Αίτημα 42 φορέων συμπερίληψης μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό στη ρύθμιση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

22 Ιουνίου 202010:37

Σε εξέλιξη βρίσκεται πρωτοβουλία  42 φορέων από όλη την Ελλάδα για την ένταξη των ατόμων με Άσπεργκερ στις διατάξεις περί εισαγωγήςστην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 5% επί των εισακτέων.

Το αίτημα υπογράφουν δεκάδες φορείς και διαδικτυακές ομάδες

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας κ Νίκη Κεραμέως

ΚΟΙΝ: Πρωθυπουργό της χώρας , κ. Κ. Μητσοτάκη

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων , κ. Σ. Ζαχαράκη

Αξιότιμη κ. Υπουργέ ,

Η επιστολή αυτή είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας Σωματείων και Συλλόγων που εκπροσωπούν άτομα με αναπηρίες, αυτισμό, νοητική υστέρηση , Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές , την συνυπογράφουν κι άλλοι φορείς και διαδικτυακές ομάδες και αποσκοπεί στην  αποκατάσταση μίας σοβαρής αδικίας απέναντι σε μία παραμελημένη και ευπαθή κοινωνική ομάδα: τους υψηλής λειτουργικότητας αυτιστικούς, τα άτομα με σύνδρομο Άσπεργκερ                               

Ενώ από το 2009 έχουν θεσπιστεί ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή ατόμων με σοβαρές ασθένειες και αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3794/2009), σε  ποσοστό 5% των εισακτέων, συνεχίζεται από τότε ο αναίτιος και άδικος αποκλεισμός των αυτιστικών ατόμων από τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση.

Ο αυξημένα στρεσογόνος χαρακτήρας των εξετάσεων, οι δυσκολίες κοινωνικοποίησης και  τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με Άσπεργκερ στην ουσία οδηγούν σε De Facto  αποκλεισμό τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρέπει να τονιστεί:

  • Oτι ο Αυτισμός ακόμα και στις λειτουργικότερες μορφές του, είναι μία μόνιμη και σοβαρή αναπηρία. Όποιος γεννιέται αυτιστικός πεθαίνει αυτιστικός.
    Υπάρχει λοιπόν μία ευκαιρία  η σημερινή κυβέρνηση και το σημερινό κοινοβούλιο ομόφωνα χωρίς διαχωριστικές γραμμές, να εντάξουν τους αυτιστικούς στις ευεργετικές ρυθμίσεις που ισχύουν για όλα τα άτομα με αναπηρία.
  • Από πλήθος  επιστημονικών μελετών και από τη διεθνή εμπειρία είναι γνωστό ότι όταν στα άτομα με σύνδρομο Asperger, δοθεί η δυνατότητα να σπουδάσουν,  αυτά διαπρέπουν και μπορούν  να προσφέρουν στην κοινωνία παραγωγικά 
  •  Δεν τίθεται απλά θέμα διακρίσεων ή  παραβιάσεις των δικαιωμάτων των υψηλής Λειτουργικότητας αυτιστικών αλλά παρουσιάζεται η ευκαιρία με τις γνώσεις που θα αποκτήσουν να βοηθήσουν ουσιαστικά την κοινωνία μας, όπως κάνουν  τα άτομα με σύνδρομο Asperger παγκοσμίως, διαπρέποντας σε όλους τους επαγγελματικούς. τομείς.
     Είναι ευκαιρία λοιπόν η κοινωνία μας η χώρα μας . να ωφεληθεί πρακτικά από την ουσιαστική ενσωμάτωση των ΑΜΕΑ.

 H παρούσα επιστολή υποστηρίζεται από δεκάδες φορείς σε όλη  την Ελλάδα και είναι συνέχεια μιας αλυσίδας ενεργειών τόσο από την ΕΣΑΜΕΑ, την ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ καθώς  και τον Ελληνικό Σύλλογος για το Σύνδρομο Asperger (Ε.λ.λ.σ.α)
Αυτό που ζητάμε ξέρουμε ότι είναι εφικτό, είναι ανέξοδο, είναι δίκαιο και θεωρούμε ότι θα διορθωθούν στρεβλώσεις των  προηγούμενων  χρόνων κάνοντας πράξη την  ενσωμάτωση. Επιτέλους πια όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι   ίσως  είναι ένας νέος και ωφέλιμος τρόπος να σταματήσουμε το λεγόμενο brain drain είναι να εκμεταλλευτούμε ως πολιτεία την οξύνοια και το διαφορετικό τρόπο σκέψης των  νέων ανθρώπων με σύνδρομο Άσπεργκερ για να βάλουμε τη χώρα μας στο δρόμο της καινοτομίας και της ανάπτυξης 

Κύριο μέλημά μας είναι να υπάρχει  ισότιμη πρόσβαση για όλους στην εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ηλικίας και λειτουργικότητας                                                                                          

Με οδηγό το μέχρι τώρα έργο σας, αναμένουμε να ανταποκριθείτε άμεσα και θετικά στο δίκαιο αίτημα μάς για δίκαιη μεταχείριση των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας Αυτισμό.

Με εκτίμηση,

Φάσμα Σωματείο γονέων και συγγενών παιδιών με Αυτισμό και Asperger Κορινθίας.

Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων ατόμων με αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες, “Η Αγία Σκέπη”.

Μέθεξις Οργάνωση για άτομα με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

Νομαρχιακός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Ν.Ηλειας “ΗΛΙΣ”.

Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό – Νοητική Υστέρηση “ΘΑΡΡΟΣ ΚΑΙ ΖΩΗ”.

Μέριμνα Ατόμων με Αυτισμό (Μ.Α.μ.Α) Βέροια.

Σύλλογος ΑμεΑ Π.ΕΑιτωλοακαρνανίας Απόστολος Λουκάς.

Προσωρινή Διοίκηση Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Αμεα Και Αναπήρων Ικαρίας. «Ηλιαχτίδα»

ΔΑΔΑΑ – Σύλλογος για Παιδιά και Ενήλικες με ΔΑΔ, Αυτισμό & Asperger

Σωματείο Π.Ε. Ροδόπης.

Σωματείο ΑμεΑ ” Το Μέλλον ” Νότιας Κρήτης.

Συνεταιρισμός ΑμεΑ “Ηλιοτρόπια ” Βόλου.

Σωματείο ΑμεΑ “Δημιουργώ κ Προσφέρω” Δράμας.

Σύλλογος ΑμεΑ “Αρωγή” Τρικάλων.

Νομαρχιακό Σωματείο ΑμεΑ Καρδίτσας.

Νομαρχιακός Σύλλογος ΑΜΕΑ Ν. Έβρου.

Σύλλογος ΑμεΑ Κοιν.Σ.ΕΠ “ΜΑΝΑ”.

Σύλλογος Αυτισμού Θεσσαλίας.

Σύλλογος Γον.Κηδ.ΕΕΕΕΚ Γενισεας Ξάνθης.

Σωματείο ΑμεΑ Π.Ε Ξάνθης.

Σύλλογος ΑμεΑ Παραρτήματος Ξάνθης.

Σύλλογος ΑμεΑ “Αγκαλιά ” Ν. Άρτας.

Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΓΗΛ Αλεξανδρούπολης.

Σύλλογος γονέων  και κηδεμόνων του ειδικού Δημοτικού σχολείου Μολάους  ΣΥΝ-ΥΠΑΡΧΩ.

Σύλλογος γονέων κ Κηδεμόνων Ειδικού σχολείου Γιαννιτσών.

Σύλλογος γονέων & φιλων “Μιλάμε για τον αυτισμό”.

Σύλλογος Γον.Κηδ ΕΕΕΕΚ Πύργου.

Σύλλογος Γον.Κηδ ΑμεΑ Δυτικής  Μακεδονίας.

Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ειδικού Δημοτικού σχολείου Ωρωπού.

Διαδικτυακές ομάδες:

Η Ζωή μου με τον Γιάννη

Ο Συνήγορος των ΑμεΑ.

Ελλάδα προβλήματα στην ειδική αγωγή.

Γονείς ενωμένοι για την ειδική αγωγή.

Μάχιμοι γονείς.

Αυγερινός

Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη

Μ.Κ.Ο:  Ελληνικό παρατηρητήριο των συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ)

 

Ερώτηση για την συμπερίληψη των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό / σύνδρομο Άσπεργκερ στη νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Πληροφορούμαστε από επιστολή σωματείων και συλλόγων ΑμεΑ ότι ενώ από το 2009 έχουν θεσπιστεί ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή ατόμων με σοβαρές ασθένειες και αναπηρίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3794/2009), σε  ποσοστό 5% των εισακτέων, αυτό δυστυχώς δεν εξυπηρετεί άτομα αυτιστικά ή στο φάσμα του αυτισμού. Τα άτομα με σύνδρομο Asperger, λόγω των ιδιαιτεροτήτων που συνοδεύουν τις διαταραχές αυτιστικού φάσματος δεν μπορούν  να συμμετέχουν ισότιμα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ο ιδιαίτερα στρεσογόνος χαρακτήρας των εξετάσεων, οι δυσκολίες κοινωνικοποίησης και  τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με Asperger, στην ουσία οδηγούν σε De Facto  αποκλεισμό τους από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρέπει να τονιστεί ότι πλήθος  επιστημονικών μελετών και η διεθνής παιδοψυχιατρική  βιβλιογραφία έχουν καταδείξει ότι όταν στα άτομα με σύνδρομο Asperger – δηλαδή υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό – δοθεί η δυνατότητα να σπουδάσουν,  αυτά διαπρέπουν και μπορούν να είναι παραγωγικοί και να ενσωματωθούν, με πολλαπλά οφέλη σε ατομικό και σε κοινωνικό επίπεδο. Πιστεύουμε ότι στη σύγχρονη κοινωνία της συμπερίληψης και της κατάργησης των διακρίσεων, η πολιτεία οφείλει να πρωτοστατεί στην άρση κάθε εμποδίου προς αυτή την κατεύθυνση. Στη χώρα μας, που υποφέρει από το  brain drain πρέπει η πολιτεία να αξιοποιήσει την οξύνοια και τον διαφορετικό τρόπο σκέψης των νέων ανθρώπων με σύνδρομο Asperger, όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες. Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η Υπουργός:

Πώς θα ενθαρρύνετε τη συμμετοχή των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό / σύνδρομο Άσπεργκερ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις με τρόπο που να αναγνωρίζει και να σέβεται τις ιδιαιτερότητές τους; Τι προτίθεστε να κάνετε για τη συμπερίληψη των μαθητών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό / σύνδρομο Άσπεργκερ στη νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

Η ερωτώσα βουλευτής

Μαρία Απατζίδη

Για το ίδιο θεμα στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο μίλησε η Μαρία Λευτάκη, αντιπρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αυτισμό «Αγία Σκέπη», για τα αυξημένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό σε ό,τι αφορά στην εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Η καραντίνα ήταν μια δύσκολη περίοδος για όλα τα παιδιά, πόσο μάλλον για τα παιδιά με αναπηρία, για τα παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Τώρα προσπαθούμε σιγά – σιγά να μπούμε πάλι στους ρυθμούς μας. Όμως για παιδιά με βαριές αναπηρίες έχουν χαθεί πράγματα. Έχουμε παλινδρομήσεις και οι γονείς προσπαθούν να σώσουν ό,τι σώζεται», σημείωσε η κ. Λευτάκη.

«Έχουν ανοίξει τα ειδικά σχολεία, έχουν ανοίξει όλες οι δομές ειδικής αγωγής, και λειτουργούν. Αυτό γίνεται μέχρι στιγμής. Οπότε και οι γονείς από την πλευρά τους έχουν αποδεσμευτεί κατά κάποιο τρόπο για να μπορούν και αυτοί να επιστρέψουν στην εργασία τους», πρόσθεσε.

«Υπάρχει από το 2009 ένας νόμος για την εισαγωγή των ατόμων με αναπηρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις. Σε ποσοστό 5% των εισακτέων. Από αυτή τη ρύθμιση, όμως, έχουν αποκλειστεί οι αυτιστικοί μαθητές, κάτι που θεωρούμε άδικο, και πρέπει αυτή η αδικία να αποκατασταθεί. Με στόχο αυτό 45 φορείς, σύλλογοι και σωματεία από όλη την Ελλάδα, έχουμε στείλει με επιστολή το αίτημά μας στην υπουργό Παιδείας και ζητάμε την αποκατάσταση της αδικίας», κατέληξε η κ. Λευτάκη.

 

Αρθρογράφος