Ποιός θέλει και ποιός μπορεί να “πάει” σε πρόωρες εκλογές;

8 Ιανουαρίου 201909:51

 

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας *

 

Τα σενάρια πρόωρων εκλογών κυριαρχούν στα mainstream ψηφιακά ΜΜΕ με αφορμή τη Συμφωνία των Πρεσπών και τις δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας και προέδρου του ΑΝΕΛ Πάνου Καμμένου θέτοντας το ερώτημα για το πότε θα αποχωρήσει από τον κυβερνητικό συνασπισμό.Ωστόσο η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη εμφανίζεται στην πλειοψηφία της επιφυλακτικήστο ενδεχόμενο πρόωρωνεκλογών. Ταυτόχρονα, ηανάλυση περιεχομένου των αναφορών του διαδικτύου δείχνει και το πως αντιδρούν τα SocialMedia και σε μια κυβέρνηση μειοψηφίας ή ανοχής.

Το query «Εκλογές» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυοσύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 721 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 17 Δεκεμβρίου 2018 – 5 Ιανουαρίου 2019. Ο μεγαλύτερος αριθμός των αναφορών προέρχεται από τα News που καθορίζουν και τις τάσεις του διαδικτυακής κοινής γνώμης για το συγκεκριμένο query. Παράλληλα τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν μια πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων και ακολουθούν τα αρνητικά και τα θετικά με μια μεταξύ τους μικρή διαφορά.

Θεματολογία

Η θεματολογία για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα MainTopics του Palo στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στο πως η ψήφιση της Συμφωνία των Πρεσπών αναμένεται να επηρεάσει τις πολιτικές ισορροπίες.
  • Στις δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου ότι θα αποχωρήσει από την κυβέρνηση.
  • Στα σενάρια για πρόωρες εκλογές και ποιες είναι οι πιθανές ημερομηνίες διεξαγωγής τους.
  • Στο τι πιθανότητές έχει μια  κυβέρνησης μειοψηφίας ή ανοχής.

 

Συμπεράσματα

Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro μας δείχνει ότι η πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής γνώμης εμφανίζεται επιφυλακτική σε πρόωρες εκλογές. Αναλυτικότερα:

  • Οι πρόωρες εκλογές σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου αποτελούν προτεραιότητα για τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη όπου και τις ζητάει σε κάθε δήλωση του. Ωστόσο ένα μεγάλος αριθμός χρηστών του διαδικτύου φαίνεται κουρασμένος από τη συνεχή του εμμονή σε εκλογές.
  • Τιςπρόωρες εκλογές τις επιδοκιμάζει ένας αριθμός χρηστών των SocialMedia που θεωρούν ότι η κυβέρνηση πρέπει να φύγει σε πρώτη ανάγνωση για τη Συμφωνία των Πρεσπών και σε δεύτερη ανάγνωση για την οικονομική κατάσταση.
  • H Συμφωνία των Πρεσπών εξελίσσεται σε «αχίλλειο πτέρνα» του Αλέξη Τσίπρα που σύμφωνα με χρήστες των SocialMedia παρουσιάζει έλλειμα στην προάσπιση των εθνικών θεμάτων.
  • Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας έχει σύμφωνα με τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα την ανοχή των χρηστών του διαδικτύου. Κάποιοι χρήστες των SocialMedia θεωρούν ότι δεν πρέπει να οδηγηθεί η χώρα σε πρόωρες εκλογές γιατί δεν περιμένουν να αλλάξει η κατάσταση προς το καλύτερο.
  • Οι δηλώσεις του Πάνου Καμμένου αντιμετωπίζονται με σκωπτικό τρόπο από την πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου. Ταυτόχρονα η ανάλυση του περιεχομένου δείχνει ότι χρησιμοποιούνται από κάποιους χρήστες των SocialMediaαπλά και μόνο ως επιχείρημα για πτώση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
  • Η κυβέρνηση μειοψηφίας ή ανοχής θεωρείται από χρήστες του διαδικτύου εφικτή καθώς θεωρούν ότι βουλευτές απόΑΝΕΛ (ανεξάρτητα από τη στάση Καμμένου) και από Ποτάμι θα ψηφίσουν υπέρ της επικύρωσης της Συμφωνίας των Πρεσπών.
  • Οι αναφορές από την πλειοψηφία των χρηστών διαδικτύου εξάγουν το συμπέρασμα ότι δεν έχει αναπτυχθείμια αντικυβερνητική τάση στο λαό ανάλογη με τις προηγούμενες περιόδους επί πρωθυπουργίας Γιώργου Παπανδρέου και Αντώνη Σαμαρά. Οι πολιτικές εντάσεις μένουν στο κοινοβούλιο και συντηρούνται μόνο από πηγαίους τίτλους των ψηφιακών ΜΜΕ και όχι από την κοινωνία.
  • Η πλειοψηφία χρηστών των SocialMedia θεωρεί ότι δεν υπάρχει αξιόλογο δυναμικό στα πολιτικά κόμματα – κυβέρνηση και αντιπολίτευση-και για αυτό πιστεύουν ότι δεν υπάρχει λόγος για πρόωρες εκλογές.
  • Η απορριπτική στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τη Συμφωνία των Πρεσπών που αποτελεί και ένα από τα βασικά του επιχειρήματα για εκλογές δεν πείθει την πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου ότι τα εθνικά θέματα αποτελούν δυνατό σημείο του.
  • Η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη θεωρείται από την πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου ένα κόμμα που ρέπει προς το φιλελευθερισμό, εγκαταλείποντας σταδιακά τη συντηρητική και δεξιά βάση της και χάνοντας την παραδοσιακή ταυτότητά της.
  • Η Νέα Δημοκρατία προσεγγίζει καλύτερα το θέμα των πρόωρων εκλογών κάνοντας αντιπολίτευση σε μακροοικονομικά θέματα, πουσύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου αδυνατεί να τα κάνει κατανοητάστο μέσο χρήστη του διαδικτύου.
  • Υπέρ των πρόωρων εκλογών τάσσεται σύμφωνα με την ανάλυση περιεχόμενου και ο αποκαλούμενος νέο πατριωτικός χώρος ο οποίος όμως βρίσκεται σε κρίση, δεν έχει αποφασίσειτο πως θα κατέβει στις εκλογές.

 

  • Η Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί «casusbelli» και για τον ακροδεξιό χώρο και αιτία για άμεση προσφυγή στις κάλπες που επισημαίνεται σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου ιδιαίτερα από περιφερειακές δευτεροκλασάτες και τριτοκλασάτες ιστοσελίδες /ιστολόγια.

 

 

____________________

*ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. DataAnalyst της PaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό.ΈχειπαρακολουθήσειπιστοποιημέναcoursesκαιseminarsγιαDigitalMedia, SocialMediaStrategies, DigitalMarketing&Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό PaloPro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

 

 

Αρθρογράφος