Ποιά μηνύματα στέλνει ο θρησκευτικός εθνικισμός του Χ. Μπαλτατζή;

13 Ιανουαρίου 202406:59

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Είναι προφανές, ότι στην ανακατανομή των ρόλων που διαμοιράζονται στους Εγκαθέτους Υπαλλήλους του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής, ο Πρόεδρος του πάλαι ποτέ εμβληματικού Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας κατέχει εξέχουσα θέση.

  • Ωστόσο, έκπληξη προκαλεί το γεγονός, ότι αναρτά φωτογραφία εντός Τεμένους με ένα αντίτυπο Κορανίου σε ένα άδειο τραπέζι. Ποιά μηνύματα θέλει άραγε να εκπέμψει ο Γιατρός-Παθολόγος κι Εγκάθετος κ. Χουσεΐν Μπαλτατζή;
  • 1. Αυτό του θρησκευτικού εθνικισμού που αντιτίθεται στον μοντέλο του κοσμικού εθνικισμού και έχει ως όχημα το πολιτικό ισλάμ, μέσα από την πολιτικοποίηση της θρησκείας και την επιρροή της θρησκείας στην πολιτική. Ο Εγκάθετος Χουσεΐν Μπαλτατζή, δεν είναι ούτε ιμάμης, ούτε θεολόγος
  • 2. Σε αντίθεση με τον κοσμικό εθνικισμό όπως έχει καταγραφεί στην Θράκη βλέπουμε ότι συντάσσεται η παρακρατική σέκτα με τις θρησκευτικές αναφορές του Ρ.Τ Ερντογάν που σπεύδει να καλύψει το κενό που άφησαν στον μουσουλμανικό κόσμο οι ήττες των Αδελφών Μουσουλμάνων στην Αίγυπτο και του Ισλαμικού Στρατού στη Συρία. Ο εθνικισμός του και η επιθετικότητά του (παρα)ερντογανικού παρακράτους στην Θράκη έχουν πλεόν εμφανείς θρησκευτικές αναφορές.
  • 3. Η συμμετοχή του Εγκαθέτου Χουσεΐν Μπαλτατζή στις τελετές των εκπροσώπων του πολιτικού ισλάμ στην Θράκη υπό την επίβλεψη του (εκάστοτε) Γενικού Προξένου Τουρκίας , πρέπει να συσχετισθεί με τις συνθήκες που καθόρισαν τη συσχέτιση του Ισλάμ με τη σύγχρονη ιδεολογία του εθνικισμού στο χώρο των Βαλκανίων, της Μέσης Ανατολής και των πρώην δημοκρατιών της Σοβιετικής Ένωσης, του Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας. Άραγε αυτός είναι ο ρόλος του Εγκαθέτου Προέδρου ΣΕΜ;
  • 4. Η επίδειξη Κορανίου, Ευαγγελίου, Παλαιάς Διαθήκης, Βίβλου ή άλλων ιερών βιβλίων και με το ρητό ή άρρητο σύνθημα “Η Δύναμη είναι μόνον στον Θεό” συνδέεται με διάφορες μορφές ιδεολογικής απολυτότητας, φασισμού και μας οδηγεί σε μίαπερίπτωση θεώρησης του ισλαμισμού ως παράγωγο του φασισμού. Είναι άραγε ο Χουσεΐν Μπαλτατζή “ισλαμοφασίστας”; Είναι συντηρητικός; Είνα εθνικιστής; Είναι δεξιός; Αποδέχεται κατ’αναλογία τον εθνικισμό του τραμπισμού, του ερντογανισμού κλπ;
  • 5.Η επίδειξη Κορανίου και η συμμετοχή του Εγκαθέτου σε μία εκδήλωση παρακρατικής και παράνομης παραθρησκευτικής δομής στέλνει το μήνυμα της απείθειας προς του Νόμους του Ελληνικού Κράτους περιβεβλημένη υπό τον μανδύα της δύναμης της θρησκευτικότητας και της παντοδυναμικής καταφυγής στον Αλλάχ;
  • 6. Στέλνει το μήνυμα της κοινωνικής ανυπακοής προς την Μειονότητα καλώντας την να ακολουθήσει τον δρόμο που υποδεικνύουν οι δομές του πολιτικού ισλάμ στην Θράκη;
  • 7. Θα περίμενε κανείς ότι ένας επιστήμονας γιατρός, με ελληνική παιδεία, θα ήταν πολέμιος των δομών του πολιτικού εξτρεμιστικού ισλάμ και θα καταδίκαζε τις πρακτικές του (μία από αυτή είναι και η μετατροπή στις 24 Ιουλίου 2020, του μεγαλύτερου μνημείου της Ανατολικής Εκκλησίας ως τζαμιού και η επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως Τέμενος) ωστόσο
    7α. αποδέχεται -προφανώς- ότι το πολιτικό ισλάμ είναι ο καταλύτης στην ισλαμική ιστορία που προοιωνίζει την εγκαθίδρυση μιας δυναμικής παρατάξεως μουσουλμανικών εθνών για να αντιμετωπίσουν δυναμικά την Δύση υπό την αιγίδα της Τουρκίας (άξονα Turkiye το ονομάζει ο Ρ.Τ. Ερντογάν) ενώ το Mavi Vatan/Η Γαλάζια Πατρίδα, είναι το γεωπολιτικό κατασκεύασμα του προγράμματος του Ερντογάν για τα προσεχή χρόνια.
    7β. στέλνει το μήνυμα στην Μειονότητα ότι Τούρκος=Κοράνι και πρωταγωνιστεί στην επιβολη του τουρκικού οράματος στην Θράκη μέσω των προξενικών τουρκοδιαίτων οργανώσεων και την διαστρέβλωση της τοπικής πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας μέσω της δράσης των αιρετών στην τοπική και κεντρική πολιτική σκηνή.
    7γ. Δεν είναι τυχαίο ότι πίσω από την φωτογραφία βρίσκεται ο Εγκάθετος βουλευτής της Νέας Αριστεράς κ. Χουσεΐν Ζεϋμπέκ
  • 8. Σύμφωνα με την στάση του Εγκαθέτου Χ. Μπαλτατζή τα τζαμιά μπορούν να μετατραπούον από τους παρακρατικούς της Τουρκίας σε “κέντρα συμπαθούντων των εξτρεμιστικών μουσουλμανικών κύκλων”, με τους ιμάμηδες να κηρύττουν στους ομόθρησκους τους την εκδοχή του ισλάμ όπως την επιβάλλει η Diyanet με τα χρήματα της ΥΤΒ.
  • 9. Είναι ξεκάθαρο ότι η τακτική της ελεγχόμενης πόλωσης που ακολουθεί ο Εγκάθετος Χουσεΐν Μπαλτατζή και η προβολή του θεοκρατικού ισλαμικού εθνικισμού αποτελούν στοιχεία μιας πολιτικής που ανατρέπει κάθε φιλοπρόοδη προοπτική κοινωνικής και οικονομικής ενσωμάτωσης σε δυτικά πρότυπα.
  • 10. Τέλος, είναι ξεκάθαρο ότι ο ΣΕΜ και ο Πρόεδρός του ηγούνται πλέον του αγώνα για αποτροπή της εισαγωγής στην Μειονότητα κάθε έννοιας όπως ενσωμάτωση, προσαρμογή, και νομιμοφροσύνη προς το ελληνικό σύνταγμα και αποδοχή των αξιών της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας

Αρθρογράφος