“H Κομοτηνή καλεί επισκέπτες”

21 Απριλίου 201509:33

Του Συμεών Σολταρίδη

 
Ο τουρισμός αποτελεί  πάντοτε μία συνισταμένη της οικονομικής ανάπτυξης. Επί πλέον παίζει σημαντικό ρόλο στην γνωριμία των λαών και στην επίλυση των πάσης φύσεως διαφορών τους. Δημιουργεί  δυνατότητες για την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας , ενώ συντελεί  στις πολιτιστικές ανταλλαγές .

Χωρίζεται σε αρκετούς τομείς συντελώντας  ο καθένας στην τοπική ανάπτυξη, προβάλλοντας  τα ιστορικά, τα  πολιτιστικά , τα γαστρονομικά και  τα  περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα  του κάθε τόπου. Πολλοί λοιπόν Δήμοι και περιοχές   προσπαθούν να επωφεληθούν από την διασυνοριακή τους  κοντινή απόσταση και δημιουργούν όχι μόνο πολιτικές που θα προσελκύσουν ξένους επισκέπτες , αλλά που θα επωφεληθούν και οικονομικά  από όλους αυτούς που θα μείνουν και θα διανυκτερεύσουν  στην πόλη τους.

Ένας Δήμος, με ιδιαίτερα γνωρίσματα είναι και  η Κομοτηνή, η οποία απέχει  οδικώς 4 ώρες από την Κωνσταντινούπολη, 2 ώρες από την Φιλιππούπολη και 4 ώρες από το Βουκουρέστι. Είναι η πόλη με το δικό της  πολυπολιτιστικό χρώμα, με μια πολυθρησκευτική αίσθηση , που συνδυάζει το παλιό και το νέο, τον μαχαλά με τον οικισμό, το μοντέρνο με το παραδοσιακό .

Και όμως αυτή η πόλη , με τα τόσα πλεονεκτήματα, δεν μπορεί  να «κρατήσει» ξένους , οπότε άνετα θα μπορούσε να  «κερδίσει» την πρώτη θέση «της πόλης του διερχόμενου τουρισμού»!!!  Πού θα έπρεπε να αποδοθούν ευθύνες ;  Στην Δημοτική Αρχή, στα Επιμελητήρια , στους Φορείς , στις πολυσυζητημένες και εν πολλοίς  λαλίστατες, χωρίς όμως θετικά αποτελέσματα, «επιτροπές τουρισμού».;

Η αναφορά μου κυρίως θα είναι στην Δημοτική αρχή, η οποία  απέχει πόρρω από την δημιουργία μιας αξιόλογης τουριστικής πολιτικής, που θα εμπλέκει  φορείς και άλλα θεσμικά όργανα.

Πολλές φορές διαβάζουμε για γειτονικούς Δήμους οι οποίοι  δημιουργούν, με σκοπό να προσελκύσουν ξένους. Δημιουργούν  πολιτιστικά δρώμενα ή  συλλαμβάνουν ιδέες με  εμπορικό χαρακτήρα. Ή  δημιουργούν  ημέρες και βραβεία πολιτιστικής  κληρονομιάς. Όλα αυτά όμως είναι «ξένα» στην Δημοτική αρχή και στους εμπλεκόμενους φορείς. Για τον λόγο αυτό στο σημερινό μας σημείωμα θα εισηγηθούμε  κάποια μέτρα τα οποία θεωρούμε ότι θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα  τα οποία θα παίξουν σημαντικό ρόλο, ώστε η Κομοτηνή να γίνει «πόλη σταθμός»  , από «διερχόμενη πόλη».

       1) Εφόσον η Κομοτηνή αποτελείται από ένα μωσαικό  πολιτισμικών, εθνοτικών,        γλωσσικών και θρησκευτικών ομάδων  , επιτακτική και αναγκαία φαίνεται η δημιουργία  ενός φορέα , με αντιπροσώπευση όλων αυτών,  που θα εργασθεί προς την κατεύθυνση αυτή.

2)      Εκπόνηση  περιηγητικών προγραμμάτων εντός πόλης  που θα περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικά δείγματα όλων των ιστορικών περιόδων .

3)      Δημιουργία στο κέντρο της πόλης, ενός «γαστρονομικού μαχαλά» , όπου σε αυτή εκτός από τα λιτά και παραδοσιακά «φαγάδικα» που θα υπάρχουν και θα προσφέρουν την γαστρονομική  τους «αντζέντα» , θα υπάρχουν και καταστήματα που θα πουλάνε τα τοπικά προϊόντα.

4)      Μέρος  της πόλης, ας  μετατραπεί  σε συνοικία καλλιτεχνών,  όπου ο κόσμος  θα την επισκέπτεται συνομιλώντας  με καλλιτέχνες.

5)      Γωνιές τις πόλης ας μετατραπούν  σε μουσικά στέκια , κάποιες βραδιές δε ζωντανά παίζοντας Τουρκική, Βουλγαρική , Ελληνική και γενικά Βαλκανική  μουσική , που θα απευθύνεται  σε όλους και κυρίως στους ξένους.

6)      Βραδινές  περιηγήσεις μέσα στην Κομοτηνή με συνοδούς άτομα που γνωρίζουν ιστορία και γλώσσες.

7)      Θέσπιση ενός ετήσιου πολυπολιτισμικού  γεγονότος με πανελλαδική και βαλκανική  κατεύθυνση.

komotini

8)      Ενημέρωση με  μπροσούρες που θα εκτυπώσει σε διάφορες γλώσσες ο Δήμος  και θα τοποθετήσει στα διάφορα ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία, από τα οποία θα ζητήσει την συνδρομή τους σε ημερήσια προγράμματα, ξεναγήσεων εντός του Δήμου ή και του Νομού.

9)      Ίδρυση γραφείων προβολής σε διάφορες πόλεις  όπως Κωνσταντινούπολη, Φιλιππούπολη, Χάσκοβο, Βουκουρέστι, Σόφια, Αδριανούπολη, Ραιδεστό, τα οποία θα στελεχωθούν από άτομα που γνωρίζουν τις αντίστοιχες γλώσσες.

Γίνεται κατανοητό ότι ο ξένος δεν επισκέπτεται μια πόλη απλά και μόνο από τουριστικές εκθέσεις, αλλά από παρακίνηση που θα δεχθεί  από τους φορείς της πόλης και του Δήμου. Θα πρέπει να απαγκιστρωθούμε από τις προκαταλήψεις και τις φοβίες του παρελθόντος , να πάψουμε να θεωρούμε δεύτερης κατηγορίας πολίτες τους γείτονες μας, να εκμεταλευτούμε τις ευκαιρίες που μας προσφέρει η Εγνατία οδός και οι κάθετοι άξονες της  και να δημιουργήσουμε ένα ανθρώπινο και φιλικό περιβάλλον , μετατρέποντας τις ιδιαιτερότητες της Κομοτηνής σε συγκρητικό πλεονέκτημα και πόλο έλξης επισκεπτών.

 Στην προκειμένη περίπτωση  πρέπει ο Δήμος Κομοτηνής να ηγηθεί μιας «καμπάνιας»,  για έναν βιώσιμο και ποιοτικό τουρισμό με σεβασμό , αφού οι εποχές μας άλλαξαν , οπότε πρέπει να εγκαταλείψει τις παραδοσιακές συνταγές και να μπει στο σύγχρονο «μάρκετιγκ του τουρισμού».   

Αρθρογράφος