Ο “γλωσσικός εθνικισμός” των Εγκαθέτων

22 Φεβρουαρίου 202414:29
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
 
Και η γλώσσα στην υπηρεσία του “πολιτιστικού εθνικισμού” των Εγκαθέτων
Οι εκπρόσωποι των παραλλήλων εκπαιδευτικών δομών του τουρκικού παρακράτους στην Θράκη, βρήκαν ακόμη μία αφορμή για να εξαπολύσουν ανθελληνική προπαγάνδα: την Διεθνή Ημέρα Μητρικής Γλώσσας.
 
Ως γνωστόν η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ με στόχο την προώθηση της γλωσσικής και πολιτισμικής πολυμορφίας και της πολυγλωσσίας. Σήμερα, τουλάχιστον το 43% των περίπου 6000 γλωσσών που μιλιούνται στον κόσμο, κινδυνεύουν. Μόνο μερικές εκατοντάδες γλώσσες έχουν πραγματικά μια θέση στα εκπαιδευτικά συστήματα και στον δημόσιο τομέα και λιγότερες από εκατό χρησιμοποιούνται στον ψηφιακό κόσμο.
 
Θα ήταν άσκοπο να προσπαθήσει κάποιος ν’ασχοληθεί με πρακτικές αντι-προπαγάνδας. Ωστόσο πρέπει να επισημάνουμε , για τους αγνοούντες Εγκαθέτους ότι:
 
  • 1.στην περίπτωση της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης έχουμε να κάνουμε με μια τρισδιάστατη γλωσσική κοινωνία αποτελούμενη από α) δύο γηγενείς
  • γλωσσικές μειονότητες, των οποίων η γλώσσα δεν είναι η επίσημη κανενός κράτους, δηλαδή όσους μιλούν Πομακικά και όσους μιλούν Ρομανί. και β) μια γηγενή γλωσσική μειονότητα, της οποίας η γλώσσα είναι η τουρκική και ταυτόχρονα είναι επίσημη γλώσσα γείτονος χώρας.
  • 2. στηνν Ελλάδα εφαρμόζονται τα ισχύοντα και τα προβλεπόμενα από την Συνθήκη της Λωζάννης
  • 3.στην Ελλάδα, ως μέλος της ΕΕ, εφαρμόζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών με έμφαση στην σημασία της αναγνώρισης της γλωσσικής πολυμορφίας στα σχολεία, μεταξύ άλλων όσον αφορά τις μειονοτικές γλώσσες ή τις γλώσσες των μεταναστών, και προσφέρει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη βελτίωση της γλωσσικής εκπαίδευσης στα σχολεία https://education.ec.europa.eu/
  • 4. πρέπει να επισημανθούν και τα έργα που προωθούν τη χρήση και την εκμάθηση μικρότερων γλωσσών μέσω του Erasmus+, η οποία επιτρέπει την ανάπτυξη, τη μεταφορά και την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης και την ανταλλαγή εμπειριών. https://erasmus-plus.ec.europa.eu/el
  • 5. οι Εγκάθετοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η ΕΕ δεν διαθέτει γενικές εξουσίες όσον αφορά τις μειονότητες, ιδίως για θέματα που αφορούν την αναγνώριση του καθεστώτος των μειονοτήτων, τον αυτοπροσδιορισμό τους και την αυτονομία ή το καθεστώς που διέπει τη χρήση περιφερειακών ή μειονοτικών γλωσσών. Στις περιπτώσεις αυτές, τα κράτη μέλη διατηρούν την αποκλειστική ρυθμιστική αρμοδιότητα. Η Επιτροπή δεν έχει, επίσης, αρμοδιότητα να επιβλέπει τη λειτουργία παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων στα κράτη μέλη.
Δοθείσης της ευκαρίας να υπενθυμίσουμε ότι μέσω του προγράμματος για την γλωσσική «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» https://museduc.gr/el/ από το 1997 έως το 2012 (4 δράσεις στο πλαίσιο του έργου 1ου ΕΠΕΑΕΚ του Ε.Κ.Π.Α. (1997-2019), με σκοπό τη βελτίωση της ελληνομάθειάς και την ανάλογη παραγωγή νέων βιβλίων για το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων.) τα εκπαιδευτικά δεδομένα άλλαξαν ως εξής: από 1.501 οι μαθητές γυμνασίου έγιναν 2.750 (αύξηση 163%), από 547 οι μαθητές λυκείου έγιναν 2.750 (αύξηση 402%), τα κορίτσια της μειονότητας πλησίασαν τον εθνικό μέσο όρο στα γυμνάσια και λύκεια και κάπου 500 (493) παιδιά της μειονότητας μπήκαν σε ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ. [τα στοιχεία χρήζουν επικαιροποίησης].
 
Τα παραπάνω στοιχεία έχουν αξία αν τα δούμε συγκρικτικά με τις εποχές προ “θετικών διακρίσεων” όταν το 65% των παιδιών της μειονότητας δεν τελείωνε το υποχρεωτικό σχολείο, και συμμετείχε στην επαγγελματική πραγματικότητα χωρίς απολυτήριο γυμνασίου αφού ο εθνικός μέσος όρος όσων δεν τελείωναν το γυμνάσιο ήταν 7% και για τη μειονότητα 65%.
 
Για τους παρατηρητές των συμβάντων στην Θράκη, καλό είναι ν’αντιληφθούν ότι η παρακρατική σέκτα του μειονοτικού παραϊερατείου προσπαθεί να επεκτείνει με κάθε τρόπο την επιρροή της σε (αρκετές) περιοχές που η επιρροή του (μέσω του ακροδεξιού ισλαμοφασιστικού ΚΙΕΦ/DEB) κυμαίνεται μεταξύ 5-25% (ανάμεσά σε αυτές εντάσσονται και οικισμοί με Πομάκους και Ρομά).
 
Αυτός είναι ο λόγος που η παρακρατική σέκτα του μειονοτικού παραϊερατείου του Τουρκικού Προξενείου ανθίσταται στην κοινωνική χειραφέτηση της Μειονότητας!

Αρθρογράφος