Πώς ανατρέπονται οι σχεδιασμοί της Τουρκίας από την Ροδόπη;

20 Μαΐου 202021:29

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Τον Απρίλιο του 2010 η Άγκυρα είχε θέσει με απόλυτη σαφήνεια σε ένα τετρασέλιδο non-paper τις διεκδικήσεις της στη Θράκη σε επίπεδο εκπαίδευσης, εθνοτικής ταυτότητας, μουφτήδων, βακουφίων, αλλά και των μουσουλμάνων σε Ρόδο και Κω (τους οποίους θα ήθελε να αναγνωριστούν ως μειονότητα), κάτι που είχε οδηγήσει τους αναλυτές διεθνών σχέσεων να μιλούν για την ανάγκη μιας νέας ηγεσίας στις θρησκευτικές μειονότητες της Ελληνικής Θράκης.

Τον Απρίλιο του 2019 ο προπαγανδιστικός βραχίονας του νεοθωμανικού ερντογανικού πολιτικού ισλάμ ανέπτυξε εφ’όλης της ύλης τις μονομερείς τουρκικές διεκδικήσεις στην Θράκη, έναν μήνα μετά την Μάχη του Έβρου. Ο Glenn Ellis, σε ένα προπαγανδιστικό φιλμάκι, υπογράμμισε με έμφαση “η απογοήτευση της μουσουλμανικής κοινότητας στη Δυτική Θράκη είναι ότι δεν μπορούν να διορίσουν τους δικούς τους θρησκευτικούς ηγέτες.”

Παρά το γεγονός ότι η νέα κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη αποδέχθηκε τις κινήσεις ΣΥΡΙΖΑ που αποδυνάμωσαν τεχνικά τις Μουφτείες στην Θράκη και διατήρησε το status quo της Κυβέρνησης Τσίπρα στην διαχείριση των ελληνοτουρκικών “διαφορών” , οι μέχρι σήμερα εξελίξεις δημιουργούν προβληματισμό για την ισχύ που έχει συσσωρευθεί στο δίκτυο του πολιτικού ισλάμ στη Θράκη που έχουν αναπτύξει οι μηχανισμοί της γείτονος μέσω των ιδιωτών που υποδύονται τους θρησκευτικούς λειτουργούς Αχμέτ Μετέ και Ιμπραήμ Σερήφ.

Αχαρτογράφητη παραμένει η εμφάνιση και η δράση στην Ελληνική Θράκη ισλαμικών αδελφοτήτων, ταγμάτων και ενός ευρυτάτου δικτύου του «ερντογανικού πολιτικού ισλάμ» κάτι που έχουμε επισημάνει και παλαιότερα τονίζοντας ότι η δημιουργία των «μαλακών συνόρων» στην περιοχή επιβάλλει την προώθηση μιας νέας θρησκευτικής ηγεσίας στη μειονότητα προκειμένου να αποτραπούν τα σχέδια των παραθρησκευτικών παράλληλων δομών του Τουρκικού Προξενείου!

Παλαιότερα είχαμε διακινδυνέψει μία πρόβλεψη, πως η ελληνική πλευρά , όσο κι αν αποδυναμώσει τεχνικά τους μουφτήδες από τις δικαιοδοτικές τους αρμοδιότητες δεν θα μπορέσει ούτε καν μεσοπρόθεσμα να ελέγχξει το δίκτυο επιρροής που έχει δημιουργήσει η Τουρκία στην Ελλάδα το οποίο επεκτείνεται σε κάθε οικισμό και χωριό της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη.

Οι νεοδιορισθέντες Τοποτηρητές Μουφτήδες της Θράκης αντελήφθησαν πολύ γρήγορα την ισχύ αυτών των δομών που έχουν ενταχθεί στους μηχανισμούς υβριδικού πολέμου της Τουρκίας: μετά την απόπειρα αποδόμησης του Σοφολογιωτάτου Τοποτηρητή Μουφτή Ξάνθης Μπιλάλ Καραχαλήλ , εξαπολύθηκε επίθεση εναντίον της Μουφτείας Κομοτηνής με αφορμή τις παρεμβάσεις του στο δίκτυο θρησκευτικών λειτουργών αλλά και στο “σύστημα” που “κληρονόμησε” από την προηγούμενη κατάσταση.

Η δημοσιογραφική επιτόπια έρευνα, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν για τους χειρισμούς της Μουφτείας Κομοτηνής, επαναδιατυπώνει τα ερωτήματα με βάση τις απαντήσεις που κατά τόπους κατεγράφησαν, ως ακολούθως:

