‘Βαφτίζουν” παράδρομο της Εγνατίας Οδού τον Π.Ε.Ο Θεσ/νίκης – Κήπων

4 Νοεμβρίου 201710:56

Σε καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών σε μεγάλο μέρος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου προχώρησε το υπουργείο Υποδομών. Η απόφαση επηρεάζει τις περισσότερες κατηγορίες φορτηγών, ακόμα και τα βαν, καθώς αφορά τα οχήματα με μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων. Στόχος της απαγόρευσης είναι να «ωθήσει» τα φορτηγά στους αυτοκινητόδρομους και να σταματήσει την επιβάρυνση του παρόδιου δικτύου από όσους προσπαθούν να αποφύγουν τα διόδια. Σύμφωνα όμως με τους επαγγελματίες του χώρου πλήττει ευθέως την ελευθερία μετακίνησης και δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα στις μεταφορές και στις επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τους επαγγελματίες.

Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών δημοσιεύτηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (και αναρτήθηκε  στη Διαύγεια, με καθυστέρηση μιας εβδομάδας). Όπως αναφέρει, η απαγόρευση ισχύει για «το οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας» και γίνεται «για λόγους οδικής ασφάλειας, προστασίας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των χρηστών των οδών αυτών καθώς και την αποτροπή της επιβάρυνσης και υποβάθμισης του εγγύς οικιστικού περιβάλλοντος, όπως και της έντονης καταπόνησης και ταχείας φθοράς του οδοστρώματος του οδικού δικτύου».

Η απόφαση ορίζει συγκεκριμένα το πεδίο της απαγόρευσης, περιλαμβάνοντας έναν κατάλογο 111 οδικών τμημάτων: παραπλεύρων οδών, τμημάτων της παλαιάς και νέας εθνικής οδού, ακόμα και τμήματα του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Για χάρη των νέων ιδιοκτητών της Εγνατίας Οδού “βαφτίζουν” παράδρομο της Εγνατίας Οδού την Παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Κήπων

Και κάπου εδώ ξεκινούν όλα τα προβλήματα που θα αντιμετώπιση η απόφαση αυτή και ειδικά στην Εγνατία Οδό. Καταρχήν εφόσον η Παλιά Εθνική Οδός αναφέρεται ως παράδρομος της Εγνατίας Οδού θα πρέπει η εταιρεία και αργότερα οι ιδιώτες που θα παραλάβουν την Εγνατία Οδό να συντηρούν και την Παλιά Εθνική Οδό. Προφανώς και δεν γίνεται να αναγκάζουν τα φορτηγά να πηγαίνουν από την Εγνατία Οδό για να κερδίζουν οι ιδιώτες και όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι να πληρώνουν για την συντήρηση δρόμων όπως της περίπτωσης που προαναφέραμε.

Ένα άλλο θέμα, πρακτικό, είναι το ωράριο οδήγησης, σε πιο σημείο θα σταματήσει ο οδηγός του φορτηγού όταν έρθει η ώρα της αναγκαστικής στάσης όταν σε όλο το δρόμο της Εγνατίας Οδού τα parking είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Θα αναγκάζονται να βγαίνουν σε εξόδους, να κάνουν την στάση και από το ίδιο σημείο να μπαίνουν ξανά στην Εγνατία Οδό; Σήμερα όλα τα φορτηγά εξέρχονται της Εγνατίας Οδού όχι μόνο για να γλιτώσουν τα διόδια αλλά και για να καλυφθούν ανάγκες τόσο το οχήματος αλλά και του ίδιου οδηγού. 

Επίσης, ποιοι θα κάνουν ελέγχους και που αφού τα τμήματα τροχαίας κάθε περιοχής όχι μόνο δεν έχουν το κατάλληλο προσωπικό για τους ελέγχους αυτούς αλλά δεν έχουν και σαφείς οδηγίες. Τα τιμολόγια και μόνο μπορούν να είναι δικαιολογητικά ώστε να φαίνεται ο προορισμός; Και αν το όχημα πηγαίνει για να παραλάβει εμπόρευμα, πως θα αποδειχθεί, με την παραγγελία; Και τι θα γίνει με τις εταιρείες που δεκάδες φορτηγά τους κάνουν καθημερινά δρομολόγια όπως ο Μασούτης που βρίσκεται λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη.

Και με τα βυτιοφόρα, τι θα γίνει; Στην Καβάλα πριν την έξοδο για την Πέραμο υπάρχει πινακίδα που υποχρεώνει τα βυτία που κουβαλάνε εύφλεκτο υλικό να βγαίνουν από την Εγνατία Οδό και ως αιτιολογικό υπάρχει να αποφύγουν το τούνελ που βρίσκεται παρακάτω. Την ίδια ώρα τα ίδια βυτία που έχουν προορισμό για Ιωάννινα περνάνε κανονικά από την Εγνατία Οδό από Βέροια – Ιωάννινα όπου υπάρχουν δεκάδες τούνελ

Είναι προφανής ο λόγος της απόφασης αυτής, να βγούνε τα φορτηγά από τις Παλιές Εθνικές Οδούς για χάρη της αύξησης των εσόδων στα διόδια αφού η Εγνατία Οδός χάνει καθημερινά περισσότερες από 100.000 ευρώ 

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr