«Εβροφάρμα κάμπους»: Το μοντέλο-θαύμα της ένωσης δυνάμεων που πρέπει να βρει μιμητές

2 Ιουλίου 201409:32

Γράφει η Βασιλική Μαχαίρα, Δημοσιογράφος ΕΡΤ ΟΠΕΝ

«Ο τόπος πρέπει να επιστρέψει στην παραγωγή. Δεν μπορεί η Ελλάδα να δίνει κάθε χρόνο ένα δισ. ευρώ για εισαγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, άλλων πρώτων υλών (συν ζωοτροφών). Δεν μπορεί η εγχώρια παραγωγή να καλύπτει μόλις το 1/3 των αναγκών και αυτό βαίνει πτωτικό».

Με αυτά τα καίριας  σημασίας  λόγια που αποτελούσαν την  εισήγηση του Χρήστου Παπαζηλάκη, ιδιοκτήτη της Εβροφάρμα, άνοιξαν οι εργασίες του 6ου Πολυσυνεδρίου Καινοτομία-Ανάπτυξη, που έγινε πρόσφατα στην Ξάνθη.

Η εταιρεία  Εβροφάρμα αναδείχθηκε και ως επιτυχημένο παράδειγμα επιχείρησης μέσα στην κρίση, και στο τέλος των εργασιών του πολυσυνεδρίου βραβεύθηκε για το μοντέλο «κάμπους Εβροφάρμα» που επέλεξε να αντιτάξει στη γενικότερη αδιαφορία της πολιτείας για την ενίσχυση της παραγωγής αλλά και ως απάντηση στην κρίση…

Εφαρμόζοντας αυτό το μοντέλο βλέπει τα τελευταία δύο χρόνια να αυξάνονται οι πωλήσεις της και επίσης να μεγαλώνει ο κύκλος των αγοραστών των προϊόντων της!

Σύμφωνα με τον κ. Παπαζηλάκη που μίλησε στην ΕΡΑ Κομοτηνής, το μοντέλο κάμπους Εβροφάρμα στηρίζεται στην ένωση δυνάμεων πέντε κτηνοτρόφων, και γίνεται αξιοποίηση οικονομίας κλίμακος:

Εξοικονομούνται χρήματα, βελτιώνεται η παραγωγή του προϊόντος, και λόγω του χαμηλότερου κόστους μπορεί να είναι σε τιμή προσιτή για τον καταναλωτή.

Εφαρμόζουν ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο εργασιών, που έχουν να κάνουν με την ποιότητα των γαλακτοκομικών προϊόντων, τη μεταποίηση τους, τις ζωοτροφές που δίνονται στις αγελάδες και τη διαβίωση αυτών  στους στάβλους. Μέσα στο πρωτόκολλο έχουν καθορισθεί επτά σημεία υπεροχής τα οποία όλοι πρέπει να τηρούν απαρέγκλιτα!

Μεταξύ άλλων, αφορούν ορθές κτηνοτροφικές πρακτικές όπως η μη χρησιμοποίηση σόγιας, η οποία είναι 100% εισαγόμενη, πολύ ακριβή και …μεταλλαγμένη…Οι ζωοτροφές στηρίζονται σε τοπικές καλλιέργειες, γεγονός που δίνει εισόδημα σε ανθρώπους της περιοχής. Παράλληλα, η φρέσκια ζωοτροφή η οποία είναι εγκλιματισμένη στο περιβάλλον που ζει το ζώο, κάνει το ζώο υγιές και ποιοτικά  παραγωγικό.

«Δεν φτάνει μόνο να ελέγχουμε αν το γάλα είναι Ελληνικό, πρέπει να ελέγχουμε τι γάλα βάζουμε στο τραπέζι μας. Εμείς μεταλλαγμένα δεν χρησιμοποιούμε», σημείωσε ο κ. Παπαζηλάκης.

Επιπλέον, μέσα στα επτά σημεία υπεροχής, είναι η απόλυτη ιχνηλασιμότητα που υπάρχει. Ο έλεγχος της πορείας δηλαδή του προϊόντος από το ράφι στο χωράφι. Το ελάχιστο μικροβιακό φορτίο του γάλακτος, οι υψηλοί δείκτες υγείας, ο χρόνος ψύξης (σε επτά λεπτά), ο χρόνος τυποποίησης σε λιγότερο από δώδεκα ώρες, και φυσικά ο άνετος χώρος που χρειάζονται οι αγελάδες για να παράγουν το γάλα!

«Πιστεύουμε ότι αυτό το «κάμπους Εβροφάρμα» είναι ένα μοντέλο που μπορεί να δώσει μία δυνατή απάντηση των επαγγελματιών, με μειωμένα κόστη, ποιοτικά και προσιτά για τον καταναλωτή  στην εποχή της κρίσης», σημειώνει ο κ. Παπαζηλάκης.

Στους στόχους της εταιρείας είναι γραμμές προϊόντων έχοντας ως βάση τα επτά σημεία υπεροχής, με πρώτο το Ελληνικό γιαούρτι και το γάλα.

Επίσης, στα νέα προϊόντα συγκαταλέγονται και το φρέσκο γάλα με κακάο και το γάλα ημέρας.

Στο πλαίσιο της Έκθεσης ALEXPOστην Αλεξανδρούπολη, η Εβροφάρμα συμμετείχε στα περίπτερα προβολής καταλαμβάνοντας μεγάλο χώρο για την προβολή των προϊόντων, κατάλληλα διακοσμημένο με πινελιές παραδοσιακές, όπως μαξιλάρες πάνω σε αχυρένιες μπάλες, την «ντουρβάνα» για το βούτυρο και «γκιούμια» για το γάλα!

Στο κομμάτι των γεύσεων  πρωτοστάτησε με πρωτότυπες  γεύσεις γιαουρτιού όπως γαρνιρισμένο με σολωμό και άνηθο, με μέλι και σύκο, με φράουλες και βρώμη, και με πορτοκάλια και φυστίκια Αιγίνης, όλα σύμφωνα με την απίστευτη  φαντασία του φιλοξενούμενου Σεφ Αλέξη Μυλωνά.

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr