Η “παραοικονομία” του πολιτικού ισλάμ στην Θράκη

23 Μαρτίου 202407:46

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Το 2022 η ελληνική πολιτεία ψήφισε τον νόμο για τον εκσυγχρονισμό των Μουφτειων και θεσμοθέτησε το νέο τρόπο ανάδειξης Μουφτή αποκλειστικά από μια συμβουλευτική επιτροπή αποτελούμενη αποκλειστικα απο πρόσωπα της μειονότητας. Με ευρεία διακομματική συναίνεση ψηφίστηκαν από την Ολομέλεια της Βουλής οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των Μουφτειών, καλύπτοντας ένα σημαντικό κενό στη νομοθεσία μας σε μια σειρά από ζητήματα κομβικής σημασίας για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, με απόλυτο σεβασμό στη θρησκευτική τους ταυτότητα.

Σύμφωνα με την Ελληνική Έννομη Τάξη ο Μουφτής ηγείται του θρησκευτικού γίγνεσθαι μέσω της προσευχής και της προσωπικής επαφής με τους πιστούς της περιφέρειάς του, εκδίδει άδειες γάμου και τελεί γάμους σύμφωνα με το τυπικό της μουσουλμανικής θρησκείας, γνωμοδοτεί σε ζητήματα σχετικά με τις οικογενειακές ή κληρονομικές σχέσεις που διέπονται από το θρησκευτικό δίκαιο, διορίζει, εποπτεύει και παύει τους μουσουλμάνους θρησκευτικούς λειτουργούς, διαχειρίζεται την βακουφική περιουσία, συλλέγει και αναδιανέμει τα χρήματα που οι πιστοί συγκεντρώνουν σύμφωνα με τον Ιερό Μουσουλμανικό Νόμο ετησίως ως πράξεις ελεημοσύνης
(zekat) και τέλος, ιδρύει ιεροδιδασκαλεία και αντίστοιχα οικοτροφεία.

Το τουρκικό παρακράτος που εποπτεύεται από το Προξενείο της Κομοτηνής μέσα από μία άκρως διαβλητή διαδικασία αποκλειστικής ανάθεσης της παραθρησκευτικής δράσης σε δύο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες (Μουσταφά Τράμπα, Ξάνθη και Ιμπραήμ Σερήφ Κομοτηνή) προσπαθεί να επιβάλει την λογική του πολιτικού ισλάμ στην Θράκη αλλά και να ελέγξει την βακουφική περιουσία ώστε να χρηματοδοτεί ανεξέλεγκτα τις παράνομες και παρακρατικές δραστηριότητές της.

Παρά το γεγονός ότι καταβάλλεται προσπάθεια να κρατηθεί σε επίπεδα χαμηλής ορατότητας η παραοικονομική δραστηριότητα του παρακρατικού πολιτικού ισλάμ του Προξενείου, εγείρονται διαρκώς τα ερωτήματα των πιστών μουσουλμάνων, για το πού διοχετεύονται τα χρήματα που συγκεντρώνονται από ψευδομουφτείες και προξενικούς συλλόγους μέσα απο εράνους και χορηγίες.

Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της συγκεκριμένης ελεημοσύνης, ζακάτ αλ-φιτίρ, που παρέχεται ως μια πράξη κάθαρσης του χορηγού , περιλαμβάνει μια ποσότητα δημητριακών για κάθε μέλος της οικογένειας. Δίνεται απευθείας στους φτωχούς , ή πάλι δίνεται πρώτα στην επιτροπή ελεημοσύνης, η οποία διοικείται από τους υπεύθυνους των τεμενών, που με τη σειρά τους θα την διανείμουν στην κοινότητα .

Στην περίπτωση των Μουφτειών της Θράκης και των εποπτευομένων μουσουλμανικών κοινοτήτων σε Ρόδο και Κω (βλ. σχ. πίνακα) όλα γίνονται με την απαραίτητη διαφάνεια και κεντρικό έλεγχο.

Στην Κομοτηνή η Διαχειριστική Επιτροπή Μουσουλμανικής Περιουσίας Κομοτηνής (Δ.Ε.Μ.Π.Κ.) είναι η επιτροπή που διαχειρίζεται τη μουσουλμανική περιουσία, τα βακούφια δηλαδή της Κομοτηνής, για θρησκευτικό, ευσεβή και φιλανθρωπικό σκοπό προς δόξα και ευχαριστία του Αλλάχ.

ΔΕΜΠ Vs. Πολιτικό Ισλάμ: Ο “άγνωστος πόλεμος” Αθήνας – Αγκυρας

Στην περίπτωση των ψευδομουφτήδων, που ουσιαστικά είναι υπάλληλοι του τουρκικού παρακρατικού συστήματος, δεν γνωρίζουμε που και πώς διοχετεύονται τα χρήματα από τους παρανόμους εράνους και εισφορές.

Διακίνηση “μαύρου χρήματος” από την Θράκη προς την Τουρκία; (video)

Με βάση τα ισχύοντα στην Ελληνική Έννομη Τάξη αναρωτιέται κανείς εάν έχουν πραγματοποιηθεί σειρά παραβάσεων καθώς πέρα από το αδίκημα της αντιποίησης Αρχής, ο ψευδεπίγραφος Μουφτης, διενεργεί έρανο χωρίς την απαιτούμενη από τον νόμο άδεια οπότε και παραβιάζεται η νομοθεσία περί παιγνίων, εράνων και λαχειοφόρων αγορών ενώ ο πιθανός αποδέκτης αυτού του ποσού σίγουρα διαπράττει το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων που προέρχονται από παράνομη δραστηριότητα..

Αρθρογράφος