Οι εγκάθετοι του Προξενείου έχουν γνώση κι άποψη για την Μειονοτική Εκπαίδευση;

29 Σεπτεμβρίου 202222:00

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Αυτό είναι το ερώτημα που αβίαστα προκύπτει όταν κανείς διαβάσει το δελτίο τύπου που εξέδωσε εν ριπή οφθαλμού η Σχολική Εφορεία του Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι Νο17 και Νο7 διώκτες του Komotinipress κι εμού του ιδίου, οι κκ Αχμέτ Καρά και Χουσεΐν Μπαλτατζή, αλληλο(επι)καλύπτονται και σε αυτή την περίπτωση εργαλειοποίησης του μαθητικού πληθυσμού της Μειονότητας.

Προφανώς, ο Μουράτ Ομέρογλου, ο πολιτικά και διπλωματικά απόβλητος Γενικός Προξενος Κομοτηνής, συντονιστής ενός σκοτεινού παρακρατικού μηχανισμού προσπάθησε να αλλάξει την ατζέντα από τις αποκαλύψεις και κριτικές σε βάρος του και με εμμονικό τρόπο εξανάγκασε τόσο τον κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή όσο και τον κ. Αχμέτ Καρά να εκτεθούν, στρεφόμενοι εναντίον της κοινής λογικής και της δημοσιογραφίας, αντί ν’απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις ή να εκφράσουν τις θέσεις γονέων και μαθητών για τα καταγγελθέντα και αναφερθέντα γεγονότα.

Ο Μουράτ Ομέρογλου κινείται “εκτός επίσημης γραμμής” – Μήπως είναι FETÖ ή Teşkilat ;

Πιο συγκεκριμένα:

Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1.Ο κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή, ως προβεβλημένο στέλεχος της Μειονότητας και Πρόεδρος του ΣΕΜ προέβη σε προπαγανδιστικού χαρακτήρα δημόσιες αναρτήσεις κατηγορώντας την Ελληνική Πολιτεία για εφαρμογή πολιτικών αρνητικής διάκρισης σε βάρος της Μειονότητας. Πάγια η τακτική της τουρκικής προπαγάνδας να μιλάει για “800 παιδιά που κάνουν μάθημα σε σκοτεινα υπόγεια”
2. Το Komotinipress , σε επικοινωνία που είχε με τους πλέον αρμόδιους φορείς για το τί συμβαίνει στην δεδομένη χρονική στιγμή , έλαβε τις κατάλληλες απαντήσεις τις οποίες και παρέθεσε αυτούσιες.
3. Οι εκπρόσωποι της Σχολικής Εφορείας του Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης, καθώς είδαν ότι κατέρρεε το αρχικό αφήγημα του κ.Χουσεΐν Μπαλτατζή προσπάθησαν στο δελτίο τύπου που κυκλόφορησε (ελληνικά και τουρκικά) κι αναδημοσιεύθηκε ευρέως στα μειονοτικά μέσα ενημέρωσης,αντί να πάρουν θέση στους ανυπόστατους και διχαστικούς ισχυρισμούς του κ. Χ. Μπαλτατζή, βρήκαν ευκαιρία για ακόμη μία φορά να στοχοποιήσουν τον γράφοντα.

Β. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
Ορμώμενοι εκ των ανωτέρω επισημαίνουμε τα ακόλουθα:
1.Για δεύτερη φορά εντος ενός μηνός, μετά την προβοκάτσια που επεχείρησαν να στήσουν στην Ξάνθη, ο Χουσεΐν Μπαλτατζή και οι συνάδελφοί του εγκάθετοι του Προξενείου, επεχείρησαν να δημιουργήσουν σκηνικό έντασης με διάδοση ψευδών ειδήσεων.Μίλησαν για 800 μαθητές που κάνουν μάθημα σε υπόγεια. Το ρεπορτάζ κατέδειξε ότι “Σύμφωνα με την Διεύθυνση του Σχολείου 5 τμήματα εκ των 29 στεγάζονται σε ημιυπόγειες αίθουσες με πλήρη φωτισμό, φυσικό εξαερισμό, εποπτικά μέσα διδασκαλίας” με την επισήμανση ότι “Στο Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης φοιτούν 639 μαθητές για το εκπαιδευτικό έτος 2022-23 (πέρυσι ήταν 722)” Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Αν δεν ισχύουν ας τους διαψεύσει ο κ. Αχμέτ Καρά
2.Το ρεπορτάζ του Komotinipress δεν βασισθηκε σε πηγές, αλλά σε ενημέρωση από τους αρμοδίους της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης και της Διεύθυνσης του Σχολείου.Βάσει νόμου (κι ας το ξαναδιαβασει ο κ. Αχμετ Καρά ) σ’ ότι αφορά στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα της Σχολικής Εφορείας των Μειονοτικών Σχολείων και του Προέδρου, αυτές καθορίζονται με βάση το άρθρο 6 του Ν. 694/16.9.1977 (ΦΕΚ Α’ 264/1977) «Περί Μειονοτικών Σχολείων της μουσουλμανικής μειονότητας εις την Δ. Θράκην» και περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ 10491 (Αρ. φύλλου 776 21/6/2006) και όπως διαπιστώνεται περιορίζονται μόνο στην οικονομική διαχείριση των μειονοτικών σχολείων και όχι στη διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος ή την εκπαιδευτική λειτουργία του Σχολείου.
3. Το Komotinipress αναζήτησε και την άποψη του Δήμου Ξάνθης καθώς “η μέριμνα για τη σχολική στέγη, για έργα συντήρησης, επισκευής, βελτίωσης υφιστάμενων διδακτηρίων, ανέγερσης νέων διδακτηρίων, εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων σύμφωνα με το άρθρο 5 του Ν.1894/1990 (ΦΕΚ 110/Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 31 του Ν.2009/1992 (ΦΕΚ 18/Α΄) και το άρθρο 75 παρ. Ι τομέας στ΄ του Ν.3463/2006, όπως έχει συμπληρωθεί με το άρθρο 94 παρ. 4 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α΄).”. Ακόμη περιμένουμε την άποψη του κ. Μαν. Τσέπελη
4.Ως προς την επάρκεια ή μη των εποπτικών μέσων διδασκαλίας που υπάρχουν στο σχολείο σεβαστή ή άποψη του δελτίου τύπου του Αχμέτ Καρά αλλά σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση “το σχολείο διαθέτει 35 λαπτοπ, 18 υπολογιστές , 34 τάμπλετ , 25 προτζέκτορες, 4 φωτοτυπικά”. Εφόσον αυτά τα δεδομένα δεν ισχύουν ή ας τα αφαιρέσουν από την επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ή ας διαμαρτυρηθούν στους αρμοδίους. Το Komotinipress δεν κατασκευάζει ειδήσεις, δεν παράγει fakenews, μεταδίδει ειδήσεις από τις πηγές του.
5.Ως προς τα κενά κάποιων εκπαιδευτικών ωρών, ας τοποθετηθεί ο Διευθυντής του Σχολείου με επίσημη ανακοίνωσή του και να εξηγήσει στην κοινή γνώμη για το ποιός ευθύνεται που δεν έχουν καλυφθεί όλες οι διδακτικές ώρες και ποιός ευθύνεται για την μη διανομή διοριστηρίων.

Γ. Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Επειδή δεν αμφισβητούμε τις καλές προθέσεις των μελών της Σχολικής Εφορείας και προπάντων τους αντιμετωπίζουμε και ως γονείς, οφείλουμε να διατυπώσουμε και τις παρακάτω σκέψεις μας περί Μειονοτικής Εκπαίδευσης, μήπως και ξεκολλήσουν και οι ίδιοι από τα “σκονάκια” του Μουράτ Ομέρογλου.


