“Μετεξεταστέος” και στα μαθήματα προπαγάνδας ο κ. Αχμέτ Καρά

24 Ιουλίου 202210:41

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Είναι δικηγόρος Ξάνθης ο κ. Αχμέτ Καρά, πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας, στέλεχος του DEB, νομικός εκπρόσωπος ,μειονοτικών φορέων στο ΕΔΑΔ, πρόεδρος της σχολικής εφορείας του μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου Ξάνθης, θείος της Τσιγδέμ Ασάφογλου (Πρόεδρου του εθνικιστικού ακροδεξικού τουρκικής εμπνεύσεως μορφήματος κόμματος ΚΙΕΦ) , πρώην δημοτικός σύμβουλος Ξάνθης με την παράταξη του κ. Σάββα Μελισσόπουλου κι ένας από τους 17 διώκτες της ελευθερίας του τύπου και της έκφρασης στην Θράκη.

Προ ημερών, το όνομά του απέκτησε τοπική και διεθνή διάσταση καθώς προβλήθηκε από τους προπαγανδιστικούς μηχανισμούς του Προξενείου σχολιάζοντας την αναστολή λειτουργίας των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων και των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων, για το σχολικό έτος 2022-2023 ανά Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπέγραψε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κος Κωνσταντίνος Μπαντίκος.

Βλέπε σχετική απόφαση ΕΔΩ

anastolh-leitoyrgias-sxoleiwn-amth

Νωρίτερα, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την μειονότητα της Θράκης, με την οποία και κατήγγειλε τη χώρα μας για το κλείσιμο σχολείων στην περιοχή στην οποία απάντησε το ελληνικό ΥΠΕΞ.

Στο komotinipress έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα με την δημογραφική κατάρρευση της Θράκης κι έχουμε επανειλλημένως αναρωτηθεί για το ποιός αφήνει την περιοχή χωρίς σχολεία και ιατρεία.

Τα ελλείμματα της πολιτικής ηγεσίας και της διαχείρισης των κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων της περιοχής, ωστόσο, δεν πρέπει να συνδέονται με τα θέματα του σεβασμού των μειονοτικών δικαιωμάτων, του κεκτημένου της ισοπολιτείας και ισονομίας και βεβαίως με θέμα που αφορούν στην Συνθήκη της Λωζάνης.

Εάν ο κ. Αχμέτ Καρά , δεν ήταν επιφορτισμένος με το έργο της δίωξης των συμπατριωτών του και της φίμωσης της ελευθεροτυπίας και δεν εξυπηρετούσε τα σκοτεινά σχέδια του ακροδεξιού ΚΙΕΦ, θα εντρυφούσε καλύτερα στα δημογραφικά δεδομένα της περιοχής και ειδικά σε αυτά που αφορούν στην διαχρονική εξέλιξη του μαθητικού πληθυσμού για την  σχολική χρονιά 2021-2022 όπως (μας) τα παρουσίασε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Μπαντίκος με στοιχεία που αφορούν τα σχολεία της Θράκης τα τελευταία 40 χρόνια, μαζί με τον προϊστάμενο του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης ΑΜΘ Βασίλη Συμεωνίδη.

Βάσει των στοιχείων παρατηρείται μια μεγάλη μείωση σχολικών μονάδων σε όλη τη Θράκη, αλλά τουλάχιστον η μείωση στο μαθητικό δυναμικό τα τελευταία 30 χρόνια είναι μικρότερη. Η μαθητική «ερήμωση» εντοπίζεται κυρίως στους οικισμούς των Περιφερειακών Ενοτήτων της Θράκης κι όχι τόσο στα αστικά κέντρα, καθώς εάν παρατηρήσει κάποιος τα σχολεία που αναστέλλουν τη λειτουργία τους κάθε χρόνο θα δει ότι αυτά βρίσκονται κυρίως σε οικισμούς.

 

Μείωση δημόσιων σχολείων και μαθητών στη Θράκη
Στα δημόσια σχολεία της Θράκης, από το σχολικό έτος 1991-1992 μέχρι το σημερινό, το μαθητικό δυναμικό έχει διαμορφωθεί ανά δεκαετία ως εξής: το 1991-1992 υπήρχαν 17.416 μαθητές, το 2001-2002 υπήρχαν 14.840 μαθητές, το 2011-2012 υπήρχαν 16.161 μαθητές, το 2021-2022 υπήρχαν 15.396 μαθητές.

Άρα στο μαθητικό δυναμικό των δημόσιων σχολείων της Θράκης παρατηρείται ότι τα τελευταία 40 χρόνια έχουμε 2020 μαθητές λιγότερους, δηλαδή μείωση 11.59%.

Ο αριθμός των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων στη Θράκη τα τελευταία 30 χρόνια διαμορφώνεται ως εξής: 1991-92 252 σχολεία, 2001-02 172 σχολεία, 2011-12 119 σχολεία και 2021-22 106 σχολεία. Άρα στη Θράκη τα λειτουργούντα δημόσια σχολεία έχουν μειωθεί κατά 146 και σε ποσοστό 57,93%.

Αναστολή λειτουργίας μειονοτικών σχολείων στη Θράκη
Το μαθητικό δυναμικό των μειονοτικών σχολείων της Θράκης από το 1961-62 έως σήμερα διαμορφώνεται ως εξής: 1961-62 11.399 μαθητές, 1971-72 15.237 μαθητές, 1981-82 12.085 μαθητές, 1991-92 9.344 μαθητές, 2001-02 6.874 μαθητές, 2011-12 6.199 μαθητές, 2021-22 3.811 μαθητές.

