Κατάληψη στο ΓΕΛ Λιμένα! – Η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων

1 Φεβρουαρίου 202100:08

Αρχική Δημοσίευση στο kavala-portal

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας από την Καβάλα  kavala-portal.gr λίγες μόλις ώρες προτού ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια (μετά από τρίμηνο λουκέτο λόγω του κορωνοϊού) ομάδα μαθητών προχώρησε σε κατάληψη του κτιρίου του Γενικού Λυκείου Λιμένα Θάσου.

Όπως ανέφερε στο Kavala Portal η διευθύντρια του λυκείου Αρετή Κώτση, το αίτημα των καταληψιών είναι η συνέχιση της τηλεκπαίδευσης, καθώς δηλώνουν πως η επιστροφή τους στα θρανία δεν γίνεται με όρους που διασφαλίζουν την υγεία τους.

Ήδη έχει ενημερωθεί τόσο η δημοτική αρχή Θάσου όσο και η αστυνομία, καθώς -βάση νόμου- μέχρι και τις 8 το πρωί της Δευτέρας 1 Φεβρουαρίου 2021 υπάρχει η δυνατότητα παρέμβασης μετά από εισαγγελική εντολή.

Από τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου & Λυκείου Λιμένα Θάσου (που, από το βράδυ της Κυριακής 31 Ιανουαρίου 2021 τελεί υπό κατάληψη) εστάλη το παρακάτω μήνυμα -το οποίο και δημοσιεύτηκε στην Σελίδα του fb του Γυμνασίου με ευθύνη των συντακτών του:

Έναρξη Μαθημάτων σε Γυμνάσιο & Λύκειο Λιμένα Θάσου

Καθώς αύριο, 1 Φεβρουαρίου 2021 έχει προγραμματιστεί η επανέναρξη των μαθημάτων στο χώρο του σχολείου για τους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Λιμένα Θάσου, οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων, κρίνουμε αναγκαίο να ενημερώσουμε κάθε ενδιαφερόμενο για τα παρακάτω:

Είναι προφανές ότι οι Σύλλογοι Γονέων ΔΕΝ έχουν λόγο ως προς την διοίκηση ή την λειτουργία των σχολείων και δεν θα μπορούσαν να έχουν λόγο.
ΟΜΩΣ εδώ δεν τίθεται θέμα εκπαιδευτικής διαδικασίας, κρίνεται η ίδια η υγεία (ή χειρότερα η ίδια η ζωή) είτε των μαθητών των ιδίων, είτε των μεγαλύτερων των οικογενειών τους.

Στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας του Λιμένα, συγκεντρώνονται μαθητές από τον Λιμένα, την Παναγία, την Ποταμιά – και για το ΓΕΛ – από το Ραχώνι και τον Πρίνο, περιοχές που δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται ως σήμερα άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο από την πανδημία. Θρηνήσαμε νεκρούς, ο ιός μπήκε σε αρκετά σπίτια…

Τα παιδιά μας πηγαινοέρχονται στο σχολείο με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ με δρομολόγιο της γραμμής και με γεμάτα λεωφορεία. Αποστάσεις, μάσκες και προστασία, ΜΗΔΕΝΙΚΗ. Ο απόλυτος συγχρωτισμός.!!! Τι θα γίνει αν υπάρχουν μεταξύ τους θετικοί; Θα κωλύσουν όλα, θα κωλύσουν και τους συμμαθητές τους στο σχολείο και θα το φέρουν σε όλα τα σπίτια. Δεν το καταλαβαίνει κανείς αυτό;
Τώρα, τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, εκτός από τον κορονοϊό θα υπάρξουν και οι υπόλοιπες εποχικές ιώσεις. Τί θα γίνεται; Πανικός μετά από κάποια συμπτώματα.

Σε κάθε τάξη μπαίνουν πολλοί καθηγητές, και μάλιστα ερχόμενοι ή μετακινούμενοι από διάφορες περιοχές της απέναντι ακτής. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί για την κατάσταση της υγείας αυτών των ανθρώπων σήμερα, ή μετά από λίγες ημέρες; Όπως μπορούν να φέρουν, έτσι μπορούν και να «πάρουν» τον ιό μετακινούμενοι σε διάφορα μέσα, χερσαία ή θαλάσσια.

