Άντε ανοίξαμε, και μετά;

16 Μαΐου 202110:07

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ανησυχητικός είναι ο τρόπος που προσεγγίζουν οι Avengers το άνοιγμα της Νυμφαίας για τον (οδικό) τουρισμό, παρουσιάζοντάς το απλά ως ένα πρόβλημα που θα λυθεί με έναν προκατασκευασμένο δίχωρο οικίσκο μετά WC και την παρέμβαση του Μηχανικού της 21ης Ταξιαρχίας με ενέργειες της οποίας τη Δευτέρα 17/5 θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ηλεκτροδότησης με γεννήτρια κατασκευής στεγάστρου και περίφραξης, υδροδότησης και ισοπέδωσης του γύρω χώρου. Αμέσως μετά θα στελεχωθεί με προσωπικό και θα λειτουργήσει.

Κατά την διάρκεια της αγωνιστικής κινητοποίησης για το άνοιγμα της Νυμφαίας, κανείς δεν σκέφθηκε να μας πει εκ των αρμοδίων, υπευθύνων , ενδιαφερομένων και φωνασκούντων πώς λειτούργησε πειραματικά στο άνοιγμα του ο ΜΣ Νυμφαίας μέχρι σήμερα και εάν εφαρμόσθηκαν όπως έπρεπε τα προβλεπόμενα από την ΚΥΑ μέτρα όπως δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ: η είσοδος των τουριστών-επισκεπτών επιτρέπεται «υπό την προϋπόθεση αρνητικής διάγνωσης των εισερχομένων προσώπων σε εργαστηριακό έλεγχο για κοροναϊό COVID-19 εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο ωρών πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα, προσκόμισης της σχετικής βεβαίωσης, καθώς και αρνητικής ανίχνευσής τους μετά από την υποβολή τους σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κοροναϊού COVID-19 (rapid test), που θα διενεργούνται στα σύνορα . Επίσης υπάρχει η δυνατότητα αυστηρού ελέγχου όσων εισέρχονται στη χώρα, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των πολιτών και επιπλέον να γνωρίζουν οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό φορείς πού πραγματικά είναι το πρόβλημα.

Σε αυτό θα έπρεπε να μας ενημερώσουν οι υπεύθυνοι της Περιφέρειας οι οποίοι έχουν εξαφανισθεί και θα έπρεπε να απαιτήσουν ενημέρωση όλοι οι υπόλοιποι (βουλευτές, αιρετοί, επαγγελματίες, φορείς, υπουργοί, γραφείο Πρωθυπουργού…)

Ως προς τα πρακτικά ζητήματα θα έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς πώς θα διεξαχθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι σε παραπήγματα εκστρατείας και σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασίων και στις υπάρχουσες χωροταξικές συνθήκες. Να υπενθυμίσουμε ότι για τους ταξιδιώτες από το εξωτερικό, απαιτείται η συμπλήρωση της φόρμας PLF μία ημέρα πριν, πιστοποιητικό εμβολιασμού ή αρνητικό PCR, είτε βεβαίωση νόσησης από 2-9 μήνες για όλους ενήλικες και τους ανήλικους άνω των 5 ετών. Οι ταξιδιώτες επίσης θα υποβάλλονται και σε έλεγχο πιστοποίησης. Αυτό το μέτρο αφορά όλους τους τρόπους εισόδου στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των συνοριακών σταθμών Προμαχώνα και Ορμενίου σε 24ωρη βάση και Ευζώνων από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ.

