοιμασίας για να παρουσιάσουμε το νόμο στη Βουλή των Ελλήνων.

Ξεκινήσαμε λοιπόν ενάμισι χρόνο πριν, αλλά δεν ξεκινήσαμε μόνο τη συζήτηση και τηδιαβούλευση του αναπτυξιακού νόμου. Εμείς ξεκινήσαμε και κάτι άλλο, ένα πληροφοριακό σύστημα. Διότι το υφιστάμενο πληροφοριακό σύστημα, το λεγόμενο ΠΣΚΕ, έχει ατέλειες και καθυστερήσεις στις υπαγωγές και στην ολοκλήρωση των σχεδίων.

Και επειδή είναι πολύ σημαντικό να σας πούμε, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ και μιλώ πολύ σοβαρά, ο 4399/2016 ήταν νόμος μιας άλλης εποχής. Είχεκάποια στοιχεία τα οποία τα χρησιμοποιήσαμε, αλλά ήταν τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας.

Εμείς με τις αλλαγές που κάναμε με υπουργικές αποφάσεις και με άλλες τεχνικέςβελτιώσεις καταφέραμε και θα καταθέσω στη Βουλή τα στοιχεία – να πετύχουμε μεγάλες αυξήσεις.

Παραδείγματος χάρη, εδώ έχω ένα γράφημα όπου δείχνει την κατ΄ έτος αύξηση των  υπαγωγών των επενδυτικών σχεδίων.  Βλέπετε λοιπόν ότι είναι 381% στην αγροδιατροφή, 254% στον τουρισμό.

Αυτή είναι δουλειά που κάναμε εμείς δουλεύοντας επάνω στον δικό σας νόμο, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί εσείς δεν είχατε τρέξει θέματα απλοποίησης και επιτάχυνσης.

Διότι να σας θυμίσω ότι ψηφίσατε το νόμο το 2016 και στη συνέχεια το πρώτο καθεστώς που βγάλατε ήταν το 2018. Δε μπορούμε εμείς να λειτουργήσουμε με τους δικούς σας ρυθμούς. Δεν έχουμε δικαίωμα να λειτουργήσουμε με τους δικούς σας ρυθμούς. Εμάς μας ψήφισε ο λαός ακριβώς για να δημιουργήσουμε ένα φιλοεπενδυτικό περιβάλλον και να έρθουν επενδύσεις στην πατρίδα μας.

Και το βλέπετε, δεν χρειάζεται να αναφερθώ, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, όλοι οι μεγάλοι πρωταθλητές, τεχνολογικοί πρωταθλητές «αγοράζουν» Ελλάδα. Γιατί «αγοράζουν» Ελλάδα;  Γιατί θέλουν να μας χαρίσουν κάτι;  

Όχι. Διότι βλέπουν μπροστά τους μια σοβαρή κυβέρνηση. Έναν Πρωθυπουργό και μία κυβέρνηση που μιλάει σε μία συχνότητα. Δεν κρυβόμαστε εμείς από τους επενδυτές, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ.

Θέλω να σας πω ότι, όταν αντιμετωπίσαμε το θέμα του Ελληνικού, ορισμένοι από τους Υπουργούς σας – και δεν θέλω να αναφέρω ονόματα – κρύβονταν και δεν δέχονταν να δουν ούτε τα τεύχη δημοπράτησης.  

Τί ήταν λοιπόν ο 4399/2016;  Ήταν ένας «κουβάς». Τί σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι μέσα σε αυτόν τον «κουβά» έμπαιναν όλοι. Θα μπορούσε πχ ο τουρισμός να τραβήξει το μεγαλύτερο κομμάτι, όπως και το έκανε, ανισομερώς.

Θα μπορούσε μία Περιφέρεια να πάρει μεγαλύτερο ποσό από την άλλη. Όπως και έγινε. Το ίδιο και οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις, διότι δεν υπήρχε στο νόμο σας διάταξη που να καθόριζε το ποσό που θα λάμβαναν οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις.

Εμείς τώρα το βάζουμε αυτό. Στο νόμο μαςβάζουμε την ισομερή ανάπτυξη για τις Περιφέρειες, για τις μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Ο 4399 είχε, λοιπόν, παθογένειες. Θα έλεγα ότι ήταν λίγο «τεμπέλικος» ο νόμος σας. Με την έννοια ότι δε μπορούσε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής, είχε όμως στοιχεία τα οποία ούτως ή άλλως έτρεξαν μέχρι σήμερα.

Τώρα, τί αλλάζει; Ήταν η πρώτη ερώτηση που θέσαμε σε όλο το επιτελείο: γιατί πρέπει να πάμε σε έναν νέο αναπτυξιακό νόμο; Γιατί έχουν αλλάξει τα πράγματα. Γιατί είμαστε έναν αιώνα μακριά από το 2016.

Γιατί η Ελλάδα είναι  μια χώρα που πλέον τη σέβεται η παγκόσμια οικονομική κοινότητα. Γιατί,σας είπα, έχει ένα Πρωθυπουργό που ακριβώς στέλνει το μήνυμα της εμπιστοσύνης.

Διότι εμφανίστηκε ο Covid και πλέον έχουμε άλλες προτεραιότητες. Γιατί μπαίνουμε στη ψηφιακή και πράσινη μετάβαση και θα ήθελα,κύριε Πάνα, να δω αν θα ψηφίσετε το άρθρο για τη Θράκη.

Για τη Θράκη, κύριε Πάνα. Διότι ποτέ δεν έχει υπάρξει παρόμοια ρύθμιση για την Θράκη. Και αυτό ήταν μία δέσμευση του Πρωθυπουργού.

Έχουμε, λοιπόν, το Εθνικό Σχέδιο που βάζει τους κανόνες, νέα διαρθρωτικά ταμεία. Ενάμισι χρόνο πριν, εμείς είδαμε ότι «κλείνουν» τα διαρθρωτικά ταμεία και ότι δεν θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε με την υφιστάμενη κατάσταση.

Και έπρεπε να δούμε τί έρχεται διότι «έκλειναν» τα πάντα. Θα ξεκινούσε το νέο ΕΣΠΑ ’21-’27. Θα ξεκινούσε ο νέος Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων και προετοιμαζόμασταν ενάμισι χρόνο για να φτάσουμε έγκαιρα στο κρίσιμο σημείο. Μόλις χθες ανακοινώθηκε ο Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων, όπου δίνει πολύ διαφορετικά ποσοστά. Και θα τον καταθέσω και στην Βουλή έτσι ώστε όποιος δεν τον έχει λάβει, να τον λάβει.

Αυτά εδώ εμείς τα είχαμε προβλέψει και είχαμε κάνει όλη τη δουλειά. Το Εθνικό Σχέδιο Πισσαρίδη και το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης «κάθισαν» ακριβώς επάνω στο σχεδιασμό μας. Ο νέος Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων δίνει πολύ μεγάλες αλλαγές στα ποσοστά. Στο Βόρειο Αιγαίο, πολύ κρίσιμο, και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη από το 35% στο 50%. Και τώρα ο Έβρος με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ο Έβρος, η Ροδόπη, η Ξάνθη.

Έχουμε, λοιπόν, μεγάλη αύξηση του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων. Το προβλέψαμε και αυτό.

Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Το νέο κείμενο για την Ευρωπαϊκή Βιομηχανική Στρατηγική. Το συμπεριλάβαμε και αυτό. Το ΕΣΠΑ ’21 – ’27. Και πραγματικά ξαφνιάζομαι πώς ένα τέτοιο αναπτυξιακό εργαλείο ούτε καν επί της αρχής δεν δεχθήκατε να το στηρίξετε, κύριοι της αντιπολίτευσης.

Οι άξονες του νέου νόμου, λοιπόν, είναι ακριβώς αυτοί που υιοθετεί η παγκόσμια κοινότητα. Εμείς δεν θα εφεύρουμε τον τροχό. Η Ευρώπη, τα όργανα, η νέα εποχή, η πράσινη μετάβαση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Η δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση, που για πρώτη φορά ο Κυριάκος Μητσοτάκης έστρεψε την προσοχή σε ένα θέμα που το είχε ξεχάσει η ελληνική κοινωνία.

Η απολιγνιτοποίηση, εμείς δεν έχουμε κλείσει καμία μονάδα. Εσείς, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ,κλείσατε τις μονάδες. Εμείς δεν έχουμε κλείσει τίποτα. Τί με κοιτάτε, κύριε Ζαχαριάδη; Έτσι είναι. Δεν έχουμε κλείσει τίποτε ακόμα.

Εγώ σας μιλάω όμως με στοιχεία, δεν έχουμε κλείσει κάτι. Και αν θέλετε τα στοιχεία, μπορώ να σας τα στείλω στο γραφείο σας. 52% μείωση της λιγνιτικής παραγωγής κατά την διακυβέρνησή σας. Σας είπα, δεν είδατε ούτε καταλάβατε κάτι. Πέρασε και ούτε το είδατε αυτό, 52%.

Έτσι λοιπόν, δημιουργήσαμε ένα νόμο που ακριβώς αγγίζει όλη την ουσία του θέματος. Θεματικά καθεστώτα. Θεματικά καθεστώτα έτσι ώστε να μπορέσουμε να χαράξουμε πολιτική.  Και δεν είναι η πολιτική μόνο, διότι όπως γνωρίζετε και η Ευρωπαϊκή Ένωση στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων ασκεί ένα σημαντικό έλεγχο.

Ενίσχυση της εξωστρέφειας, που δεν υπήρχε.Ενίσχυση της απασχόλησης και δεξιοτήτων. Η έρευνα και η καινοτομία. Και θα σας πω το τι συμβαίνει με μια αγαπητή σας ρήση, το «πρώτη φορά». Αλλά εμείς διαφοροποιούμαστε από εσάς διότι αυτό το κάνουμε πράξη, όπως το κάναμε και το φέρνουμε σήμερα στη Βουλή για να ψηφιστεί.

Απλοποιήσαμε λοιπόν διαδικασίες, νέα ποσοστά για τις μεγάλες επιχειρήσεις, τις μεσαίες και τις πολύ μικρές. Ισχυρά κίνητρα για επενδύσεις.

Αλήθεια, δεν συγκινείστε με το καθεστώς του νέου επιχειρείν; Μιλάτε για νέους, μιλάτε για νέες οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να μπουν σε ένα αναπτυξιακό νόμο.  Πρώτη φορά στην ιστορία μπαίνει το νέο επιχειρείν σε αναπτυξιακό νόμο που αφορά νέες και νέους.

Πρώτη φορά μπαίνει η επιχειρηματική εξωστρέφεια και πρώτη φορά μπαίνουν, κυρίες και κύριοι, οριζόντιες δράσεις που πριν δεν υπήρχαν,δημιουργώντας συνθήκες για να μπορέσουν εταιρίες να μπουν στη νέα εποχή.

Τι πετυχαίνουμε τώρα; Είναι πολύ σημαντικό να δούμε τι πετυχαίνουμε με αυτό το νόμο. Γιατί αυτός ο νόμος διαφοροποιείται από τον 4399;  Σας είπα, όλα σε έναν «κουβά».

Κύριε Υπουργέ, σας ευχαρίστησα για την εξαιρετική συνεργασία, σας ευχαριστώ. Είμαι τυχερός που είμαι μαζί σας.

Όχι όλα, λοιπόν, σε έναν κουβά. Κατανομή κατά κλάδο. Όχι ο τουρισμός να πάρει από τη μεταποίηση και από την αγροδιατροφή. Ο κάθε κλάδος θα έχει τα ποσά που του αντιστοιχούν.

Ισότιμη ανάπτυξη στις περιφέρειες.  Καμία περιφέρεια δεν θα πάρει τα χρήματα της άλλης περιφέρειας. Διότι αυτό το  οποίο συνέβαινε είναι μια Περιφέρεια που καθυστερούσε θα μπορούσε να χάσει πόρους έναντι άλλης Περιφέρειας.

