Τρομοκρατικό χτύπημα στον Σκάι: Το «ωστικό κύμα» σε web & social media

17 Δεκεμβρίου 201823:30

Η έκρηξη ισχυρής βόμβας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ έγινε αμέσως αντικείμενο σχολιασμού των Social Media που εκπέμπουν τα δικά τους πολλαπλά μηνύματα για την πολιτική, τη δημοσιογραφία και την τρομοκρατία.

Το query «ΣΚΑΙ – Βόμβα» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 6.971 συνολικές αναφορές στις 17 Δεκεμβρίου 2018. Οι περισσότερες αναφορές προέρχονται από Twitter που αποτελεί και το βασικό μέσο σχολιασμού των χρηστών του διαδικτύου το οποίο και καθορίζει και τις τάσεις του ελληνικού διαδικτύου και τα συναισθήματα των αναφορών είναι στην πλειοψηφία τους ουδέτερα.

Το χτύπημα στον Σκάι αναμένεται να αναβιώσει τη συζήτηση για την τρομοκρατική απειλή στην Ελλάδα, τις ρίζες και τις εκφάνσεις της. Η αντιπολίτευση θα επιχειρήσει να αναδείξει το ζήτημα της ακροαριστερής τρομοκρατίας, λόγω της ταύτισης του Σκάι με τη ΝΔ, ενώ η κυβερνητική πλειοψηφία θα παίξει το χαρτί της ακροδεξιάς τρομοκρατίας, τύπου Χρυσής Αυγής, αλλά και των συλλήψεων του περασμένου χειμώνα.

Το θέμα μπαίνει δειλά στις αναφορές στο web και τα social media αλλά ενόψει εκλογών οι αναφορές αναμένεται να πυκνώσουν και η πολιτική αντιπαράθεση πάνω στο θέμα να κλιμακωθεί.

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο επικεντρώθηκε στις ακόλουθες αναφορές:

Στην καταδίκη των πολιτικών κομμάτων για την έκρηξη στο ΣΚΑΙ
Στις δηλώσεις του προέδρου της Νέα Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη.
Στις δηλώσεις της ευρωβουλευτού και Εκπρόσωπου Τύπου της ΝΔ Μαρία Σπυράκη.
Στις πρώτες εκτιμήσεις για τη βόμβα και αν ευθύνεται κάποια οργάνωση.

Αναφορές και συναισθήματα για την τρομοκρατική επίθεση στον Σκάι

Συμπεράσματα

Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro δείχνει ότι κάποιοι χρήστες των Social Media εμφανίζονται αποστασιοποιημένοι από το καθαυτό γεγονός της έκρηξης στο ΣΚΑΙ και επιδιώκουν να εντοπίσουν την ουσία: Αναλυτικότερα:

  • H έκρηξη εμφανίζεται σύμφωνα με κάποιους χρήστες των Social Media να χτυπάει ένα εύκολο θύμα, τη δημοσιογραφία και την ενημέρωση.
  • Το τρομοκρατικό χτύπημα στοχοποιεί, σύμφωνα με χρήστες των Social Media, τους εργαζόμενους του ΣΚΑΙ εξαιτίας της αντικυβερνητικής πολιτικής που ασκεί ο τηλεοπτικός σταθμός, επιλογή της ιδιοκτησίας του.
  • Η έκρηξη της βόμβας έγινε σε μια περίοδο με έντονες πολιτικές αντιπαραθέσεις και κάποιοι χρήστες των Social Media εκτιμούν ότι έγινε με στόχο να στρέψει την προσοχή αλλού.
  • Ένας μεγάλος αριθμός χρηστών του Twitter αντιμετωπίζει με απάθεια την έκρηξη βόμβας στο ΣΚΑΙ. Εμφανίζεται με βάση τα σχόλια ως παρατηρητής σε μια αντιπαράθεση μεταξύ του τηλεοπτικού σταθμού και της κυβέρνησης που έχει καθαρά πολιτικούς παραμέτρους.
  • Η εκτίμηση ότι η βόμβα που εξερράγη ήταν μεγάλης ισχύος, 10 κιλά εκρηκτικής ύλης, κάνει κάποιους χρήστες των Social Media να αναρωτιούνται γιατί δεν υπήρξαν θύματα.
  • Η παρουσία ενός ποσοστού αρνητικών και θετικών συναισθημάτων σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι κάποιοι χρήστες των Social Media που μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε αριστερούς και δεξιούς, έχουν αρχίσει μια ιδιότυπη σύγκρουση στο διαδίκτυο με αφορμή την έκρηξη στο ΣΚΑΙ.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου επαναφέρουν μνήμες από το Δεκέμβριο του 2008 και εκφράζουν μια γενικότερη ανησυχία.
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media τοποθετούν τη βόμβα στο ΣΚΑΙ σε ένα ευρύτερο πλαίσιο της αριστερής τρομοκρατίας με στόχο μια περιοχή που συνεχώς αναπτύσσεται και γίνεται κέντρο διάφορων εκδηλώσεων.

Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

Αρθρογράφος