Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών παραβιάζουν τις υποχρεώσεις τους και εξαρτούν την παροχή των υπηρεσιών τους από τον ΔΕΔΔΗΕ

27 Φεβρουαρίου 202107:59
Με την ιδιότητά ως τομεάρχη ψηφιακής πολιτικής ο βουλευτής Ροδόπης , Ιλχάν Αχμέτ μαζί με πέντε ακόμη συναδέλφους του της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής κατέθεσαν ερώτηση με Αρ. Πρωτοκόλλου 4580/26-2-2021 και με αφορμή τα όσα συνέβησαν κατά την πρόσφατη θεομηνία Μήδεια με θέμα   :
“Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών παραβιάζουν τις υποχρεώσεις τους και εξαρτούν την παροχή των υπηρεσιών τους από τον ΔΕΔΔΗΕ”.  
 
ΟΙ υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Υποδομών & Μεταφορών , Εσωτερικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας καλούνται να απαντήσουν στα εξής καίρια ερωτήματα:
 
 

1.Έχετε γνώση του προβλήματος διακοπής των τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων στις περιοχές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ καθώς και για τους κινδύνους που μπήκε η ζωή πολλών κατοίκων των πληγέντων περιοχών.

2. Η  αλλαγή πολιτικής του ΟΤΕ και των άλλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων να μην παρέχουν αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικής τροφοδοσίας στις τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις των συνδρομητών είναι νόμιμη και κανονική ή αυθαίρετη και καταχρηστική;

3. Προτίθεστε να αξιοποιήσετε το  άρθρο 57 του Ν4070/2012 που προβλέπει ότι «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζεται και εξειδικεύεται η έννοια, τα κριτήρια και το περιεχόμενο του εύλογου σε σχέση με τις διατάξεις των ως άνω περιπτώσεων α΄ και β», ώστε να καταστεί ρητή η υποχρέωση παροχής αδιάλειπτης ηλεκτρικής τροφοδοσίας της τηλεπικοινωνιακής εγκατάστασης του συνδρομητή και να του δοθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός στο πακέτο της τηλεπικοινωνιακής του σύνδεσης, ώστε να αυτός να έχει συνεχή σύνδεση τηλεπικοινωνιακής καθολικής υπηρεσίας στην σταθερή τηλεφωνική σύνδεση του;

4. Πως προστατεύονται οι καταναλωτές-συνδρομητές από την παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων  των τηλεπικοινωνιακών παρόχων;

5. Πιο το περιεχόμενο της Καθολικής Υπηρεσίας που ανατέθηκε στον Τηλεπικοινωνιακό πάροχο της FORTΗNET;.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

-Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κ. Πιερρακάκη

-Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Α. Γεωργιάδη

-Υποδομών και Μεταφορών, κ .Κ. Καραμανλή

-Εσωτερικών, κ. Μ. Βορίδη

-Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κ. Σκρέκα

 

ΘΕΜΑ: « Οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών παραβιάζουν τις υποχρεώσεις τους και εξαρτούν την παροχή των υπηρεσιών τους από τον ΔΕΔΔΗΕ».

 

Η επέλαση της κακοκαιρίας «ΜΗΔΕΙΑ» δεν ήταν αποκαλυπτική μόνο για τη γύμνια του επιτελικού κράτους αλλά και για τις αδυναμίες των Δημόσιων Υποδομών, λειτουργιών και υπηρεσιών, να αντέξουν τις συνέπειες των έκτακτων φαινομένων, με χαρακτηριστική περίπτωση τις μεγάλες βλάβες στο ηλεκτρικό δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ,  που είχαν ως συνέπεια να μείνουν χιλιάδες νοικοκυριά για πολλές μέρες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Εκτός από τις τραγικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν στις κατοικίες των ανθρώπων, σε συνθήκες πολικού ψύχους, από την έλλειψη δυνατότητας ικανοποίησης των στοιχειωδών αναγκών τους, με βασικά αγαθά όπως νερό και ρεύμα, υπήρξε και πρόβλημα επικοινωνίας με  διακοπή των σταθερών τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων των κατοικιών, στις περιοχές που υπήρξε διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι εγκλεισμένοι στα σπίτια τους, χωρίς ρεύμα και νερό δεν είχανε και την στοιχειώδη απλή τηλεφωνική σύνδεση  με τους συγγενείς τους και τις υπηρεσίες υγείας, με όποια επικίνδυνα αποτελέσματα για την ασφάλεια και την υγεία τους.

