Πώς θα συνεισφέρουν οι Δήμοι της ΠΑΜΘ στην ομαλή λειτουργία της τηλεκπαίδευσης;

4 Δεκεμβρίου 202019:31

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Αφορμή για το παρόν σημείωμα στάθηκε , κυρίως, η καθημερινή επαφή με κατοίκους του Ν.Ροδόπης που δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν από την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης.

Παρακολουθώντας τα επίσημα στοιχεία, προκύπτει ότι:

1.Περίπου 64% των εκπαιδευτικών παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση από το σχολείο τους. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι σχεδόν οι μισές σχολικές αίθουσες σε πανελλαδική κλίμακα δεν έχουν καν ίντερνετ, ενώ υπάρχουν περιοχές, όπως η Αττική, όπου το ποσοστό των «νεκρών» αιθουσών, ειδικά στη δευτεροβάθμια, φτάνει στο 61%!οι αίθουσες που έχουν καταγραφεί πανελλαδικώς σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 112.014. Από αυτές, οι 51.1121 δεν έχουν σύνδεση με το διαδίκτυο ενώ σε όσες έχουν περιλαμβάνονται τα εργαστήρια Πληροφορικής. Δηλαδή είναι ακόμη λιγότερες οι αίθουσες με διασύνδεση.Άλλη σημαντική παράμετρος, αφορά και την ποιότητα της σύνδεσης. Σύμφωνα με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο σε όσα σχολεία υπάρχει απλή σύνδεση (ADSL 24 Mbps), μόνο μια τηλεδιάσκεψη μπορεί να γίνει. Σε όσα σχολεία η σύνδεση είναι VDSL 50 Mbps, τότε μπορούν να πραγματοποιηθούν έως 5 ταυτόχρονες τηλεδιασκέψεις.Σε όσα σχολεία έχουν οπτική ίνα, τότε μπορούν να γίνουν πολλές, πάνω από 50 ταυτόχρονες τηλεδιασκέψεις. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΠΔΣ, η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών σχολείων έχει τις δύο πρώτες μορφές διασύνδεσης. Για την ακρίβεια, το 61% (7.028 σχολεία) έχει VDSL 50, το 29% (3.295 σχολεία) ADSL 24 και το 10% (1.163 συνδέσεις) διαθέτει οπτική ίνα.Το υπουργείο Παιδείας μετά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και οικογενειών ανακοίνωσε πως τον τελευταίο χρόνο έγινε αναβάθμιση 7.100 κυκλωμάτων από απλή σύνδεση σε VDSL, ενώ περίπου 1.500 σχολεία έχουν ήδη οπτική ίνα. Οσο για τις επόμενες κινήσεις, έχει ζητήσει και θα ενταχθεί στα σχέδια του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τα έτη 2021-2023.


2. Οι μαθητές, σε ποσοστό περίπου 62%, παρακολουθούν τα εξ αποστάσεως σχολικά τους μαθήματα μέσω κινητού τηλεφώνου
3. Το 85% των σχολείων που απάντησαν δήλωσαν ότι υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν καμία πρόσβαση στο διαδίκτυο
4. Το 60% των σχολείων που απάντησαν δήλωσαν ότι δεν υπάρχει στο σχολείο τους ΚΑΜΙΑ διαθέσιμη ηλεκτρονική συσκευή για δανεισμό
5. Σε ποσοστό περίπου 28% δήλωσαν ότι 1-5 μαθητές δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό κατάλληλο για πρόσβασή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 22% των νοικοκυριών της χώρας δεν έχουν καθόλου πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους. Και αν προσθέσουμε και πόσοι άλλοι μαθητές δεν έχουν τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό, ή την ποιότητα του διαδικτύου, δηλ. μία αξιόπιστη σύνδεση.

Στην περίπτωση του Ν. Ροδόπης δεν γνωρίζουμε εάν οι αρμόδιες σχολικές επιτροπές των Δήμων μαζί με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν προχωρήσει στην καταγραφή των πραγματικών αναγκών των παιδιών που αποδεδειγμένα βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία να αποκτήσουν μία ηλεκτρονική συσκευή ή να έχου πρόσβαση σε σύνδεση διαδικτύου.

Η ενημέρωση που φθάνει στην ιστοσελίδα μας από άλλους Δήμους της Χώρας, χωρίς να είναι πλήρης, είναι τουλάχιστον ενδεικτική για την ευαισθησiα ορισμένων δήμων απέναντι στα προβλήματα που έχουν προκύψει και στον χώρο της εκπαίδευσης λόγω πανδημίας. Χαρακτηριστικός ο παρακάτω πίνακας:

ΔΗΜΟΙ

ΔΩΡΕΑ ΤΑΜΠΛΕΤ

Αγίων Αναργύρων-Καματερού

500

Χαλκιδέων

150

Χανίων

1.065

Χαλανδρίου

 

125                           

Βοΐου Κοζάνης,

100

Γλυφάδας

200

Πειραιά

1.000

Πυλαίας- Χορτιάτη

Έγκριση ποσού 30.000 ευρώ

Ακτίου Βόνιτσας

400

Ιητών

35

Ναυπακτίας

211

Ξάνθης

53 συνδέσεις internet και θα δοθούν 45 τάμπλετ

Δήμος Σκιάθου

20

Καρύστου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ

Πεντέλης

Ηλιούπολης,

Αμφίκλειας – Ελάτειας

Πύλου-Νέστορος

Δήμου Λαρισαίων

 

 

 

Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη την ροή εκτάκτων οικονομικών ενισχύσεων προς τους δήμους και τις περιφέρειες της Ελλάδας, από το Υπουργείο Εσωτερικών,για την κάλυψη των αναγκών που παρουσιάζονται εν μέσω πανδημίας, θα περίμενε κανείς να αντιμετωπίσουν περιφερειάρχες και δήμαρχοι τελέσφορα τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ανάγκες ανήμπορων συμπατριωτών και συμπολιτών μας.

apof79903-20201120

Αλλωστε,πάγια θέση του ΥΠΕΣ αποτελεί πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αυτές τις δύσκολες ώρες της πανδημίας, μπορεί και πάλι να αναδειχθεί σε ισχυρό πυλώνα κοινωνικής συνοχής, αλληλεγγύης και στήριξης, ταυτόχρονα, της τοπικής οικονομίας

Αρθρογράφος