Η σημασία της ψυχοκινητικής αγωγής στην κοινωνική αλληλεπίδραση του παιδιού

5 Νοεμβρίου 201709:08

Γράφει η κα Στέλλα Αγγελή

 Έχετε σκεφτεί ότι τα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά σήμερα  εκτός από πολύ ακριβά είναι και παιχνίδια που δεν διεγείρουν τη φαντασία, την κοινωνικότητα και την κινητικότητα τους;  Αντίθετα στην ψυχοκινητική αγωγή τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν τα δικά τους παιχνίδια με απλά υλικά και την φαντασία τους  , να μοιράζονται και να αλληλεπιδρούν. 

Η ψυχοκινητική αγωγή αφορά παιδιά ηλικίας 3-6ετων και είναι μια παιδαγωγική προσέγγιση που έχει να κάνει με την ανάπτυξη των κινητικών ικανοτήτων  και δεξιοτήτων του παιδιού, την ανάπτυξη του μυϊκού τόνου αλλά και στην κοινωνική συναναστροφή του.

Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι  ανακαλύπτουν το σώμα τους  και τι αυτό μπορεί να κάνει, αναπτύσσουν την φαντασία τους, τις αισθήσεις τους και διοχετεύουν σωστά την ενέργεια τους, έτσι τα προετοιμάζουμε για την μετέπειτα κοινωνική και αθλητική τους εμπειρία.

Πιο συγκεκριμένα μέσα από το διαδραστικό παιχνίδι  το παιδί :

  • Αυτοματοποιεί κινήσεις
  • Αποκτά την αίσθηση του χώρου και του χρόνου
  • Αναπτύσσει την οπτική και ακουστική αντίληψη
  • Κοινωνικοποιείται
  • Μαθαίνει να συνεργάζεται και να μοιράζεται
  • Αναπτύσσει την μνήμη του και την κριτική σκέψη

Τέλος  το σημαντικότερο της ψυχοκινητικής αγωγής είναι ότι απευθύνεται και σε παιδιά με ήπια προβλήματα ή πιο σοβαρής μορφής  όπως είναι τα υπερκινητικά παιδιά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με έλλειψη συγκέντρωσης , χαμηλή αυτοπεποίθηση ακόμα και σε παιδια με Asperger, ΔΑΦ κτλ.

Σε αυτές τις περιπτώσεις χρησιμοποιείται το ίδιο μοτίβο αλλά ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας διαφοροποιείται ο στόχος.

*Η κα Στέλλα Αγγελή είναι δασκάλα χορού και ρυθμικής Γυμναστικής σε παιδιά ηλικίας 4-16χρόνων στο PlanetGym

Αρθρογράφος