  • 1. Αναφέρεται ότι ο Τοποτηρητής έκανε λάθος που τοποθέτησε ιμάμη στο τέμενος του οικισμού των Σαπών. Είναι λάθος το ότιστο τέμενος των Σαπών, που επί σειρά ετών η θέση του ιμάμη αφηνόταν κενή και είχε καταληφθεί αυθαίρετα από τον εκλεκτό της Ψευδομουφτείας Ε.Α. τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιεροδιδασκάλων Ισλαμικής Θρησκείας Θράκης, Μουσταφά Μεμέτ, ένας θρησκευτικός λειτουργός με σαράντα έτη εμπειρία και συνεχούς αγώνες κατά του Τουρκικού Προξενείου, που έχει εκπροσωπήσει τους ιεροδιδασκάλους ακόμα και μέσα στην Ελληνική Βουλή;
  • 2.Είναι λάθος που αποπέμφθηκε ο ιμάμης του οικισμού Αλωνότοπος (Χάρμανλη) της Κομοτηνής Κ.Ν. , ο οποίος είναι από τα πιο προβεβλημένα στελέχη της Ψευδομουφτείας Κομοτηνής, μέλος της χορωδίας της Ψευδομουφτείας και συνεχώς καταφέρεται εναντίον του Τοποτηρητή και των ιμάμηδων που ελέγχονται από αυτόν με υβριστικές φράσεις;Στη θέση του μετατέθηκε ο θρησκευτικός λειτουργός Κ.Μ. για τον οποίον κάποιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι ελέγχεται από την Ψευδομουφτεία Κομοτηνής. Μα ο ίδιος μόλις πριν από λίγα χρόνια είχε διορισθεί στο τέμενος Ταμπακχανέ της Κομοτηνής ως θρησκευτικός λειτουργός από τον αείμνηστο Μουφτή Κομοτηνής Χαφούζ Μέτσο Τζεμαλή.
  • 3. Επικρίνεται η τοποθέτηση του Α.Σ. ενός έμπειρου ιεροδιδασκάλου στο τέμενος του οικισμού Παγουρίων στο οποίο η θέση του ιμάμη επί χρόνια παραμένει κενή και την εποφθαλμιά ο Ψευδομουφτής.
  • 4. Όσον αφορά τον φερόμενο ιμάμη του οικισμού Χλόης είναι παντελώς γνωστό ότι στον οικισμό Χλόη διορισμένος ιμάμης εδώ και δεκαετίες είναι ο Μ.Π.Χ. ο οποίος έχει πρωτοστατήσει στη σουνιτοποίηση των αλεβιτών – μπεκτατσήδων της περιοχής, ο οποίος δυστυχώς και αυτός είχε διοριστεί από τον αείμνηστο Χαφούζ Μ.  Τζεμαλή. Ο φερόμενος ως ιμάμης Μ.Π.Α. είναι επίσης ευρέως γνωστό ότι ασκεί τα καθήκοντα του ιμάμη αυθαίρετα εκμεταλευόμενος το διοριστήριο του πατέρα του.
  • 5.Όσον αφορά την παύση του οικισμού του Δοκού Π.Μ.Μ., μια παύση που όπως πληροφορούμαστε προκάλεσε τριγμούς σε διάφορους κύκλους, πρέπει να σημειώσουμε ότι ο ανωτέρω εκτός από θερμός υποστηρικτής του Ψευδομουφτή, είναι υπεύθυνος ενός από τα μεγαλύτερα και πιο σκληρά φροντιστήρια Κορανίου της Ψευδομουφτείας. Η σύζυγός του Σ.Δ.Α. παρόλο που είναι αδερφή του αποπεμφθέντα λόγω αμετάκλητων καταδικαστικών αποφάσεων πρώην Τοποτηρητή της Μουφτείας Διδυμοτείχου είναι θεολόγος και εκ των στενότερων συνεργατών του Ψευδομουφτή Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ.
  • 6. Ιδιαίτερη ανησυχία προκάλεσε στην Μουφτεία Κομοτηνή και η πρόσφατη περίπτωση που είχαμε θίξει από το Komotinipress του αιγύπτιου ψευδοιμάμη που “ιερουργεί” στη Λέσβο καθώς αναδείχθηκαν παρόμοιες πρακτικές στα Δωδεκάνησα που άρχισε να εφαρμόζει το δίκτυο των Μετέ και Σερήφ.
  • 7. Ιδιαίτερη είναι η περίπτωση της Κω όπου είχε διορισθεί ιμάμης ο Σουκρή Δαμάτογλου τον οποίο ενίσχυσε ένας νέος -σε ηλικία και γνώσεις- ιμάμης, ιεροδιδάσκαλος από το Γονικό Έβρου που ενισχύθηκε από την σύζυγό του με σπουδες στο Παιδαγωγικό Αλεξανδρούπολης και Θεολογικές σπουδες στην Τουρκία οι οποίοι απεπέμφθησαν στα πλαίσια της επιχείρησης “τύφλωσης” της ΕΥΠ από το σύστημα ΣΥΡΙΖΑ. Προ τριμήνου για λόγους υγείας έφυγε από την Κω και ο Σουκρη Δαμάτογλου με αποτέλεσμα ό,τι είχε χτισθεί την διετία 2016-2018 να καταρρεύσει δίνοντας ευκαιρία στο τουρκοισλάμ των Μετέ-Σερίφ να παρέμβει ενισχύοντας την θέση του στην Κω με ΨΕΥΔΟΙΜΑΜΗ τον Αλη Ογλου Χαγιατη. Ο Σοφολογιώτατος Μουφτής Κομοτηνής κ. Τζιχάντ Χαλήλ είδε το κενό και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων αποφάσισε να στέλνει λόγω Ραμαζανιου ανά 15νθήμερο ιμάμη στην Κω. Και για αυτή του την στάση επίσης επικρίθηκε.

Στο προηγούμενο σημείωμά μας στο Komotinipress, είχαμε εκφράσει την θέση ότι ο σημερινός Τοποτηρητής Μουφτής Κομοτηνής κ. Τζιχάντ Χαλήλ ενδέχεται να λειτουργήσει ως το αντίβαρο στην υβριδική απειλή του υποκινούμενου από την Τουρκία πολιτικού ισλάμ στο Ν. Ροδόπης.

Όσο κι αν αποσιωπήθηκε ή /και χλευάσθηκε η τοποθέτησή μας, καλούνται οι γνώστες των πραγμάτων της τοπικής κοινωνίας να κρίνουν τα ανωτέρω στοιχεία, όσο είναι ακόμη καιρός.

*η φωτό από τον Άνω Κάρδαμο Ροδόπης

**φωτό εξωφύλλου Νέο Τέμενος (Γενί Τζαμι)

Αρθρογράφος