Οι Γονείς Διαβολιτσίου, Δωρίου, Κορώνης και Μερόπης διαμαρτύρονται για την σύμπτυξη και την λειτουργική υποβάθμιση των σχολείων του Ν. Μεσσηνίας

19 Οκτωβρίου 202107:50

Επιστολή αγανάκτησης γονέων των δημοτικών σχολείων Διαβολιτσίου, Δωρίου, Κορώνη και Μερόπης του Ν. Μεσσηνίας στην “προκλητικά ανακριβή και ψευδή” ανακοίνωση της διευθύντριας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Θεοφανείας Σιούτη εστάλη στον τοπικό Τύπο, στην οποία γίνεται λόγος για υπηρεσιακή ανεπάρκεια και εκφράζεται η έντονη ανησυχία από την υποβάθμιση των σχολικών μονάδων στο νομό.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής:

Κυρία Σιούτη,

Σύμφωνα με τη θρασύτατη ανακοίνωσή σας δεν πραγματοποιήθηκε  καμία υποβάθμιση σχολικών μονάδων στο νομό, μα ουδέν ψευδέστερον αυτού. Η μεγαλύτερη υποβάθμιση των τελευταίων ίσως δεκαετιών  είναι αυτή που συντελέστηκε από εσάς την ίδια φέτος στις σχολικές μονάδες του νομού:

α) Δ.Σ Μερόπης από 6 θέσιο σε 4 θέσιο, β) Δ.Σ Δωρίου από 6 θέσιο σε 4 θέσιο, γ) Δ.Σ Διαβολιτσίου από 6 θέσιο σε 5 θέσιο, δ) Δ.Σ Κάμπου από 6 θέσιο σε 5 θέσιο ε) Δ.Σ Μελιγαλά από 11 θέσιο σε 8 θέσιο στ) Δ.Σ Κορώνης από 6 θέσιο σε 4θέσιο ζ) Δ.Σ Χώρας από 7 θέσιο σε 5 θέσιο η)Δ.Σ Εύας από 6 θέσιο σε 5 θέσιο.

Εάν αυτός  ο  «βιασμός» των σχολικών μονάδων του νομού δεν είναι υποβάθμιση, τότε τι είναι άραγε; Διευθυντικό χάδι; Αλίμονο σε ένα ενδεχόμενο διευθυντικό χαστούκι σας…

Υποστηρίζετε πως φέτος διανύουμε την καλύτερη σχολική χρονιά στην Μεσσηνία. Προφανώς  μιλάτε για τον λεγόμενο «εξορθολογισμό», αυτόν τον εξωραϊσμένο όρο που χρησιμοποιείτε όταν κάνετε λόγο για τις αμέτρητες περικοπές εκπαιδευτικών και την πληθώρα των κενών που δημιουργήθηκαν εξαιτίας αυτών. Ναι, όντως είναι ιδανική χρονιά για ένα εκτελεστικό όργανο που επιλέχθηκε να εφαρμόσει άκριτα τις οδηγίες μιας απαράδεκτης γενικότερης εκπαιδευτικής πολιτικής. Αν και άβουλη εντολοδόχος, στις επόμενες κρίσεις θα αξιολογηθείτε χωρίς αμφιβολία ως εξαιρετική από τους ανωτέρους σας. Μάλλον αυτό ονειρεύεστε να διασφαλίσετε…

Ισχυρίζεστε πως υπήρξαν κάποιες μεμονωμένες αντιδράσεις. Δίκιο έχετε, απλώς παραλείψατε να αναφέρετε πως ανάμεσά τους συγκαταλέγονται αυτή του εκλεκτού περιφερειάρχη μας κ. Παναγιώτη Νίκα και ολόκληρου του συμβουλίου (με ομοφωνία μάλιστα), του δήμου Οιχαλίας, του δήμου Πύλου Νέστωρος, των βουλευτών του Ν. Μεσσηνίας από όλα τα κόμματα που προχώρησαν σε επερωτήσεις στην Βουλή, καθώς  και του περιφερειακού διευθυντή ΠΕ κ. Δημήτριου Οικονομόπουλου. Μάλλον ούτε αυτός ξέρει…  Τελευταία θα αφήσουμε εμάς τα 300 και πλέον άτομα, γονείς που μαζί με τα παιδιά μας και τους δασκάλους τους  συγκεντρωθήκαμε πολλάκις στο Διοικητήριο για να διαμαρτυρηθούμε και να υπομείνουμε μια μαρτυρική αναμονή για μία σας εμφάνιση ενώπιόν μας, μία εμφάνιση που κρατούσατε πάντα μόνο για τα κανάλια και τα λοιπά μέσα. Μα πόσο απαράδεκτη η συμπεριφορά σας! Και αλίμονο, πόσοι ακόμη πρέπει να αντιδράσουν για να καταλάβετε το τραγικό λάθος σας; Τελικά ένα πράγμα καταλαβαίνουμε, ότι η μόνη μεμονωμένη αντίδραση είναι η δική σας έναντι όλων μας.