Ούτε λόγος βέβαια για την λειτουργία ψηφιακού κράτους που έντονα διαφημίζεται ότι πέτυχε η Κυβέρνηση γιατί αυτό απαιτεί αδιάλειπτη λειτουργία του διαδικτύου που τις μέρες της κακοκαιρίας κατάντησε είδος εν ανεπαρκεία.

Υπενθυμίζουμε ότι με τον Ν.3431/2006 ενσωματώθηκε η Οδηγία 2002/22/ΕΕ κι εν όψει της λεγόμενης απελευθέρωσης των Τηλεπικοινωνιών και ιδιωτικοποίησης του ΟΤΕ  και καθιερώθηκε η Καθολική Υπηρεσία στην παροχή απλής τηλεφωνικής σύνδεσης.

Σε συνέχεια και με τον ν.4070/2012 στα άρθρα 55,56 και κυρίως το 57 διευρύνθηκε η έννοια της καθολικής υπηρεσίας και με την παροχή πρόσβασης σε σταθερές θέσεις και παροχή τηλεφωνικών υπηρεσιών

Επειδή έκτοτε ο ΟΤΕ σταδιακά εγκατέλειψε τα δικά του συστήματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την αδιάλειπτη τροφοδότηση με ηλεκτρικό ρεύμα συνεχούς τάσης του συστήματος επικοινωνιών, έχασε την ενεργειακή του αυτονομία και εξαρτάται πλέον από τον ΔΕΔΔΗΕ.

 

Επειδή οι συνδρομητές πλέον όλων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων καθίστανται έρμαιον των διακοπών του ΔΕΔΔΗΕ  με το πρόσχημα ότι μπορεί ο συνδρομητής να επικοινωνήσει για τις ανάγκες του με το κινητό του τηλέφωνο πράγμα αδύνατον για ανθρώπους ηλικιωμένους αλλά και για κάθε ένα (αν έχει κινητό) για περιπτώσεις πολύωρων η πολυήμερων διακοπών του ηλεκτρικού ρεύματος.

Επειδή η κατάσταση που βίωσαν αυτές τις μέρες χιλιάδες νοικοκυριά επιβάλλει να απαντηθούν τα ερωτήματα που ήδη τίθενται πλέον επιτακτικά για την λειτουργία του αρμόδιου σήμερα Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, της αρμόδιας ΕΕΤΤ και  για τις υποχρεώσεις των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που δεν εκπληρώνουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις αλλά μεταθέτουν την ευθύνη σε τρίτους και εν προκειμένω στο ΔΕΔΔΗΕ.

 

Ερωτάσθε  κ.κ Υπουργοί:

 

1.Έχετε γνώση του προβλήματος διακοπής των τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων στις περιοχές διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ καθώς και για τους κινδύνους που μπήκε η ζωή πολλών κατοίκων των πληγέντων περιοχών.

2.Η  αλλαγή πολιτικής του ΟΤΕ και των άλλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων να μην παρέχουν αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικής τροφοδοσίας στις τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις των συνδρομητών είναι νόμιμη και κανονική ή αυθαίρετη και καταχρηστική;

3.Προτίθεστε να αξιοποιήσετε το  άρθρο 57 του Ν4070/2012 που προβλέπει ότι «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζεται και εξειδικεύεται η έννοια, τα κριτήρια και το περιεχόμενο του εύλογου σε σχέση με τις διατάξεις των ως άνω περιπτώσεων α΄ και β», ώστε να καταστεί ρητή η υποχρέωση παροχής αδιάλειπτης ηλεκτρικής τροφοδοσίας της τηλεπικοινωνιακής εγκατάστασης του συνδρομητή και να του δοθεί ο κατάλληλος εξοπλισμός στο πακέτο της τηλεπικοινωνιακής του σύνδεσης, ώστε να αυτός να έχει συνεχή σύνδεση τηλεπικοινωνιακής καθολικής υπηρεσίας στην σταθερή τηλεφωνική σύνδεση του;

4.Πως προστατεύονται οι καταναλωτές-συνδρομητές από την παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων  των τηλεπικοινωνιακών παρόχων;

5.Πιο το περιεχόμενο της Καθολικής Υπηρεσίας που ανατέθηκε στον Τηλεπικοινωνιακό πάροχο της FORTΗNET;.

 

Αθήνα, 26/2/2021

 

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Βασίλης Κεγκέρογλου

 

 

Ιλχάν Αχμέτ

 

 

 

Γιώργος Αρβανιτίδης

 

 

 

Χρήστος Γκόκας

 

 

 

Μιχάλης Κατρίνης

 

 

 

Ευαγγελία Λιακούλη

 

Αρθρογράφος