Κείμενο-παρέμβαση της ΔΑΔΑΑ Ν. Ροδόπης για την “παράλληλη στήριξη”

24 Οκτωβρίου 201813:26

Λίγο πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωνε ότι φέτος  θα δοθεί ιδιαίτερη προτεραιότητα στην ειδική αγωγή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ (Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος) και αφού πραγματοποιήθηκαν συνολικά 20.000 προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά στην εκπαίδευση ανέρχονται αυτή τη στιγμή σε πάνω από 4.500, με ένα μεγάλο μέρος, περίπου 2.700 κενά να αφορούν στην παράλληλη στήριξη.

Και ενώ αρχικά το Υπουργείο Παιδείας ισχυριζόταν ότι δεν θα υπάρξει δεύτερη φάση προσλήψεων, διότι το σύνολο των πιστώσεων έχει ήδη δοθεί, τις τελευταίες μέρες μιλάει για νέα φάση προσλήψεων που όμως  θα αφορά πολύ μικρό αριθμό εκπαιδευτικών.

Για άλλη μια χρονιά τα παιδιά με αναπηρίες ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στο τυπικό σχολείο αντιμετωπίζονται με αδιαφορία, απαξίωση, ανευθυνότητα και αναλγησία από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα.

Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης που προσλήφθηκαν μοιράζονται σε 3-4 παιδιά, σε 2-3 διαφορετικά σχολεία.

Παιδιά με διαπιστωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, στα οποία οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς διάγνωσης και αξιολόγησης, έχουν γνωμοδοτήσει πλήρη παράλληλη στήριξη (δηλ. 25 ώρες την εβδομάδα), βρίσκονται στο σχολείο είτε χωρίς καθόλου παράλληλη στήριξη, είτε με παράλληλη στήριξη για 6,8 και 10 ώρες εβδομαδιαίως.

Η πραγματικότητα αυτή είναι πολύ δυσάρεστη και ψυχοφθόρα, τόσο για τους συγκεκριμένους μαθητές, όσο και για τις οικογένειές τους. Η οποία μάλιστα χειροτερεύει όταν οι οικογένειες θα πρέπει να πληρώνουν 500-700 ευρώ μηνιαίως προκειμένου να προσλάβουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη ή όταν αναγκάζονται να γίνουν οι ίδιοι οι γονείς η παράλληλη στήριξη των παιδιών τους ή ακόμη χειρότερα, όταν υποχρεώνονται να τα κρατούν στο σπίτι τις μέρες και τις ώρες που εκείνα δεν έχουν παράλληλη στήριξη, στερώντας τους έτσι το δικαίωμά τους στη δημόσια εκπαίδευση.

Οι ελλείψεις δασκάλων και καθηγητών ειδικής αγωγής στα σχολεία του Νομού Ροδόπης αλλά και στην Περιφέρειά μας είναι ακόμη μεγαλύτερες και το πρόβλημα μεγαλώνει ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι οι γονείς δεν έχουν ούτε την οικονομική δυνατότητα να μισθώνουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη αλλά και να ήθελαν δεν μπορούν να βρουν ειδικευμένο προσωπικό που να μπορεί ανταπεξέλθει στις εκπαιδευτικές ανάγκες και απαιτήσεις των παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα της αυτιστικής διαταραχής.

Ο Σύλλογός μας γίνεται καθημερινά αποδέκτης παραπόνων και καταγγελιών γονέων που βρίσκονται σήμερα πραγματικά σε απόγνωση γιατί δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ενταχθούν και να συνυπάρξουν ομαλά στο σχολικό πλαίσιο.  

Βρισκόμαστε στο 2018 και ακόμη οι αρμόδιοι θεωρητικολογούν σχετικά με την ένταξη και την ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.

Ωστόσο οι γονείς που ευλογηθήκαμε να μεγαλώνουμε αυτά τα παιδιά γνωρίζουμε πως κάθε φορά που κάποιος αρμόδιος  αναφέρεται στην ενσωμάτωση και την ένταξη είναι σαν να παραδέχεται ότι χιλιάδες παιδιά μέσα στο σχολείο βιώνουν το περιθώριο και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

 

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

  • Πλήρη παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που δικαιούνται αυτής της παροχής, από την έναρξη έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς, αποκλειστικά με εκπαιδευτικούς που έχουν εξειδίκευση στην ειδική αγωγή.
  • Άμεση πρόσβαση για τα παιδιά ΑμεΑ στις υπηρεσίες διάγνωσης και αξιολόγησης.
  • Σχολικός νοσηλευτής για όλα τα παιδιά που έχουν διαγνωστεί με σοβαρή πάθηση ή αναπηρία από την έναρξη έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
  • Ολιγομελή τμήματα ένταξης για παιδιά με έντονες μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μικρά τμήματα διδασκαλίας για μαθητές που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και φοιτούν στα Γενικά σχολεία της χώρας.
  • Δυνατότητα οι εκπαιδευτικοί που είναι στη λίστα Braille να μπορούν να συμπληρώσουν ώρες με παιδιά που έχουν και άλλες αναπηρίες.
  • Συνεχή καθοδήγηση και επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών πάνω στα θέματα της αναπηρίας, της διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής (αυτισμός), των μαθησιακών δυσκολιών.

 

Αρθρογράφος