Όλοι μας μιλούν για αποστάσεις. Στα καταστήματα υποχρεωνόμαστε να μπαίνουμε 2-3 και όχι περισσότεροι. Τα παιδιά μας θα είναι 20-25 + σε αίθουσες μικρές, «κομμένες» από προηγούμενα χρόνια, δυο – δυο στο θρανίο, μηδαμινές αποστάσεις. Ποια προστασία; Και πώς θα κάνουν μάθημα με παράθυρα ανοιχτά ιδιαίτερα τώρα τον χειμώνα; Ή πώς θα είναι υποχρεωμένοι στα διαλλείματα να βγουν έξω στο κρύο ή να πάνε στο κλειστό 200 ή και περισσότεροι μαθητές; Με ποια προστασία και ποιες αποστάσεις; Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας λειτουργούν όπως οι ενήλικες κατά την μετάδοση του ιού, μην το ξεχνάμε.

Οι τουαλέτες των μαθητών του Γυμνασίου, προσωρινά «πήγαν» στο κλειστό λόγω έργων προσθήκης στο πίσω μέρος του κτιρίου. Δεν συζητάμε αν είναι σωστές οι οικοδομικές εργασίες χειμώνα καιρό και με το σχολείο σε λειτουργία, αλλά πώς τα παιδιά μας θα μπαινοβγαίνουν μέσα έξω, με βροχή και κρύο αν θέλουν να πάνε στην τουαλέτα; Και με ποιον έλεγχο;

Σε τελική ανάλυση, τα παιδιά μας είχαν επενδύσει και προσαρμοστεί στην εξ αποστάσεως διδασκαλία που πλέον λειτουργούσε καλά, και εκτός της προόδου της ύλης πρόσφερε πάνω από όλα ασφάλεια και έλεγχο σε μικρούς και μεγάλους, αφού κανείς δεν εκτίθετο σε κίνδυνο.

Μάλιστα πολλά παιδιά είχαν προμηθευτεί από το υστέρημα της οικογένειάς τους εξοπλισμό, ενώ σε άλλα δόθηκε – και πολύ σωστά – εξοπλισμός από τη Σχολική Επιτροπή. Ήταν ανάγκη τώρα, στους πιο επικίνδυνους μήνες να γυρίσουν πίσω; Τί άλλαξε σχετικά με την ασφάλειά τους;

Τί θα κάνουν οι μαθητές μετά το τέλος του μαθήματος – ειδικά αν σχολούν εκτάκτως νωρίτερα – και μέχρι να φύγουν για το χωριό ή να πάνε σπίτι τους; Βόλτες θα κάνουν σε ομάδες και μη μας πείτε ότι οι βεβαιώσεις για την μετακίνηση θα τους αποθαρρύνουν ή θα τους επιφέρουν πρόστιμο !!! από τους ελέγχους.

Καταλαβαίνουμε βέβαια την αγωνία των παιδιών της Γ΄ Λυκείου, κι εκεί ναι, συμφωνούμε να ληφθεί μέριμνα, να γυρίσουν στο σχολείο σε αποστάσεις, να κάνουν ΜΟΝΟ τα μαθήματα κατεύθυνσης (αν και δεν είναι λίγα τα παιδιά που υποστηρίζουν ότι και με τηλεκπαίδευση πια το πράγμα πάει πολύ καλά τώρα) αν είναι απολύτως απαραίτητο, και μέχρι εκεί. !!!

Να περάσουν οι δύσκολοι μήνες (Φεβρουάριος – ίσως και Μάρτιος) να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης και με τους εμβολιασμούς, να είναι καλύτερος ο υπαίθριος αυλισμός καθώς ο καιρός ανοίγει, και, ναι, να γυρίσουν τα παιδιά μας στο σχολείο ασφαλή…

Οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων Γυμνασίου – ΓΕΛ Λιμένα Θάσου

(πηγή: kavala-portal)

Αρθρογράφος