1.Ας ξεκινήσουμε από την οφθαλμοφανή παραδοχή ότι το σχολείο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης εκπαιδευτικής αντίληψης. Αλλά ποιός ευθύνεται για αυτό; Με βάση τη Συνθήκη της Λωζάνης, η δέσμευση του ελληνικού κράτους για παροχή μειονοτικής εκπαίδευσης αφορά ρητά μόνο το δημοτικό σχολείο, επειδή αυτό αποτελούσε την υποχρεωτική εκπαίδευση της εποχής. Το μειονοτικό καθεστώς επεκτάθηκε μερικώς και στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας με την ίδρυση δύο μειονοτικών γυμνασίων, του «Τζελάλ Μπαγιάρ» στην Κομοτηνή το 1952 και του Μειονοτικού Γυμνασίου Ξάνθης το 1965.Εξατάξια κατά την ίδρυσή τους, χωρίζονται το 1979 σε τριτάξια γυμνάσια και λύκεια,σύμφωνα με τα ισχύοντα για τη μέση εκπαίδευση, με την διαφορά ότι στην Κομοτηνή είναι δημόσιου χαρακτήρα ενώ στην Ξάνθη ιδιωτικού, στο σκέλος που αφορά το τουρκόγλωσσο πρόγραμμα.(βλ. Ν. Ασκούνη (2006), Η εκπαίδευση της μειονότητας στη Θράκη. Από τοπεριθώριο στην προοπτική της κοινωνικής ένταξης, Αθήνα: Αλεξάνδρεια,,Λ. Μπαλτσιώτης και Κ.Τσιτσελίκης (2001), Η μειονοτική εκπαίδευση της Θράκης. Συλλογή Νομοθεσίας – Σχόλια, εκδ. Α. Σάκκουλα,Αθήνα- Κομοτηνή.)

1β.Το 2018 με παρέμβαση ΣΥΡΙΖΑ και με προτεινόμενη διάταξη το καθεστώς λειτουργίας του ιδιωτικού σχολείου εναρμονίζεται με το καθεστώς λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων ενώ το σχολείο πλέον “διοικείται” από σχολική εφορία η οποία εκλέγεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. βλέπε 10825323

