papakosmas-perifereiako

Στο ΕΣΠΑ η τουριστική προβολή της Περιφέρειας

7 Οκτωβρίου 201119:27

papakosmas-perifereiakoΕγκρίθηκε κατά πλειοψηφία κατά τη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου η υποβολή πρότασης για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ  για τα έτη 2011-2012 με  δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 925.000 €.

που αφορούν συμμετοχή σε εκθέσεις, καταχωρήσεις σε εξειδικευμένα έντυπα, προβολή μέσω διαδικτύου, δημιουργία δημοσιογραφικού φακέλου και φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης ,δημιουργία δομών “welcoming” (υποδοχής στα αεροδρόμια-λιμάνια και σύνορα της περιφέρειας με όμορες βαλκανικές χώρες) ,πακέτα διαδρομών εναλλακτικού τουρισμού ,έκδοση νέων εντύπων.Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για δράσεις προβολής της περιφέρειας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Παπακοσμάς: «Στόχος μας ο από κοινού σχεδιασμός και η συνέργεια των ανθρώπων που διακονούν στον τουρισμό»

Μιλώντας για το έργο της τουριστικής προβολής ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού – Πολιτισμού, Κωνσταντίνος Παπακοσμάς, ανέφερε πως η περιφέρεια σχεδιάζει μια ευρύτερη τουριστική προβολή αξιοποιώντας τα χρήματα που μπορεί να έχει από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους εκτός του ΕΣΠΑ. «Δεν είναι το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο προβολής. Υπάρχουν τα χρήματα που μπορούμε να εκταμιεύσουμε από το πρόγραμμα διασυνοριακής συνεργασίας, Interreg, χρήματα που μπορούμε να εντάξουμε στους ΚΑΠ αλλά και προγράμματα και χρήματα που μπορούν να εκταμιευθούν από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ στο μέλλον».

Στόχος είναι, όπως τόνισε ο κ. Παπακοσμάς, ο από κοινού σχεδιασμός και η συνέργεια των ανθρώπων που διακονούν στον τουρισμό είτε στον ιδιωτικό τομέα είτε στην αυτοδιοίκηση και στην κεντρική πολιτική διοίκηση. «Αν το πετύχουμε αυτό θα είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι. Αυτή η περιφέρεια μπορεί να γίνει τόπος προορισμού δώδεκα μήνες τον χρόνο αξιοποιώντας το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», εκείνο του εναλλακτικού τουρισμού, του θερμαλιστικού τουρισμού και πάνω από όλα αξιοποιώντας το μεγάλο πλεονέκτημα της περιοχής το ανθρώπινο δυναμικό καθώς είμαστε μια πολιτισμική περιοχή που σμίγουν θρησκείες και πολιτισμοί».

Μικρό το κονδύλιο του εναλλακτικού τουρισμού για την ΠΑΜ-Θ

Ερωτηθείς για το κονδύλιο του εναλλακτικού τουρισμού το οποίο για την περιφέρεια είναι αρκετά μικρό εν συγκρίσει με άλλες περιφέρειες της χώρας , 0,5% γύρω στις 5 χιλιάδες ευρώ σημείωσε πως «οι εναλλακτικές διαδρομές είναι ένα παρά πολύ μικρό κομμάτι προβολής. Επαναλαμβάνω ότι υπάρχουν κι άλλα χρηματοδοτικά πλαίσια και η προβολή της περιοχής δε γίνεται μόνο από εμάς αλλά από τους φορείς διαχείρισης όπου μαζί συνεργαζόμαστε για να προσφέρουμε καλύτερα πακέτα διαδρομών και να προβάλουμε την περιοχή. Αυτή η τοποθέτηση ότι μόνο το 0.5 % αφορά τον εναλλακτικό τουρισμό είναι μια αυθαίρετη προσέγγιση της όλης φιλοσοφίας προβολής. Η ανάδειξη της περιοχής ως τόπου εναλλακτικού προορισμού μπορεί να γίνει και μέσα από τους ΚΑΠ».

Το «Μένουμε Ελλάδα» σε ανατολική Μακεδονία και Θράκη

Με την ευκαιρία ανέφερε ότι εδώ και έναν μήνα τρέχει μια προσπάθεια σε συνεργασία με την ΕΡΤ και δια μέσου της εκπομπής «Μένουμε Ελλάδα», όπου ήδη συνεργείο έχει επισκεφτεί τους νομούς Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας και ένα άλλο συνεργείο πρόκειται να έρθει περί τα τέλη Οκτώβρη για να επισκεφτεί τη Ροδόπη και τον Έβρο. Το συνεργείο αυτό σύμφωνα με τον κ. Παπακοσμά φιλοξενείται από τους επιχειρηματίες του τουρισμού και ξεναγείται από τους επιχειρηματίες του εναλλακτικού τουρισμού, προβάλει την περιοχή μας μέσα από τη δυνατότητα που δίνει η τηλεοπτική εκπομπή τόσο στην Ελλάδα όσο και δορυφορικά στο εξωτερικό.

