Οι “γαλαζοαίματοι της Ροδόπης” στο ελληνικό διαδίκτυο

13 Μαΐου 201808:40

Το τέλος της “προεκλογικής διαδικασίας” για τις εσωκομματικές εκλογές στη ΝΔ βρίσκει τον Πρόεδρο τη ΝΔ αντιμέτωπο με μία νέα πραγματικότητα, αυτή της περιορισμένης στελεχιακής ανανέωσης και την αναγκαιότητα συνύπαρξης με τους παλιόυς μηχανισμούς εν όψει των επερχομένων πολιτικών εξελίξεων.

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως στις γαλάζιες κάλπες θα προσέλθουν 100 χιλιάδες μέλη του κόμματος, ενώ, στέκονται ιδιαίτερα στο γεγονός, πως 15 χιλιάδες εξ’ αυτών θα είναι νέα μέλη χωρίς ακόμη να έχει υπάρξει “ξεκαθάρισμα” στον κομματικό μηχανισμό, ανεξάρτητα από την εναλλαγή των προσώπων στις προβεβλημένες θέσεις του κόμματος.

Εάν το ζητούμενο ήταν η εναλλαγή προσώπων στις ΝΟΔΕ αυτό ίσως και να επιτευχθεί, καθώς εκτιμάται ότι σε ποσοστό 40-50% θα υπάρξουν αλλαγές προσώπων χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται και κοινωνική διεύρυνση και διάχυση κάτι που είναι το ευκταίο σε κομματικούς σχηματισμούς όπως η ΝΔ.

Η εκτίμηση για απαξίωση και σκεπτικισμό της όλης διαδικασίας προκύπτει και από το γεγονός ότι από τις 66 νομαρχιακές οργανώσεις στις 28 υπάρχει μόνο μία υποψηφιότητα, ενώ στις υπόλοιπες 38 οι υποψήφιοι είναι 2, με εξαίρεση την Εύβοια, την Κοζάνη, την Κόρινθο, την Πρέβεζα, τη Ροδόπη και την Β3 της Θεσσαλονίκης όπου υπάρχουν 3 υποψήφιοι και την Πέλλα όπου τη θέση του προέδρου θα διεκδικήσουν 5 υποψήφιοι.

Στην Ροδόπη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τις εσωκομματικές εξελίξεις στη ΝΔ και ακόμη μεγαλύτερο παρασκήνιο από τους ανθυποψηφίους καθώς και ένας ιδιότυπος ανορθόδοξος πόλεμος, δεδομένου ότι γίνεται λόγος για εσωκομματικές συμμαχίες με στόχο την κατανομή τίτλων και αξιωμάτων της επόμενης ημέρας.

Οι εκλογές για τη ΝΟΔΕ Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας όπως όλες οι άλλες καθώς εμπεριέχουν και αυτές έντονα χαρακτηριστικά μιας “ενδο”εσωκομματικής αντιπαλότητας.

Ο Ιωάννης Βεζυργιαννίδης, Μιχάλης Κακουλίδης και ο Νικόλαoς Χατζηκωνσταντίνου αποτελούν τρεις υποψηφιότητες στις οποίες επικεντρώνονται και το ενδιαφέρον.

Οι τρεις υποψήφιοι εκτίθενται αναγκαστικά και στην ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη όπου σύμφωνα με τα δεδομένου του εργαλείου PaloPro κατέγραψαν συνολικά και οι τρειςμόλις 40 αναφορές για τη χρονική περίοδο 28 Απριλίου – 12 Μαΐου 2018.

Τα συναισθήματα των αναφορών είναι διαφορετικά για τον κάθε ένα από τους τρεις υποψήφιους και εκφράζουν τη γνώμη των χρηστών του ελληνικού διαδικτύου .

Ιωάννης Βεζυργιαννίδης

 

 

 

Μιχάλης Κακουλίδης

 

 

 

Νικόλαος Χατζηκωνσταντίνου

 

 

 

Τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία του PaloPro μας δείχνουν ότι και οι τρεις υποψήφιοι παρουσιάζουν σοβαρό έλλειμα στα socialmedia και στο διαδίκτυο.

Ο Ιωάννης Βεζυργιαννίδης παρουσιάζει τις περισσότερες αναφορές στο ελληνικό διαδίκτυό και είναι ο μόνος που εμφανίζει θετικά συναισθήματα μια τάση που καταγράφει ότι οι χρήστες προτιμούν νέους σε ηλικία ανθρώπους να ασχολούνται με την πολιτική. Ο Μιχάλης Κακουλίδης έρχεται δεύτερος σε αναφορές ενώ στα συναισθήματα εμφανίζεται μια κυριαρχία ουδέτερων συναισθημάτων, όπου και εκφράζει  το πως αισθάνονται οι χρήστες του διαδικτύου για την υποψηφιότητά του. Οι αναφορές του συνδέονται με την ΠΑΕ Ποντίων και τέλος ο Νικόλαος Χατζηκωνσταντίνου έρχεται τρίτος σε αναφορές και είναι ο μόνος ο οποίος εμφανίζει αρνητικά συναισθήματα. H ηλικία του φαίνεται να αποτελεί το μεγάλο του μειονέκτημα.

Οι ίδιοι οι υποψήφιοι είχαν χαμηλό βαθμό εμπλοκής στο ελληνικό διαδίκτυο και οι αναφορές σε αυτούς προέρχονται από τις παράλληλες προσωπικές τους κοινωνικές και επαγγελματικές δραστηριότητές τους.

Οι χρήστες επίσης δεν ασχολήθηκαν με τις εσωκομματικές εξελίξεις στη ΝΔ  μέχρι τη στιγμή της επίσκεψης του Κ. Καραμανλή στην Ροδόπη οπότε και έχουμε μία σχετική αύξηση των αναφορών στις  εσωκομματικές εξελίξεις.

Από τις υπάρχουσες παρεμβάσεις των πολιτικών της τοπικής σκηνής, πιο έντονη ήταν αυτή της Πολιτευτού της ΝΔ κ. Βούλας Ελευθεριάδου η οποία και τάχθηκε υπέρ της υποψηφιότητας του κ. Ν. Χατζηκωνσταντίνου , ταυτίζοντας την κίνηση αυτή ως πράξη ανανέωσης και ανοίγματος στην κοινωνία.

Η αναμενόμενη επίσκεψη του  προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριακού Μητσοτάκη τη Δευτέρα 14 Μαΐουστην Αλεξανδρούπολη με αφορμή τον εορτασμό των Ελευθερίων Θράκης παραπέμπει σε μια ιδιαίτερη σημειολογία και συμβολισμούς. Με μια πρώτη ανάγνωση έρχεται μόλις μία εβδομάδα μετά τον «πολιτικό τουρισμό» του Κώστα Καραμανλή στη συγκεκριμένη περιοχή και μια δεύτερη ανάγνωση συνδέεται και με τις εκλογές των ΝΟΔΕ της Νέας Δημοκρατίας

Η επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη μπορεί να θεωρηθεί και ως απάντηση στου Κώστα Καραμανλή με σκοπό να ενισχύσει τοπροφίλ του στους χειρισμούς των εθνικών θεμάτων και να στείλει τα δικά του μηνύματα. Ταυτόχρονα η επίσκεψη ενδέχεται να συνδέεται και με τις εκλογές των ΝΟΔΕ της Νέα Δημοκρατίας καθώς γίνεται μια μέρα μετά τη διεξαγωγή τους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανεξαρτήτως από το ποιοι θα έχουν εκλεγεί (μέσα από τις εσωκομματικές «βυζαντινές αυλές) θα στείλει με την επίσκεψή του και  ένα μήνυμα συμβολικής ενότητας της Νέας Δημοκρατίας.

 

 

ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. DataAnalyst της PaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent.. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για DigitalMedia, SocialMediaStrategies, DigitalMarketing&Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «InsocialMEDIARES» που με βάση το λογισμικό PaloPro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των socialmedia και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

Αρθρογράφος