2.Σήμερα με την ραγδαία αύξηση του μαθητικού δυναμικού στο Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης,άρχισε να λειτουργεί και διπλή βάρδια με τρία απογευματινά τμήματα. Ποιές ακριβώς ήταν οι ενέργειες εκ μέρους της Σχολικής Εφορείας μέχρι σήμερα για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών του σχολείου; Από σχετικό ερώτημά του Komotinipress λάβαμε προφορικά την απάντηση από αρμόδιο του ΥΠΑΙΘ ότι ” κανένα σχετικό αίτημα δεν υπάρχει σε εκκρεμότητα στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ, ούτε και στην εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.».Μάλιστα , κατόπιν εισήγησης της Σχολικής Εφορείας του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου για τη χορήγηση και εγκατάσταση τεσσάρων αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ, πραγματοποιήθηκε έρευνα από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, με την οποία διαπιστώθηκε το ανεπαρκές του χώρου για την τοποθέτηση των κατασκευών.Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω δεδομένα και έχοντας ως βασική προτεραιότητα την ασφάλεια των φοιτούντων μαθητών, προκρίνεται ως καταλληλότερη λύση η λειτουργία του σχολείου σε διπλή βάρδια, καθότι κατά τα διαπιστωθέντα από τους αρμόδιους φορείς δεν υφίσταται καμία εναλλακτική που να εγγυάται ασφαλείς όρους φοίτησης για τους μαθητές.”Ισχύουν τα παραπάνω; Ποιές οι ενέργειες μέχρι στιγμής της σχολικής εφορείας;
3.Για λόγους δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος θα είχε νόημα να μας πουν ο κ. Αχμέτ Καρά αλλά και ο κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή εάν γνωρίζουν με ποιόν τρόπο διοικούσε το σχολείο ο επί δεκαετίες διευθυντής του κ. Ριζά Κιρλίντοκ, ποιές ήταν οι σχέσεις του με το προσωπικό αυτού του σχολείου και ποιες ενστάσεις είχαν όλοι αυτοί για το εργασιακό και μαθησιακό απαρτχάιντ που επικτρατούσε; Να θυμίσουμε και την προσπάθεια απομάκρυνσης του καθηγητή Νιχάτ Χότσικα από τη θέση του στο (τότε) ιδιωτικό μειονοτικό σχολείο «Μουζαφέρ Σαλήχογλου», με τη δικαιολογία ότι ήταν οπαδός του Φετουλάχ Γκιουλέν, που είχε προκαλέσει την αντίδραση και της ΟΙΕΛΕ. Ποιός ο ρόλος της εκπροσώπου των διοκτητών στο σχολείο κ. Σαϊμέ Κιρλί Ντοκμέ της οποίας η κόρη, δίδασκε στο Πανεπιστήμιο Αδριανούπολης και την οποία το καθεστώς Ερντογάν απειλούσε με απομάκρυνση σε περίπτωση που η μητέρα της δεν καταφέρει να εκδιώξει τον Νιχάτ Χότσικας Ποιός ό ρόλος του βαθέος κράτους και των παρακρατικών μηχανισμών της Άγκυρας στην Θράκη; (Βεβαίως τέτοια θέματα δεν μπορούν να απαντήσουν οι εγκάθετοι του τουρκικού Προξενείου σεβόμενοι και τον προσφάτως εκλεγέντα παραμουφτή Μουσταφά Τράμπα) ,
4. Για ιστορικούς λόγους, πρέπει ν’αναφερθεί ότι μέχρι το 2018το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης, αν και λειτουργούσε με καθεστώς ιδιωτικού σχολείου, εχρηματοδοτείτο από το ελληνικό κράτος. Βάσει της νομοθεσίας, οι γονείς που εγγράφουν τα παιδιά τους σε αυτό θα έπρεπε να πληρώνουν δίδακτρα και η μεταφορά των μαθητών να καλύπτεται από τους γονείς και όχι από τον Έλληνα φορολογούμενο. Παρ’όλα αυτά η Ελληνική Πολιτεία (που τόσο την κατηγορούν οι εγκάθετοι του Προξενείου) κάλυπτε μεγάλο μέρος των εξόδων , ως μη ώφειλε, ενώ οι γονείς των μαθητών κατέβαλαν τότε ένα συγκεκριμένο ποσό στην διεύθυνση του σχολείου.Έχουμε δημοσιοποιημένα τα στοιχεία για την περίοδο αυτή;