Ο περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Χαρίτου, επικεφαλής της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» κατέθεσε πρόταση με την οποία συμφωνούν  και οι υπόλοιποι περιφερειακοί σύμβουλοι ώστε να συζητηθεί συνολικά η τουριστική προβολή και ανάπτυξη στην περιφέρεια ΑΜΘ. Σύμφωνα με τον κ. Παπακοσμά αυτό μπορεί να πάρει σάρκα και οστά σύντομα. «Μπορεί το περιφερειακό συμβούλιο να έχει ένα και μοναδικό αποκλειστικό θέμα την ανάδειξη της περιοχής μας ως τόπου προορισμού, τουρισμού και πολιτισμού και θεωρώ ότι μπορεί να γίνει αυτό εξαντλώντας κάθε δυνατότητα και παράλληλα αναδεικνύοντας και τα προβλήματα που υπάρχουν. Γιατί υπάρχουν πραγματικά προβλήματα τα οποία δεν άπτονται μόνο των αρμοδιοτήτων της περιφέρειας αλλά και της κεντρικής διοίκησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και όλων εμάς, των ενεργών πολιτών αυτής της περιοχής».

Συμμετοχή σε ευρωπαϊκές και βαλκανικές εκθέσεις και αξιοποίηση Εγνατίας Οδού

Η περιφέρεια θα συμμετέχει σε μια σειρά από τις κυριότερες εκθέσεις που υπάρχουν στις Βαλκανικές χώρες, δηλαδή στην Τουρκία, στη Ρουμανία, στη Σόφια και στο Βελιγράδι, σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις που γίνονται στη δυτική Ευρώπη όπως στο Λονδίνο, στη Γερμανία και την Ολλανδία αλλά και στην Κύπρο ενώ θα γίνουν και στοχευμένες δράσεις παρουσίας σε αγορές στόχους όπως είναι η Ρουμανία, η Ρωσία αλλά και οι πόλεις της Εγνατίας Οδού.

«Η πρόταση που κατέθεσε ο κύριος Παυλίδης να αξιοποιήσουμε το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα που λέγεται Εγνατία Οδός είναι στις σκέψεις μας. Στόχος μας είναι να πάμε στην Κοζάνη, στα Γιάννενα, την Καστοριά και τη Θεσσαλονίκη ώστε να προβάλουμε την περιοχή μας. Εδώ ίσως αντιγράφουμε μια παλαιότερη πρόταση που υλοποίησε η τότε νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Κέρκυρας στα Ιόνια νησιά όπου με την έναρξη λειτουργίας της Εγνατίας είχε γίνει μια καμπάνια από την Αλεξανδρούπολη μέχρι και τα Γιάννενα με πολύ καλά αποτελέσματα» υπογράμμισε ο κ. Παπακοσμάς.   

«Έχουμε προσαρμοστεί στα οικονομικά δεδομένα της εποχής»

Σε μια περίοδο δύσκολη για τη χώρα και για τους Έλληνες εργαζόμενους, ο κ. Παπακοσμάς ερωτηθείς για το εάν όλο αυτό το πρόγραμμα θα έπρεπε να προσαρμοστεί στα δεδομένα του σήμερα και ίσως του αύριο, σημείωσε πως «έχουμε χρήματα που πρέπει να τα αξιοποιήσουμε , έχουμε ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που λέγεται ΕΣΠΑ. Το να μείνουμε στη λογική μη αξιοποιώντας τα χρήματα στερούμε από την περιοχή μας έναν πλουτοπαραγωγικό πόρο που λέγεται τουρισμός. Βεβαίως έχουμε προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να σπαταλήσουμε χιλιάδες ευρώ για εκατοντάδες τόμους εντύπων ή άλλες δράσεις. Οι προσφορές που θα υπάρχουν θα είναι στα όρια του σήμερα και στα πραγματικά μεγέθη που υπάρχουν. Ενώ ακολουθούμε κι άλλες πρακτικές προβολής όπως τη συνέργεια με την ΕΡΤ χωρίς να ξοδεύεται ούτε ένα ευρώ όπου στην προσπάθεια αυτή έχουμε τη συμπαράσταση των επιχειρηματιών του τουρισμού που συμβάλουν με τις χορηγίες του σ’ αυτήν την προσπάθεια. Κάτι αντίστοιχο κάναμε πριν από μερικούς μήνες στην Κωνσταντινούπολη, όπου προβάλαμε την περιοχή και την περιφέρεια με ελάχιστο κόστος βάζοντας ταυτόχρονα σ’ αυτή τη διαδικασία και τους επιχειρηματίες του τουρισμού και μπορώ να σας πω ότι τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά για την περιοχή της Σαμοθράκης και του Έβρου αλλά και για την Καβάλα και τη Θάσο από την επισκεψιμότητα των Τούρκων φέτος το καλοκαίρι. Βεβαίως αναλογιζόμαστε όλα τα προβλήματα αλλά πρέπει να δούμε ότι αυτή η βιομηχανία που λέγεται τουρισμός χρειάζεται την ενίσχυση και τη συμπαράσταση της περιφερειακής αυτοδιοίκησης”. 

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr