Τί μας θύμισε η Αλεξάνδρεια Ημαθίας

25 Οκτωβρίου 201908:59

Γράφει ο Νικος Αρβανίτης

Τα πρόσφατα επεισόδια διαρκείας δύο ημερών που σημειώθηκαν στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας μεταξύ των Ρομά του οικισμού Αγίου Γεωργίου και νεαρών μεταναστών που διαμένουν στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων της περιοχής, δεν πρέπει να αντιμετωπισθούν ως ένα τυχαίο γεγονός και ΄σιγουρα δεν έχουν την ίδια βάση με όσα είδαμε να διαδραματίζονται λίγες μέρες μετά στα Βρασνά.

Η παρολίγον σύρραξη ανάμεσα σε 150 Ρομά του οικισμού του Αγίου Γεωργίου με οπλισμένους νεαρούς μετανάστες της τοπικής δομής φιλοξενίας απετράπη την τελευταία στιγμή χάρη στην επέμβαση ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων που πήραν θέση ανάμεσα στις δύο ομάδες με τους υπόλοιπους κατοίκους της πόλης να στέκονται βουβοί μάρτυρες μιας πρωτοφανούς βεντέτας.

Έχουμε επισημάνει σε παλαιότερη ανάλυσή μας ότι η διεύρυνση της «εθνοθρησκευτικής γεωγραφίας» με την «κατασκευή τουρκικής μειονότητας» με την «βίαιη» κι «καταναγκαστική» τουρκοποίηση αθιγγάνων και πομάκων σε περιοχές της Ξάνθης, της Ροδόπης αλλά ΚΥΡΙΩΣ του Βορείου Έβρου βρίσκεται σε εξέλιξη. Σε αυτή την πρακτική εντάσσεται και η απόπειρα λειτουργίας τζαμιού για τους «εκουτουρκισθέντες» ρομά στην Αλεξάνδρεια του νομού Ημαθίας αλλά και στο Γκάζι του Δήμου Αθηναίων!

Ειδικά, ο χώρος στην Αλεξάνδρεια άνοιξε με σκοπό τον προσεταιρισμό των εκεί Ρομά της περιοχής και μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο ελέγχου όλων των κοινοτήτων Ρομά στη Βόρεια Ελλάδα. Στο χώρο αυτόν ιερουργεί συστηματικά άνθρωπος απεσταλμένος του Μετέ. Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε από το Μεστζίτ του Εζνεμπιρ στο Δροσερό, συνεχίσθηκε από την προσπάθεια προσεταιρισμού των Ρομά, στο Αλανκουγιού Κομοτηνής μέσω του Πατσανάν Χασάν, συνταξιούχου θεολόγου και πατέρα του Ρετζέπ Πατσανάν, ο οποίος είναι υπάλληλος στη διεύθυνση Τούρκων εξωτερικού στην Άγκυρά και επεκτάθηκε στον άτυπο χώρο του Σουλεϊμάν Ματζήρ στον Έβρο. Φυσικά αυτή η προσπάθεια δεν περιορίσθηκε μόνον στην λειτουργία ατύπων χώρων προσευχής, στους οποίους ιερουργούσαν άνθρωποι του Μετέ (στο Δροσερό και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας) αλλά και με άλλες εκδηλώσεις, όπως ομαδικά σουνέτ, διανομή βοηθείας σε άπορες οικογένειες κλπ.Έγινε μία προσπάθεια αναχαίτισης της τουρκικής διείσδυσης στους οικισμούς αυτούς με πρόσκαιρα μόνον αποτελέσματα.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στη δράση ορισμένων «παραθρησκευτικών» παραγόντων οι οποίοι μέσω συλλόγων και παραρτημάτων τους δραστηριοποιούνται ακόμη και στις πιο απίθανες περιοχές όπως συμβαίνει με την περίπτωση του κ. Σουλεϊμάν Ματζήρ ο οποίος ως Πρόεδρος του Συλλόγου Μουσουλμάνων Διδυμοτείχου συνεχίζει ανεξέλεγκτα να λειτουργεί παράρτημα του συλλόγου στις Φέρες παραδίδονται μαθήματα Κορανίου προωθώντας σε Ρομά τη διανομή, τροφίμων, ξύλων, αλεύρι κτλ ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΖΟΝΤΑΣ τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μουσουλμάνων Περιοχής Φερρών .

Τον Οκτώβριο του 2015 ο Σουλεϊμάν Ματζήρ ίδρυσε παράρτημα στην Αλεξανδρούπολη επί της οδού Άβαντος 116 και τοποθέτησε ταμπέλα με την επωνυμία του συλλόγου «Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Μουσουλμάνων Διδυμοτείχου – Έβρου», (ο οποίος αναγνωρίστηκε τέλη του 2013 από το πρωτοδικείο Διδυμοτείχου)στην ελληνική και την τουρκική γλώσσα και η Αλεξανδρούπολη αναφερόταν ως DEDEAGAC.

Φυσικά σε όλες τις περιπτώσεις η τουρκική πλευρά εκμεταλεύεται τις ιδιαιτερότητεςτων ανθρώπων αυτών και κυρίως το χαμηλό βιοτικό τους επίπεδο, με αποτέλεσμα εύκολα να τους δελεάζει με διάφορους τρόπους.

Ο προσεταιρισμός στο Αλανκουγιού ωστόσο δεν έχει καταλήξει μέχρι στιγμής στηδημιουργία νέου χώρου προσευχής. Εκεί κατά διαστήματα ο Πατσαμάν προχωρούσε σε μίσθωση κάποιου χώρου όπου τελούνταν προσευχές μόνον στην περίοδο του ραμαζανιού ενώ έχουμε περιπτώσεις για σουνέτ και διανομή βοήθειας και σφαγίων στο κουρμπάν μπαιράμ.

Ειδικά στον Έβρο, μια νέα, για τα ελληνικά δεδομένα, ΜΚΟ εμφανίσθηκε με τα μέλη της να προσπαθούν να αναπτύξουν «φιλάνθρωπη» δράση με τη διανομή ύποπτης προέλευσης κρέατος σε κατοίκους του Άβαντα Αλεξανδρούπολης και με αφορμή τη Γιορτή των Θυσιών (Κουρμπάν Μπαϊράμ).Η κίνηση αυτή έρχεται σε απόλυτη εναρμόνιση με τον προβληματισμό που είχε αναπτυχθεί για την «απορρυθμιστική» δράση των ΜΚΟ στην Ελλάδα από την αρχή της εμφάνισης των έντονων προσφυγικών ροών μέχρι σήμερα, όπου εκτός από την ενδεχόμενη κακοδιαχείριση πόρων για υποδομές υποδοχές είχαμε και εκείνες τις ΜΚΟ με δράση παραβατική παρέχοντας κάλυψη σε τζιχαντιστές και μέλη του ΙΚΙΛ/ISIS.

Στους “παρασυλλόγους” αυτούς οι οποίοι και μετατρέπονται σε άτυπα τεμένη τύπου Μεστζίτ (τζαμιά χωρίς μιναρέ) λειτουργούν και τα παράνομα σχολεία που πραγματοποιούν μαθήματα κορανίου , τα γνωστά “κουράν κουρσού”,και εντάσσονται στο δίκτυο των 160 παράνομων φροντιστηρίων που λειτουργούν σε όλη τη Θράκη κι ελέγχονται από τους μηχανισμούς του Τουρκικού Προξενείου. Εννοείται, ότι η εξαγωγή τεχνογνωσίας προς τους ατυπους χώρους λατρείας όπως αυτός στην Αλεξανδρεια Ημαθείας έιναι δεδομένη.

Το πρόβλημα με αυτά τα παράνομα “φροντιστήρια” εντοπίζεται στο περιεχόμενο των μαθημάτων που παραδίδονται σε αυτά αφού δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση του μαθητή ως μαθητή Κορανίου αλλά ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ και οι εξής παράμετροι: Σεβασμός έναντι των μεγαλυτέρων – Εφαρμογή των κανόνων – Οργανωμένη και σχεδιασμένη εργασία – Εκπλήρωση των καθηκόντων που του δίνονται – Ικανότητα συνύπαρξης με τους φίλους του.Είναι προφανές πως το κρατικό τουρκικό σύστημα εκπαίδευσης (έκφανση του οποίου είναι και τα μαθήματα Κορανίου) οδηγεί στην δημιουργία ενός ατόμου – στρατιώτη με εθνοθρησκευτική παιδεία μιας άλλης χώρας (εθνικός ύμνος Τουρκίας, οθωμανικά εμβατήρια κτλ),και με προφανείς τις επιδιώξεις των εμπνευστών αυτού του προγράμματος το οποίο και υλοποιείται από τους παραθρησκευτικούς μηχανισμούς του Τουρκικού Προξενείου.

Η παρέμβαση των ελληνικών κρατικών υπηρεσιών στο Δροσερό, την Αλεξάνδρεια Ημαθίας , τον συνοικισμό της Άβαντος και άλλού όσο κι αν ήταν καίρια και δικαιολογημένη δεν θεωρείται ικανή για να ανακόψει ή να ανατρέψει το σχέδιο της Τουρκίας στο βαθμό που δεν υπάρξει κεντρική απόφαση για την ανασύσταση και αναδιάταξη των δομών ασφαλείας της περιοχής που υπολειτουργούν σηκώνοντας ταυτόχρονα και το βάρος της παράνομης μετανάστευσης με τα παράλληλα δίκτυα διακινητών που “πατάνε” σε ορισμένες περιπτώσεις και στις παραθρησκευτικές δομές του τουρκικού προξενείου και των συνεργατών του.

Την στιγμή δηλαδή που οι κρατικές αρχές της Τουρκίας μιλούν για έλλειμμα σεβασμού στις θρησκευτικές ελευθερίες στην Ελλάδα και οι προξενικές παραοργανώσεις κάνουν λόγο για καταπίεση των “τούρκων της Ελλάδας” δίκτυα διακινητών χρησιμοποιούν τα υπάρχονται παραθρησκευτικά δίκτυα στα πλαίσια των μηχανισμών διακίνησης παρατύπων μεταναστών ενώ ανά πάσα στιγμή μπορούν να απασφαλίσουν κατά περίπτωση προκαλώντας -ενδεχομένως- επεισόδια ανάμεσα σε ευάλωτες και διαχειρίσιμες ομάδες όπως είναι οι σουνίτες Αθίγγανοι και οι Σιΐτες μετανάστες και πρόσφυγες.

Τα γεγονότα στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και η αυτοματοποιημένη αντίδραση αυτοδικίας στα Βρασνά σε συνδυασμό με τις αντιδράσεις στα νησιά του ΒΑ Αιγαίου συνθέτουν εικόνες από το μέλλον που έρχεται και φοβόμαστε ότι δεν έχουν αξιολογηθεί επαρκώς από τους αρμοδίους κυβερνητικούς παράγοντες.

Ο πρωθυπουργικός διορισμός του ΥΦΕΘΑ κ. Αλκιβιάδη Στεφανή ως συντονιστή της μετεγκατάστασης στην ενδοχώρα 20.000 μεταναστών αναμένεται να βρει εμπόδια όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω , τα οποία άλλωστε απαιτούν ειδικό χειρισμό.. εφόσον υπάρχουν περιθώρια….

Αρθρογράφος