Επικαλείστε τον νόμο για την οργανικότητα / λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων, ο οποίος καθορίζεται από τον αριθμό των μαθητών (μέχρι 15 μαθητές – 1θέσιο,  16 έως 30- 2θέσιο, 31 έως 45 – 3θέσιο, 46 έως 60 – 4θέσιο, 61 έως 125 – 5θέσιο και 126 έως 150 – 6θέσιο). Αλήθεια πόσα σχολεία της επαρχίας έχουν τέτοιους αριθμούς μαθητών και πόσο δίκαιο είναι το να βάζουμε τις σχολικές μονάδες της επαρχίας στην ίδια ζυγαριά με αυτές των πόλεων; Πόσα κοινά χαρακτηριστικά (σε επίπεδο κοινωνικό, οικονομικό κ.ά.) έχει ένα αστικό περιβάλλον με ένα αγροτικό ώστε να ισχύουν τα ίδια κριτήρια; Ως γέννημα θρέμμα μιας αγροτικής περιοχής θα πρέπει να γνωρίζετε καλά. Και μιας που αναφερόμαστε στον τόπο της ιδιαίτερης καταγωγής σας, ας δούμε πώς εφαρμόζετε εκεί τον νόμο που επικαλείστε. Το Δ.Σ Κοπανακίου με 67 μαθητές παραμένει 6θέσιο. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, προφανώς και επικροτούμε την απόφασή σας αυτή. Η στάση μας απέναντι στις υποβαθμίσεις είναι δεδομένη και είναι σταθερή. Όμως είναι εύλογο να αναρωτιόμαστε αν υπάρχουν τελικά δύο μέτρα και δύο σταθμά, παρόλο που –όπως λέτε- οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Έχετε αναφερθεί σε ποιοτικά χαρακτηριστικά που έπαιξαν ρόλο στις αποφάσεις σας, αλλά τα κρατάτε επτασφράγιστο μυστικό. Ποια μπορεί να είναι η ποιοτική διαφορά του υποβαθμισμένου Δ.Σ. Δωρίου με το μη υποβαθμισμένο Δ.Σ. Κοπανακίου, δύο όμορων σχολικών μονάδων που εξυπηρετούν μαθητές από χωριά των οποίων τα χαρακτηριστικά σχεδόν ταυτίζονται; Και αφού υπάρχουν ποιοτικά κριτήρια που λαμβάνετε υπ’ όψιν – και πολύ καλώς πράττετε- γιατί δεν τα αναγνωρίζετε και σε άλλες μονάδες που υποβαθμίσατε; Περιμένουμε εβδομάδες τώρα μια απάντηση που να ευσταθεί και σε κάθε περίπτωση όχι σαν  αυτές που δίνετε όταν είστε μόνη σας μπροστά στις κάμερες.

Μας  προτρέπετε να γίνουμε καλά πρότυπα για τα παιδιά μας. Προφανώς θεωρείτε λάθος το γεγονός ότι μαθαίνουμε στα παιδιά μας να διεκδικούν το δίκιο τους με ψηλά το κεφάλι, χωρίς να συμβιβάζονται με καμία αδικία εις βάρος τους,  και άρα αποτελούμε κακά πρότυπα για αυτά. Το ίδιο κακά πρότυπα με τους εκπαιδευτικούς τους που κατά την κρίση σας παραβιάζουν νόμους του κράτους ή της παιδαγωγικής όταν συμπαρίστανται στον δίκαιο αγώνα μας. «Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις» γράψατε… Πόσο εύκολα ακυρώνετε και προσβάλλετε τους γονείς, αλλά και τους συναδέλφους σας! Λέτε «νόμο δεν εκράτεις» εσείς που τον εφαρμόζετε κατά το δοκούν. Λέτε «Δάσκαλε που δίδασκες» εσείς που ίσα που προλάβατε να αντιληφθείτε τι σημαίνει διδασκαλία στον ενάμιση χρόνο (!) διδακτικής σας εμπειρίας. Αλήθεια πόσα  χρόνια έχετε να διδάξετε σε δημόσιο σχολείο; Πότε ήταν η τελευταία φορά και πού; Σε ποιους και πόσους μαθητές; Με τι βιβλία;

Χαρακτηρίζετε αβάσιμους τους ισχυρισμούς και παράλογες τις διαμαρτυρίες μας σχετικά με το πότε έγινε γνωστή σε κάθε ενδιαφερόμενο (γονέα ή εκπαιδευτικό) η απόφαση υποβάθμισης. Εξηγήστε μας λοιπόν, γιατί μια απόφαση του μήνα Ιουνίου μας έγινε γνωστή 23 Αυγούστου; Γιατί αρνηθήκατε να δημοσιεύσετε τα στοιχεία από το myschool που τόσο σας αρέσει να επικαλείστε; Μέχρι σήμερα περιμένουμε να το πράξετε και σας προκαλούμε, αν έχετε τη δύναμη και την ειλικρίνεια, να το κάνετε. Δεν πρόκειται όμως γιατί έτσι θα αποκαλυφθεί ότι οι μόνοι αβάσιμοι και ψευδής ισχυρισμοί είναι οι δικοί σας…

Κι ας δούμε και τις υπόλοιπες ατάκες σοφίας..

«Από τη συγχώνευση δύο τάξεων δεν προκύπτει πουθενά κανένα πολυπληθές τμήμα»: Μάλλον έχουν πρόβλημα όρασης και αντίληψης του χώρου οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί αλλά και τα παιδιά που παραπονιούνται π.χ. πως θα χάσουν φέτος το μάθημα της πληροφορικής γιατί δε χωρούν στο εργαστήριο…

«Το δίδυμο δασκάλου-μαθητή είναι ξεπερασμένο»: Σίγουρα είναι γιατί δεν έχει αναφερθεί ποτέ από τους συναδέλφους σας, μόνο εσείς φαίνεται να το μνημονεύετε. Τι εντυπώσεις θέλετε να δημιουργήσετε στην κοινή γνώμη για τους συναδέλφους σας; Επιθυμείτε να ακυρώστε τις γνώσεις και το έργο όλων αυτών των μάχιμων δασκάλων; Ξεπερασμένες είναι μάλλον οι γνώσεις  που λάβατε εσείς στην εποχή σας και που πασχίσατε να διαγράψετε για να εισαγάγετε τα νέα δεδομένα της εκπαίδευσης στις αμέτρητες επιμορφώσεις σας -τις μοναδικές ευκαιρίες επαφής σας με την παιδαγωγική όλα αυτά τα χρόνια υπηρεσίας σας.

«Αβάσιμοι οι ισχυρισμοί ότι η παρεχόμενη εκπαίδευση στις στα συνδιδασκόμενα τμήματα είναι ποιοτικά κατώτερη… προσβολή για τους μαθητές των ολιγοθέσιων σχολείων… υπερήφανη που φοίτησα σε 3θέσιο δημοτικό σχολείο». Περήφανοι  δηλώνουμε κι εμείς που φοιτήσαμε στα μονοθέσια δημοτικά σχολεία των χωριών μας, που δυστυχώς δεν υπάρχουν πια γιατί κάποιοι διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης βρέθηκαν πρόθυμοι τότε -όπως και εσείς τώρα- να εφαρμόσουν κατά γράμμα τις απαράδεκτες πολιτικές των εκάστοτε  κυβερνήσεων για τα σχολεία της περιφέρειας . Πολιτικές που οδήγησαν κατ’ επέκταση και στον δημογραφικό μαρασμό της επαρχίας. Λέτε πως αν ένας δάσκαλος είναι έξυπνος και ικανός, είναι ακριβώς ίδιο το να κάνει μάθημα σε μια τάξη με το να κάνει σε πολλές. Θυμόμαστε καλά τους δασκάλους εκείνων των χρόνων να λένε το αντίθετο, όπως και οι τωρινοί. Θα πρέπει να μην είχαν ούτε μυαλό ούτε ικανότητες … Θυμόμαστε εκείνα τα χρόνια  να ζητούν να έχει κάθε τάξη τον δάσκαλο της γιατί δε γινόταν το ίδιο σωστά η δουλειά τους με τα παιδιά. Κι έρχεστε εσείς τώρα να ακυρώσετε όλους αυτούς τους δασκάλους του παρελθόντος που έκαναν πραγματικά τιτάνια προσπάθεια για να μάθουμε ό,τι μάθαμε και σε κάθε περίπτωση με πολύ μικρά ποσοστά επιτυχίας, παρά τις ηρωικές προσπάθειες τους… Άραγε πόσο περήφανη να αισθάνεστε που γυρίζετε την παιδεία 40 χρόνια πίσω με αυτήν την απόφαση που βαπτίζετε «εξορθολογισμό» και όχι λαιμητόμο της εκπαίδευσης;

«Εξασφαλίσαμε τις προϋποθέσεις για παροχή ίσων ευκαιριών»: Αλήθεια, πώς το κάνατε αυτό  το μαγικό; Διότι  περί τέτοιου πρόκειται όταν τα παιδάκια της φετινής Τρίτης -που πριν ένα χρόνο φοιτούσαν στη δευτέρα δημοτικού και κατά το ήμισυ της χρονιάς μέσω τηλεκπαίδευσης -διδάσκονται τη σχολική ύλη της Τετάρτης, κάνοντας άλμα πάνω από την Τρίτη. Αλλά το ίδιο και όταν παιδάκια της Πέμπτης αναγκάζονται φέτος να διδάσκονται την ύλη της  Έκτης δημοτικού, πηδώντας πάνω από το επίπεδό τους σαν αθλητές του άλματος εις μήκος! Πραγματικά, μπροστά σας ωχριά ο καλύτερος μάγος του κόσμου! Τι τρομερά μαγικά σεμινάρια υποδειγματικής διδασκαλίας μας προσφέρετε τόσο απλόχερα; Όμοιά τους  μόνο στις καλύτερες σχολές μαγείας του κόσμου!

«Η Εκπαίδευση δε λειτουργεί με τελεσίγραφα, ύβρεις και απειλές… Αντιπαρέρχομαι τις εναντίον μου προσωπικές επιθέσεις»: Το μόνο τελεσίγραφο ήταν το δικό σας σε εμάς περί εξαναγκασμού των παιδιών σε τηλεμάθημα σε περίπτωση μη παύσης της αποχής. Πόσο δημοκρατικό ήταν αυτό εκ μέρους σας και πόσο ευέλικτη προς την επικύρωση της απόφασης αυτής η ερμηνεία του αντίστοιχου ΦΕΚ;  Κάνετε λόγο για ύβρεις. Υπάρχει μεγαλύτερη ύβρις για έναν γονέα από αυτήν που ξεστομίσατε εσείς εναντίον μας αποκαλώντας μας κακά πρότυπα για τα παιδιά μας; Μιλάτε για απειλές. Η καθημερινή παρουσία του περιπολικού στα σχολεία μας κατά τη διάρκεια της αποχής αλήθεια πόσο παιδαγωγική είναι για τους μαθητές; Αυτή η προσπάθεια εκφοβισμού από ποιους εκπαιδευτικούς και ψυχολογικούς   λόγους υπαγορεύτηκε άραγε; Σας το αναφέραμε από την πρώτη στιγμή και μας είπατε πως δεν είναι σωστό και θα το καταδικάζατε (δημοσίως), μα ακόμη περιμένουμε… Αναφέρεστε σε προσωπικές επιθέσεις. Όμως η μόνη αναίτια, άκυρη και προκλητική επίθεση είναι αυτή που κάνατε εσείς μέσω της ανακοίνωσης σας τόσο εναντίον των γονιών, όσο και εναντίον των συναδέλφων σας χρησιμοποιώντας υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς και για τους δυο.

Υποστηρίζετε ότι συναντηθήκατε μαζί μας τρεις φορές όπου μας εξηγήσατε αναλυτικά τα πάντα. Αλήθεια είναι δυνατόν να λέτε κάτι τέτοιο όταν αρνηθήκατε να κατεβείτε στην είσοδο του Διοικητηρίου για να αντιμετωπίσετε εμάς και τα παιδιά μας, αρνηθήκατε να μιλήσετε μαζί μας με επιχειρήματα, αρνηθήκατε οποιαδήποτε προσπάθεια  επικοινωνίας; Προσπαθήσατε να το παίξετε θύμα, αλλά τα θύματα αυτής της ιστορίας είναι τα παιδιά μας . Σταματήστε να εκτίθεστε, δε σας πιστεύει πια κανείς…

Τελικά διαπιστώνουμε πως η υπηρεσιακή ανεπάρκεια, η διευθυντική ανικανότητα, η κακή επαφή με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και η συνολικά λανθασμένη προσέγγιση εκ μέρους σας του πολύ σοβαρού αυτού θέματος για την εκπαίδευση με την  κατά βούληση επιλεκτική εφαρμογή του νόμου περί λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων κάνουν επιτακτική πλέον την ανάγκη άμεσης παρέμβασης της υπουργού προκειμένου να σας αντικαταστήσει και να απαλλάξει τα σχολεία του νομού Μεσσηνίας από την παρουσία σας σε αυτή τη θέση ευθύνης.

Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων

Διαβολιτσίου, Δωρίου, Κορώνης και Μερόπης”

Αρθρογράφος