5. Τί ακριβώς σκέπτεται να πράξει η “διοικούσα” σχολική εφορεία του σήμερα πέρα από το να σέρνεται πίσω από την πολιτική του Προξενείου; Και τελικά πώς θα διασφαλισθούν οι απαραίτητες συνθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν έτει 2022; Είναι ξεκάθαρο το νομικό πλαίσιο για το ποιος είναι υπόλογος και υπεύθυνος για να ιδρυθεί μειονοτικό γυμνάσιο και λύκειο. Η επικοινωνία του Komotinipress με γνώστες και λειτουργούς της Μειονοτικής Εκπαίδευσης (όχι σαν τον Νο 8 διώκτη μας κ Αϊντίν Αχμέτ που δεν ξέρουμε που, πως και πότε δίδαξε) ανέδειξε τα ακόλουθα:
5α. Θα μπορούμε άραγε παρά το γεγονός ότι δεν προβλέπεται η ίδρυση τέτοιων σχολείων εδώ και δεκαετίες ούτε στην Τουρκία ούτε στην Ελλάδα στο πλαισιο των μορφωτικών πρωτοκόλλων, να προταθούν ιδιωτικού χαρακτήρα σχολεία που μπορούν να αδειοδοτηθούν από τοΥΠΑΙΘ στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης και να αποκτήσουν το καθεστώς των δίγλωσσων σχολείων αφού δαπανηθούν χρήματα από δωρητές ή από την σχολική εφορεία και εφόσον αδειοδοτηθούν;
5β. Υπάρχει κάποια σοβαρή πρόταση που θα μπορούσε να εξετάσει το ΥΠΑΙΘ με κατατεθέν χρηματοδοτικό πλαίσιο για δημιουργία ιδιωτικού σχολείου από την Μειονότητα στο οποίο θα μπορούσε να παραχωρήσει καθεστώς μειονοτικού όπως το Τζελάλ Μπαγιάρ εφόσον θεωρηθεί δυνατό κάτι τέτοιο;
5γ. Έχει προταθεί προς την Ελληνική Πολιτεία η ίδρυση Γυμνασίων Λυκείων λχ σε Ξάνθη ή την περιφέρεια αυτής, με εφαρμογή του “Νόμου Μ. Γιαννάκου” για εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας ως προαιρετικής σε αυτά; Πρέπει να εξάρουμε την συμβολή της ως υπουργού Παιδείας, όταν θεσμοθέτησε την προαιρετική διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στο δημόσιο σχολείο και την εισαγωγή στα ΤΕΙ με ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις, μέτρο που συμπλήρωσε την αντίστοιχη εισαγωγή στα ΑΕΙ από τον Γ. Παπανδρέου, προκάτοχό της υπουργό Παιδείας .
5δ.Η Ελληνική Πολιτεία, επίσης , στηριζόμενη στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, τον Σεπτέμβριου του 2002 προχώρησε στην θεμελίωση του νέου κτηρίου του Τζελάλ Μπαγιάρ από τον κ. Γιώργο Παπανδρέου και από τότε επεκτάθηκε πολλές φορές έστω και με προκάτ κτίρια μέσα στον χώρο που διαθέτει το βακούφι στο οποίο είναι χτισμένο. (το Τζελαλ Μπαγιαρ ιδρύθηκε ως μοναδικό αντίστοιχο σχολείο στο όνομα της ελληνοτουρκικής φιλίας το 1952 και είναι το μοναδικό στο είδος του)
5ε. Σε αντίθεση με την σημερινή διοίκηση της ΠΕΚΕΜ υπό την mastermind του ΚΙΕΦ κ. Περβίν Χαιρρουλάχ που χρησιμοποεί και αυτή μία δομή της Μειονότητας για να εξυπηρετεί το βαθύ παραερντογανικό παρακράτος στην Θράκη, ο πρώην Πρόεδρος κ. Τζεμήλ Καμπζά και οι συνεργάτες του είχαν προχωρήσει σε μία κοστολογημένη πρόταση το 2012 αλλά έκτοτε αγνοείται κάθε άλλη νεότερη σύγχρονη σοβαρή επικαιροποιημένη και με πηγές χρηματοδότηση.
6.Ο κ. Αχμέτ Καρά και ο κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή αντί να συκοφαντούν τους συμπολίτες τους και να εξυφαίνουν συνωμοσίες υπονόμευσης της λειτουργίας της Χώρας τους ας μας πουν ποια μειονοτική εκπαιδευση θέλουν σε επίπεδο γυμνασίου λυκείου κι ας δικαιώσουν και μια φορά τον ετεροπροσδιοριζόμενο τίτλο που φέρουν υπογράφοντας υπό την σκέπη της Προέδρου του ΚΙΕΦ

ΥΓ: Τα προβλήματα εκπαίδευσης (εκπαιδευτική διαδικασία, σχολικές υποδομές, πρόγραμμα μαθημάτων κλπ) είναι κοινά για όλους του κατοίκους της Θράκης. Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει να παρέμβει για να απομονώσει όσου διασπείρουν διχαστικό ρόλο στην κοινωνία της Θράκης.

Αρθρογράφος