Ίασμος: “Σύγκρουση Πολιτισμών”, “συμφερόντων” ή “αντίσταση σε αφομοιωτικά σχέδια”;

1 Ιουλίου 202115:54

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Μετά την διήμερη περιοδεία του στην Αθήνα και τις “Μέρες Ιάσμου” ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν κλήθηκε ν’αντιμετωπίσει άμεσα μία νέα κρίση που στρέφεται εναντίον του ιδίου και του θεσμού που εκπροσωπεί και που λαμβάνει υπερτοπική διάσταση.

Σήμερα, 1/7/2021 ενημερωθήκαμε πως “σαράντα δύο ( 42 ) Πολιτιστικοί Φορείς του Ν. Ροδόπης ένωσαν τις φωνές τους δείχνοντας έμπρακτα ότι υπερασπίζονται την ελεύθερη λειτουργία του κάθε πολιτιστικού φορέα. Με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνουν την αμέριστη συμπαράσταση και αλληλεγγύη τους προς τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιάσμου, καταδικάζοντας τη στάση της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Ιάσμου, υπογράφοντας το παρακάτω ψήφισμα.”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΨΗΦΙΣΜΑ

Είναι γνωστή η συγκρουσιακή σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στον κ. Οντέρ Μουμίν και τον κ. Ηλία Μπούκα , Πρόεδρο του ιστορικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου, νυν προέδρου του τοπικού συμβουλίου Κοινότητας Ιάσμου και υποψήφιου με τον συνδυασμό «Όραμα Αναγέννησης» του Κυριάκου Αμούτζα στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές, που αποτελεί και το σημείο τριβής στις σχέσεις των δύο ανδρών.

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ΟΛΟΙ οι Δήμαρχοι (και όχι μόνον) επιδιώκουν να ελέγχουν Συλλόγους, Σωματεία και Οργανώσεις ,να τους χρηματοδοτούν και εκ των προτέρων να εξασφαλίζουν δεξαμενή ψήφων και υποστήριξης. Δεν είναι τυχαίο ότι εξέχοντα μέλη συλλόγων , φορέων, σωματείων και συλλογικοτήτων εκλέγονται σε συνδυασμούς, πολιτικές παρατάξεις και συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Έχοντας υπ’όψη αυτή την διάσταση ,θεωρείται έως και “φυσιολογική” η συγκρουσιακή σχέση Οντέρ Μουμίν-Ηλία Μπούκα/Κυριάκου Αμούτζα και κινείται στα όρια της πολιτικής πρακτικής που ακολουθείται και στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μία ανάγνωση πρακτικών δημοτικών συμβουλίων δείχνει ποιά σωματεία λαμβάνουν επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις και ποιά όχι.. Άλλωστε είναι γνωστός ο επιχορηγούμενος “σουβλακοπολιτισμός των πλατειών” μέσω σωματείων και συλλόγων.

Ωστόσο οι αιτιάσεις του Πολιτιστικού Συλλόγου προς το πρόσωπο του κ. Οντέρ Μουμίν είναι πολύ συγκεκριμένες και αφορούν σειρά ενεργειών του Δημάρχου σε βάρος της περιουσίας του Πολιτιστικού Συλλόγου Ιάσμου ,του ιστορικού Μουσείου, την διακοπή χρηματοδότησης δραστηριοτήτων του Συλλόγου (ζωγραφική, χορωδία, παραδοσιακές εκδηλώσεις του Ιουλίου κοκ)

Ο Δήμαρχος Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν από την άλλη διακηρύσσει ότι “…ο σεβασμός του προς την ιστορία του Πολιτιστικού Συλλόγου και προς τους Ιασμιώτες είναι απόλυτος, απέραντος και αδιαπραγμάτευτος”, ενώ είχε επίσης τονίσει, πως “…πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με το Σύλλογο ή τα μέλη του, τα οποία τιμά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τους Ιασμιώτες, αλλά το πρόβλημα είναι πως δεν επιτρέπεται πολιτικά και ηθικά κάποιος να είναι Πρόεδρος του Συλλόγου ή Γραμματέας του και ταυτόχρονα να είναι δημοτικός σύμβουλος ή πρόεδρος τοπικού συμβουλίου με την αντίπαλη παράταξη, αφού έτσι καρπώνονται τα οφέλη και των δύο θέσεων”.

Κάτι που πέρασε ασχολίαστο ήταν τα όσα είπε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στα εγκαίνια της Δομής Σίτισης στην οποία ο Δήμαρχος είχε πει πως ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 80.000€ από το 2010 μέχρι τώρα. Περιμένουμε ο Πολιτιστικός Σύλλογος του Δήμου Ιάσμου να απαντήσει με αναλυτικό σημείωμα για την διάθεση αυτού του ποσού και κυρίως να παρουσιάσει (για όσους δεν το ξέρουν) τον αντίκτυπο του πλούσιου έργου του που συντηρεί την Εθνική, Πολιτιστική και -κυρίως- Πολιτισμική ταυτότητα της περιοχής.

Πάμε τώρα στην άλλη διάσταση, αυτήν της “διεθνοτικής σύγκρουσης” στον Δήμο Ιάσμου που ξεκίνησε από το ατόπημα του Δημάρχου Ιάσμου κ. Οντέρ Μουμίν στην Προύσσα το οποίο όμως δεν αξιολογήθηκε από το τότε τοπικό πολιτικό δυναμικό της περιοχής αλλά κυρίως του Ν. Ροδόπης που το θεωρεί πλέον μία γραφικότητα ή το ανέχεται στα πλαίσια της τοπικής “εθνοτικής ισορροπίας και συνύπαρξης”.

Κανείς εκ των τριών βουλευτών και ιδιαίτερα οι Χριστιανοί Βουλευτές Ευρ. Στυλιανίδης και Τάκης Χαρίτου δεν φαίνεται να συμμερίζονται την άποψη των ντόπιων κατοίκων που βλέπουν στις ενέργειες του κ. Οντέρ Μουμίν ένα σχέδιο απόλυτης επικράτησης και εκφοβισμού του Χριστιανικού στοιχείου του Δήμου Ιάσμου.

Ερωτηματικά δημιουργεί η στάση των 16 Συλλόγων που δραστηριοποιούνται στον Ίασμο με τους οποίους συνεργάζεται και είχε πρόσφατη συνάντηση μαζί τους ο κ. Οντέρ Μουμίν και δεν έχουν υπογράψει το ψήφισμα στήριξης προς τον Πολιτιστικό Σύλλογο. Την ίδια απορία έχουμε και για κάποιους άλλους συλλόγους που δεν υπογράφουν το σχετικό ψήφισμα στήριξης, αποδυναμώνοντας τον αρχικό στόχο του συντάκτη του ψηφίσματος . Δεν συμφωνούν ή υπάρχουν άλλοι λόγοι;

Ενδεχομένως και να μην υφίσταται και τέτοιο σχέδιο καθώς δεν βλέπουμε και τον Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής Σεβασμιώτατο κ. Παντελεήμονα να ανησυχεί. Το ίδιο άλλωστε ισχύει και για την ΠΕΔ ΑΜΘ εάν θυμόμαστε καλά…Και ο ΠΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος δεν φαίνεται να έχει κάποια αντίρρηση.(άσχετο, αλλά με εκείνη την Γέφυρα του Κομψάτου τί ακριβώς θα γίνει;)

Αντί επιλόγου σε αυτό το σημείο, ας μείνουμε προς το παρόν στην διαπίστωση ότι ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιάσμου με το έργο του όχι μόνον είναι η Κιβωτός που διασώζει την ψυχή του Χριστιανισμού της περιοχής αλλά και ένας ζωντανός οργανισμός (εκ)παίδευσης των παιδιών της περιοχής που αποκτούν μία πολυδιάστατη μόρφωση και καλλιέργεια μέσα από τα εργαστήρια του Συλλόγου .

Ο Δήμαρχος Ιάσμου οφείλει με κάθε τρόπο να συμβάλει στην απρόσκοπτη λειτουργία του Συλλόγου διότι μόνον έτσι “θα διαφυλάξει την καρδιά της πολυπολιτισμικότητας στο Ν. Ροδόπης” και θα αποτρέψει άλλες δυσμενέστερες εξελίξεις. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν και οι Ταγοί της Ροδόπης που σε αυτή την φάση τηρούν σιγή ιχθύος για να μην χάσουν τις ψήφους των μουσουλμάνων συμπολιτών μας. Ας μην ξεχνάμε ότι στον Δήμο Ιάσμου διασώζεται η Μοναστική Πολιτεία του Παπικίου Όρους που αποτελεί το μοναδικό δείγμα της βυζαντινής επιρροής στην Θράκη.

Η ΡΟΔΟΠΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΟΡΘΙΑ

Αρθρογράφος