Προσπαθήσαμε αφού μελετήσαμε ποιες είναι οι αιτίες καθυστέρησης να δούμε πως μπορούμε να ευθυγραμμίσουμε όλη αυτή την ταχύτητα.

Στρατηγική για πρώτη φορά. Ποτέ, ποτέ δεν είχε υπάρξει κατά την διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στρατηγική για τη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση. Στρατηγική για την παραμεθόριο, για την Θράκη, για τον Έβρο. Ισόρροπη ανάπτυξη για τιςπεριφέρειες. Για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις νέες και τους νέους εκεί και να δώσουμε ιδιαίτερα κίνητρα σε αυτές τις ευαίσθητες περιοχές.

Όμως θα συνεχίσω για το πολύ καλό καθεστώς του εναλλακτικού τουρισμού, το καθεστώς του ψηφιακού μετασχηματισμού, της πράσινης μετάβασης, της έρευνας και της καινοτομίας.  

Καθεστώς έρευνας και καινοτομίας. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πρακτικά σημαίνει ότι αυτό το σχέδιο νόμου, που εγώ πιστεύω θα μείνει στην Πολιτεία για πολλά χρόνια, θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να αντλήσει πόρους γιατί, όπως γνωρίζετε, ο αναπτυξιακός νόμος κυρίως παίρνει από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Θα μπορούν να πάρουν πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ ’21-’27.

Ανά πάσα στιγμή, λοιπόν, οποιαδήποτε χρήματα μπορέσουν να έρθουν από το RRF και από το ΕΣΠΑ ’21-’27 μπορούν να πάνε απευθείας σε καθεστώτα που είναι αποδεκτά σε αυτά τα διαρθρωτικά ταμεία.

Αλλάζουμε, λοιπόν, κυρίες και κύριοι όλο το μοντέλο του αναπτυξιακού νόμου. Δεν έχει σχέση με το παρελθόν γιατί είμαστε σε μια νέα εποχή.

Αυτό το οποίο χτίσαμε κατά την διάρκεια των 2,5 ετών είναι η εμπιστοσύνη της επενδυτικής κοινότητας. Διότι ξεκινώντας πριν από 2,5 χρόνια εδώ με τον Υπουργό τον Άδωνι Γεωργιάδη και πηγαίνοντας σε γραφεία και σε οργανισμούς του εξωτερικού, όλοι μας είχαν «στο κόκκινο».  

Άλλωστε δεν θα είχαμε σήμερα το Facebookνα θέλει να επενδύσει και να αγοράσει εταιρίες στην Ελλάδα ή τη Microsoft, που θέλω να σας πω ότι η διαπραγμάτευση ήταν τρίμηνη και πολύ εμπιστευτική. Και υπήρχαν, όπως είπε ο Υπουργός, και πολλές άλλες υποψήφιες χώρες.

Ήρθαν εδώ γιατί εμπιστεύτηκαν την πατρίδα μας. Η Digital Realty, η CISCO, η Pfizer, ηDeloitte. Όλα αυτά τα ψηφιακά κέντρα καινοτομίας που δίνουν ένα μήνυμα προς τα έξω ότι, από τη στιγμή που εμπιστεύονται την Ελλάδα αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η Ελλάδα είναι εδώ, σέβεται και επιταχύνει τις επενδύσεις.

Αλλά ακούγοντας και τους εισηγητές, εγώ θα σταθώ, ας πούμε, στις προτάσεις του ΚΙΝΑΛ. Μία προς μία, μία προς μια οι προτάσεις του ΚΙΝΑΛ. Και δε μπορώ να καταλάβω γιατί δεν ψηφίζουν το νόμο.

Ακούστε. Επιχορήγηση στις μεσαίεςεπιχειρήσεις Θράκης και ΔΑΜ. Το βάλαμε. Ένταξη ατομικών επιχειρήσεων μέχρι 200.000€ στην αγροδιατροφή. Το βάλαμε. Αυξημένα κίνητρα στις πληγείσες περιοχές από φυσικές καταστροφές. Έχουμε πρόβλεψη. Ένταξη μη κυρίως τουριστικών καταλυμάτων. Έχουμε πρόβλεψη. Τα συμπεριλάβαμε.

Να μπει πάλι το άρθρο 12. Μα το βάλαμε το άρθρο 12 μέσα σε διαφορετικές διατάξεις. Αυξημένα κίνητρα σε περιοχές που έχουν χαμηλή ανεργία. Μα είπαμε, πάμε σε μία ισομερή ανάπτυξη και μοιράζουμε σε όλες τις περιφέρειες σωστά τους πόρους, έτσι ώστε να μπορέσει η κάθε περιφέρεια να πάρει τους πόρους που της αντιστοιχούν. Αναπορρόφητα ποσά θα μπορέσουμε να τα κατανείμουμε μετά.

Επομένως, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ΚΙΝΑΛ, ενώ έδωσε αυτά τα στοιχεία, δεν βλέπει ότι ο νόμος αυτός είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, αναμένουμε το 2022 αλλά και το 2023 μία σπουδαία χρονιά με μεγάλη ανάπτυξη στην πατρίδα μας. Το 2022 αναμένεται οι επενδύσεις να αυξηθούν κατά 21,9% και, από τις πρόσφατες προβλέψεις, η χώρα μας θα έχει τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση των επενδύσεων στην Ευρώπη το 2022.

Θέλουμε να συνδυάσουμε τον Αναπτυξιακό Νόμο με τα υπόλοιπα εργαλεία, και εδώ θα πρέπει να σας πω ότι οι δανειοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης μπορούν να συνδεθούν με τον Αναπτυξιακό Νόμο. Επομένως, εκεί που οι μεσαίες και οι μεγάλες έχουν φορολογικές απαλλαγές μπορούν να λάβουν δάνεια με μηδενικό σχεδόν επιτόκιο και η κρατική ενίσχυση αυτή να αφαιρεθεί από τη φορολογική τους απαλλαγή. Επομένως συνδυάζονται όλα τα εργαλεία.

Αυτό που θέλουμε να κάνουμε, λοιπόν, είναι να βοηθήσουμε την ελληνική οικονομία δίνοντας ώθηση στη μεταποίηση, στην αγροδιατροφή και θέλουμε να ανεβάσουμε τη βιομηχανία στο μέσο όρο της Ευρώπης μέσα στη δεκαετία.

Αυτό το οποίο παρατηρούμε είναι ότι οι ξένοι επενδυτές επιθυμούν να έρθουν και να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Και αυτό το οποίο έχουμε, κυρίες και κύριοι της πλειοψηφίας, είναι έναν Πρωθυπουργό που θέλει η πατρίδα μας να δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας. Να μειωθεί η ανεργία, όπως μειώθηκε και με τα χθεσινά αποτελέσματα στο 12,7 από το 17,3 που το παραλάβαμε.  

Να φέρει πίσω τις Ελληνίδες και τους Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό και αυτό επιτυγχάνεται με τις μεγάλες τεχνολογικές επενδύσεις στην πατρίδα μας, γιατί περίπου το 15 με 20% που απασχολούν είναι Έλληνες που επέστρεψαν.  

Να δημιουργήσει μια Ελλάδα που όλοι μας θα είμαστε πολύ υπερήφανοι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες και οι νέες και οι νέοι θα βρουν δουλειά, θα γυρίσουν πίσω.  

Αυτό το όραμα και αυτή την υπόσχεση υπηρετούμε και θα την υπηρετήσουμε μέχρι πράγματι να υλοποιηθούν όλα όσα έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός μας, κατά την φάση που ήταν στην αντιπολίτευση. Και που ένα-ένα τα κάνει πράξη, όπως η μείωση του ΕΝΦΙΑ. Το κάνει πράξη, όπως υποσχέθηκε. Διότι εδώ η εμπιστοσύνη χτίζεται όταν οι υποσχέσεις γίνονται πράξη.  Και η Νέα Δημοκρατία τις υποσχέσεις τις κάνει πράξη.

Αρθρογράφος