Στο άλλο ερώτημα με το οποίο δεν βλέπουμε να ασχολείται κανείς είναι ότι ο οδικός τουρισμός συνιστά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, που διοχετεύεται ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα (Θράκη, Μακεδονία, Ήπειρο). Η συνεισφορά του στον εισερχόμενο τουρισμό το 2019 ανήλθε, πανελλαδικά, σε 9,6 εκατ. αφίξεις, 38,2 εκατ. διανυκτερεύσεις και € 1,8 δισ. έσοδα, που αντιστοιχούν στο 30,6% του συνόλου των αφίξεων, στο 16,4% των διανυκτερεύσεων και στο 10,1% των εσόδων. Τα τρία τελευταία έτη, οι τρεις σταθμοί με τον μεγαλύτερο όγκο κίνησης (έρευνα ΙΝΣΕΤΕ), ήταν σταθερά ο Προμαχώνας, οι Εύζωνοι και η Νυμφαία. Συμπεραίνεται, λοιπόν, ότι προκειμένου να εξυπηρετηθεί το οδικό τουριστικό ρεύμα και η τουριστική κίνηση για το τουριστικό έτος 2021, θα πρέπει να λειτουργήσουν τουλάχιστον, οι τρεις αυτοί σταθμοί κι όχι μόνον ο Προμαχώνας!

Βλέπε και Διασυρμός του ελληνικού τουρισμού στα Βαλκάνια – Προβλέψεις για πληρότητα μέχρι 30%

Ο τρόπος που εξελίχθηκαν τα πράγματα μάλλον πρέπει να μας ανησυχεί και όλα από τις 14.05.2021 προοιωνίζουν για τους οδικούς τουρίστες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία, και ουσιαστικά έμμεση «παρότρυνση» παράκαμψης της χώρας μας ή/και χρησιμοποίησης της αερομεταφοράς για την έλευση -των ιδίων ουσιαστικά τουριστών- στην χώρα μας, με προφανείς καταστροφικές επιπτώσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις τόσο της περιοχής, όσο και της Βόρειας και ηπειρωτικής Ελλάδας.

Αντί επιλόγου διατυπώνονται τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • 1. Μήπως πρέπει να ενθαρρυνθεί ο οδικός τουρισμός, ειδικά αυτός που πραγματοποιείται με ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα, και καταδεικνύεται ως μακράν ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης ιδιωτών και τουριστών, καθώς o αριθμός συνταξιδιωτών – επιβατών στο ίδιο ΙΧ είναι αυστηρά περιορισμένος;
  • 2. Μήπως πρέπει να αντιληφθούμε ότι ο οδικος τουρισμός ενισχύει σειρά μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έμμεσα συντηρούν το εθνικό τουριστικό προϊόν και για αυτό να συντονισθούμε στον καταρτισμό συγκεκριμένων δράσεων και προς αυτή την κατεύθυνση εκτός των άλλων δημοφιλών προορισμών που παρουσίασε ο Χάρης Θεοχάρης στο Σούνιο; (ερήμην των τοπικών επαγγελματιών της Βορείου Ελλάδα και ΠΑΜΘ)
  • 3. Στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του Ευρυπίδη, του Μακάριου, του Λευτέρη, του Νίκου κοκ ελήφθησαν υπόψη οι εισηγήσεις από την Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας για τις θεμελιώδεις αρχές που θα πρέπει να διέπουν τον τρόπο προώθησης του εθνικού τουριστικού προϊόντος στο καλοκαίρι του 2021 ;
  • 4. Θα ληφθεί κάθε οικονομική και διοικητική πρόνοια ώστε να λειτουργούν πλήρως στελεχωμένοι και εξοπλισμένοι, καθ’ όλο το 24ωρο, όλα τα οδικά συνοριακά σημεία ελέγχου, τηρουμένων σταθερών υγειονομικών πρωτοκόλλων και υγειονομικών εξετάσεων ενιαίως διενεργουμένων όπως πχ στις αεροπορικές αφίξεις;
  • 5.Γιατί ο Υπουργός Τουρισμού δεν συνυπογράφει με τους άλλους 10 συναδέλφους του, τις σχετικές ΚΥΑ; Γνωρίζει ο κ. Χάρης Θεοχάρης που βρίσκεται η Νυμφαία;
  • 6. Που είναι ο κ. Χρήστος Μέτιος και ο κ. Αθανάσιος Τσώνης και ποιός ο ρόλος τους σε όλες αυτές τις παλινωδίες;

Στις επισυναπτόμενες φωτό ο υπό διαμόρφωση χώρος 600 μέτρα πριν την συνοριακή διάβαση των ελληνοβουλγαρικών συνόρων

Αρθρογράφος