Άρα στο μαθητικό δυναμικό των μειονοτικών σχολείων παρατηρούμε ότι από το σχολικό έτος 1961-1962 έχουμε 7.588 λιγότερους μαθητές, δηλαδή μείωση 66.56%. Από το σχολικό έτος 1971-72 έχουμε 11.426 μαθητές, δηλαδή μείωση 74.98%. Από το 1991-92 έχουμε 5533 λιγότερους μαθητές δηλαδή μείωση 59,21%. Η μείωση μαθητών σε αυτά τα σχολεία δεν σημαίνει απαραίτητα μείωση του πληθυσμού μουσουλμάνων μαθητών, καθώς έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν και στα δημόσια.

Ο αριθμός των λειτουργούντων μειονοτικών σχολείων στη Θράκη τα τελευταία 40 χρόνια έχει διαμορφωθεί ως εξής: 1981-82 242 σχολεία, 1991-92 232 σχολεία, 2001-02 227 σχολεία, 2011-12 174 σχολεία, 2021—22 103 σχολεία. Τα λειτουργούντα μειονοτικά σχολεία μειώθηκαν κατά 139 και σε ποσοστό 57,43% (ποσοστό αντίστοιχο με τα δημόσια άρα δεν ευσταθεί η κατηγορία περί επιλεκτικού «λουκέτου» μόνο μειονοτικών σχολείων).

Ο κ. Αχμέτ Καρά αποσιωπά το γεγονός (κάτι που το βλέπουμε στην καθημερινότητά μας στην Θράκη) ότι οι οικογένειες των συμπολιτών μας από την Μειονότητα επιλέγουν όλο και περισσότερα τα δημόσια σχολεία για την φοίτηση των παιδιών τους με ό,τι σημαίνει αυτό για την μετέπειτα εξέλιξή τους, απορρίπτοντας το νεοθωμανικό αναθεωρητικό θεοκρατικό μοντέλο που επιχειρεί να επιβάλλει το τοπικό μειονοτικό κι εθνικιστικό ιερατείο.

Επίσης , άλλη μία παράμετρος με το κλείσιμο των σχολείων σχετίζεται με την εσωτερική μετακίνηση προς τα αστικά κέντρα της Θράκης κι αυτό φαίνεται κι από την έναρξη νέων επιχειρήσεων, επιτηδευμάτων κλπ στις πόλεις της Θράκης.

Γιατί ενδιαφέρουν την Τουρκία οι εκλογές των σχολικών εφορειών στην Θράκη;

Τέλος, όσον αφορά στα ζητήματα που εγείρει η τουρκική πλευρά για την δήθεν καταπάτηση της Συνθήκης της Λωζάνης από την Τουρκία, ο επίσης (επιλεκτικά) ανενημέρωτος κ. Αχμέτ Καρά, καλό θα ήταν αντί να διώκει την ελευθεροτυπία και τη ελεύθερη έκφραση στην Θράκη, να ασχοληθεί και με ιστορικά δεδομένα που αφορούν στην τήρηση των άρθρων της Συνθήκης της Λωζάνης υπενθυμίζοντάς του ότι η Ελλάδα, σε αντίθεση με την Τουρκία, συνεχίζει να εφαρμόζει πιστά τις προβλέψεις της συνθήκης. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.Το Τουρκικό “Πρόγραμμα Διάλυσης” των Ελλήνων στην Ίμβρο και την Τένεδο είχε ως αποτέλεσμα τη μαζική φυγή 6.500 Ιμβρίων και 2.500 περίπου Τενεδίων από τις πατρογονικές τους εστίες και τη διασπορά τους στην Ελλάδα και σε όλες σχεδόν της ηπείρους της υφηλίου, Αμερική, Αφρική, Ευρώπη, Ωκεανία, προς αναζήτηση καλύτερης τύχης.Η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη αριθμεί περίπου 120.000 μέλη, ενώ η ελληνική στην Τουρκία έχει συρρικνωθεί σε μόλις 3.000, τη στιγμή που την εποχή της Λωζάννης ήταν ισάριθμες. Για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, στην Θράκη λειτουργούν άνω των 100 μειονοτικών δημοτικών ενώ στην Κωνσταντινούπολη μόνο 3.

Και απόβλητος και αδιάβαστος ο Μουράτ : Όσα δεν έμαθε για την Συνθήκη της Λωζάνης – Η Τουρκία δεν είναι “anavatan”

Τέλος, δεν είδαμε τον δήθεν ευαισθητοποιημένο κ. Αχμέτ Καρά όπως και τον διάδοχό του στον ΣΕΜ κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή (αρεστό του ΚΙΝΑΛ και επίσης διώκτης της ελευθερίας της έκφρασης και του τύπου) να ενδιαφέρονται για ζητήματα που άπτονται της καθημερινής σχολικής πράξης , ούτε να ασχολούνται με τα θέματα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης ή τις ενισχυτικές διδασκαλίες ή τα ζητήματα των τμημάτων ένταξης.

Καλή η προπαγάνδα  αλλά ας ασχοληθούν και λίγο με την πραγματικότητα της Θράκης.

Αρθρογράφος