Και οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» στην κούρσα για τον ΟΛΘ

8 Ιουνίου 201408:33

Με τη συμμετοχή και των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» σε κοινοπραξία με την ελληνική εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.) έληξε η προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Οπως ανακοίνωσε χθες το ελληνικό Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) ενδιαφέρον εκδήλωσαν συνολικά 8 επενδυτικά σχήματα για τον ΟΛΘ. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: στην πρώτη οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την οικονομική τους βιωσιμότητα, ενώ στην ο δεύτερη οι υποψήφιοι θα έχουν πρόσβαση σε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με κάθε περιουσιακό στοιχείο αλλά και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» απέστειλαν αίτηση για την πρώτη φάση του διαγωνισμού.
«Αποστείλαμε αίτηση πρωταρχικού ενδιαφέροντος για συμμετοχή στην πρώτη φάση του διαγωνισμού» είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» στην Ελλάδα Σεργκέι Γκαλαβίν. «Σε αυτό το στάδιο οι υποψήφιοι επιβεβαιώνουν την χρηματο-οικονομική βιωσιμότητά τους. Στη συνέχεια, ειδική επιτροπή θα αποφασίσει, αν ευσταθούν οι όροι της προσφοράς που τέθηκαν με την αίτηση».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα παρουσιάζει η αίτηση της εταιρείας «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι», η οποία, επιπλέον ενδιαφέρεται για την απόκτηση ποσοστού δύο ακόμα εταιρειών προς πώληση, σχετικών με τη μεταφορά. Πρόκειται για την Εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ROSCO).

Στις αρχές Μαΐου ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους πως η εταιρεία έχει εκφράσει μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά Λιμένος Θεσσαλονίκης. Στις αρχές του έτους εξάλλου οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι είχαν εκφράσει ενδιαφέρον για την αγορά του Λιμένος Πειραιά – το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας – όμως τα σχέδια εγκαταλείφθηκαν νωρίς. Σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι Alpha, ο Γιακούνιν εκτίμησε την αξία του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ: 100 εκατ. ευρώ αξίζει ο ΟΛΘ, 30 εκατ. ευρώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ακόμα 10 εκατ. ευρώ η ROSCO.

Σε παλαιότερη δήλωσή του εξάλλου ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων είχε πει πως αναμένει τη βοήθεια της κυβέρνησης στη χρηματοδότηση της συμφωνίας, επισημαίνοντας ότι «η εταιρεία δεν μπορεί να υλοποιήσει τέτοια έργα χωρίς τη συγκατάθεση της κυβέρνησης». Ο ρώσος πρόεδρος  Βλαντίμιρ Πούτιν είχε δώσει εντολή προς τον αναπληρωτή
πρωθυπουργό Αρκάντι Ντβορκόβιτς να εξετάσει τη δυνατότητα αγοράς ελληνικών περιουσιακών στοιχείων.  «Η κυβέρνηση θα λάβει μια απόφαση μόνο αφού γίνουν τελικά σαφείς οι όροι της συμφωνίας» δήλωσε χθες ο Ντβορκόβιτς.

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr