Επίκαιρη ερώτηση Ιλχάν Αχμέτ για την λειτουργία Μειονοτικού Σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης

22 Ιουνίου 202220:51

Συζητήθηκε σήμερα στην Βουλή η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, Ιλχάν Αχμέτ σχετικά με την λειτουργία του μειονοτικού σχολείου Αγιοχωρίου Ροδόπης. Στην Ολομέλεια προσήλθε προκειμένου να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που τέθηκαν η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέτα Μακρή.

Λίγα λόγια για το ιστορικό της υπόθεσης

Στο νηπιαγωγείο Αγιοχωρίου Ν. Ροδόπης κατά την σχολική περίοδο 2021- 2022 φοίτησαν συνολικά 16 νήπια, εκ των οποίων 8 νηπιακής και 8 προνηπιακής ηλικίας.

Τα 8 παιδιά που ολοκλήρωσαν φέτος την προσχολική τους εκπαίδευση προφανώς δικαιούνται να εγγραφούν για το σχολικό έτος 2022- 2023 στην Α’ Δημοτικού του παρακείμενου (εντός της ίδιας αυλής) Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου.

Όμως, και παρά το γεγονός ότι θα φαινόταν λογική αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μόνο 2 από τα 8 παιδιά πρόκειται να γίνουν δεκτά στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου.

Τα υπόλοιπα 6 που κατάγονται από διπλανά χωριά στέλνονται υποχρεωτικά είτε στο Δημοτικό Σχολείο Λυκείου, είτε στο Μειονοτικό Σχολείο Αρριανών που απέχουν 20 και 15 χιλιόμετρα  αντίστοιχα από τον εν λόγω οικισμό.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό ότι σχεδόν όλοι οι γονείς έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση εγγραφής στο Μειονοτικό Σχολείο Αγιοχωρίου που τους εξυπηρετεί απόλυτα, καθώς η απόσταση από τα διπλανά χωριά στα οποία διαμένουν (Ήπιο, Νέδα, Στροφή) δεν ξεπερνά τα 2 χιλιόμετρα.

 

Το ερώτημα που τέθηκε προς την υπουργό Παιδείας

 

Σκοπεύετε να ανακαλέσετε την καταφανώς ανορθόδοξη επιλογή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που οδηγεί σε αναίτια ταλαιπωρία 8 οικογένειες και στην αναστολή λειτουργίας ενός ακόμη Μειονοτικού Σχολείου στη Θράκη;

Τι υποστήριξε ο Ιλχάν Αχμέτ

α) Όλοι οι γονείς στο συγκεκριμένο σχολείο έχουν καταθέσει αίτηση και θέλουν να πάνε στο Αγιοχώρι. Οπωσδήποτε η γνώμη και η θέληση των γονέων πρέπει να ληφθεί υπόψη και είναι και νομοθετική δέσμευση προς την περιφέρεια. Δεν μπορεί, δηλαδή, η Περιφερειακή Διεύθυνση να έρθει και να λέει «Εγώ κρίνω μόνο με παιδαγωγικά κριτήρια και απορρίπτω τη βούλησή σας».

β) Το 2002 με 2003 υπήρχαν διακόσια είκοσι ένα (221) μειονοτικά σχολεία στην Θράκη.  Το 2019-2020 είχαν κατέβει στα εκατόν είκοσι ένα (121). Σε διάστημα 17 ετών έκλεισαν στην Θράκη 100 μειονοτικά σχολεία. Αυτό βέβαια είναι αφύσικο, διότι υπάρχει ισχυρή βούληση της μειονότητας και υπάρχει δέσμευση από τη Συνθήκη της Λωζάννης.

γ) Δεν είδαμε κανένα μειονοτικό σχολείο στη Θράκη, όταν αυξήθηκε το δυναμικό, να ανοίγει -όπως και στο Αγιοχώρι τώρα. Με αυτή την πρακτική μεθοδεύετε να κλείσει.

δ) Υπάρχουν και οικονομικά και κοινωνικά και πολιτιστικά κριτήρια που συνηγορούν στην βιωσιμότητα των μειονοτικών σχολείων  

ε) Οφείλουμε, λοιπόν, να στηρίξουμε και το μειονοτικό σχολείο. Όχι, όμως, μόνο στους αστούς, δηλαδή, που είναι μέσα στην Κομοτηνή, αλλά και στα χωριά μας, στα μακρινά χωριά μας, ιδίως όταν έχουμε τόσες καλές υποδομές

Τι απάντησε η κ. Ζέτα Μακρή

  α) Ο διαθέσιμος χρόνος για κάθε μάθημα στα πολυθέσια σχολεία είναι σαράντα πέντε λεπτά. Ο αντίστοιχος χρόνος στα ολιγοθέσια είναι δεκαπέντε λεπτά.

β)  Στα πολυθέσια σχολεία οι μαθητές τα μαθήματα της τάξης τα διδάσκονται ως μαθήματα, όχι ως κύκλους μαθημάτων.

γ) Στα πολυθέσια μειονοτικά σχολεία τα μαθήματα της αγγλικής γλώσσας και της φυσικής αγωγής, για παράδειγμα, διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εφαρμόζονται και καινοτόμες δράσεις, δηλαδή ολοήμερο πρόγραμμα, εργαστήρια δεξιοτήτων, κάτι το οποίο στα ολιγοθέσια σχολεία δεν συμβαίνει.

δ) Η μεταφορά των μαθητών γίνεται χωρίς επιβάρυνση των γονέων και δεν έχει διατυπωθεί, σας βεβαιώ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση ή στο Υπουργείο μας κανένα παράπονο.

           ε) Τα ολιγοθέσια μειονοτικά σχολεία είναι σαράντα τέσσερα και αντιστοιχούν στο 78,57% των λειτουργούντων σχολείων, όταν τα δημόσια μη μειονοτικά ολιγοθέσια σχολεία είναι μόλις δύο και αντιστοιχούν στο 7,69% των λειτουργούντων δημόσιων σχολείων.

Αρθρογράφος