Ας επιλέξει ο κ. Λ. Σαδίκ το ρόλο του στην Ελληνική Θράκη

23 Οκτωβρίου 201919:33

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Έχοντας διανύσει μία επαγγελματική πορεία, σχεδόν, τριάντα (30) ετών δημοσιογραφικής παρουσίας (το πρώτο κείμενό μου δημοσιεύθηκε στην Αθήνα το 1991) εκ των οποίων τα 24 (1993-2015) ως διπλωματικός συντάκτης, πολεμικός ανταποκριτής και στρατηγικός σύμβουλος εκτός Ελλάδος και μέλος οικείων επαγγελματικών οργανώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με συγγραφικό έργο 15 βιβλίων και αρκετών ανακοινώσεων σε επιστημονικά συνέδρια, αισθάνομαι ότι πρέπει να επισημάνω στον κ. Λεβέντ Σαδίκ τα ατοπήματα που έχουν διαπράξει οι σύμβουλοί του σχετικά με την πρόσφατη εξώδικη διαμαρτυρία του, ως προς τα ακόλουθα σημεία:

  1. Η ελευθερία της έκφρασης και διάδοσης των στοχασμών αποτελεί συστατικό στοιχείο της προσωπικότητας που κατοχυρώνεται στο άρθρο 14 παρ. 1 του Ελληνικού Συντάγματος και στο άρθρο 10 παρ. 1 ΕΣΔΑ. Για το Σύνταγμα μιας φιλελεύθερης δημοκρατίας ο τύπος είναι όργανο εκφράσεως γνώμης και ασκήσεως επαγγελματικής δραστηριότητας κάποιων ανθρώπων. Για το λόγο αυτό, μάλιστα, ο συντακτικός νομοθέτης στο άρθρο 14 παρ. 2 απαγορεύει ρητά τη λογοκρισία και αποδοκιμάζει οποιαδήποτε μορφή προληπτικών μέτρων που θα μπορούσαν να περιορίσουν την ελευθερία έκφρασης.
  2. Εντός του ανωτέρω πλαισίου και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την εξετασθείσα νομολογία ο δημοσιογράφος/δημοσιολόγος έχει δικαιολογημένο ενδιαφέρον σχετικά με τον έλεγχο των πράξεων και την εν γένει δραστηριότητα δημοσίων προσώπων, λειτουργών αλλά και ιδιωτών, εφόσον αυτή θίγει το κοινωνικό σύνολο.
  3. Στην περίπτωση του κ. Λεβέντ Σαδίκ ο ίδιος όσο και οι σύμβουλοί ισχυρίζονται ότι ο κ. Λ. Σαδίκ δεν είναι πολιτικό πρόσωπο: Το ερώτημα του γράφοντος είναι: «Γιατί τελεί μνημόσυνο κάθε χρόνο (οι δεήσεις υπέρ κεκοιμημένων δεν περιλαμβάνονται στο λειτουργικό της μουσουλμανικής θρησκείας) αφού οι μουσουλμάνοι πηγαίνουν στους τάφους των νεκρών τους, μια μέρα του ραμαζανιού»; Το ετήσιο μνημόσυνο (πολιτικό) την ημέρα του θανάτου του, με προσκεκλημένους πολιτικούς από την Τουρκία και την άμεση εμπλοκή του ιδίου και της οικογένειάς του -μέσω του ΚΙΕΦ- τον καθιστούν πολιτικό πρόσωπο. Είναι παγκοίνως γνωστό, ότι τα πολιτικά πρόσωπα σε όλες τις ευνομούμενες κοινωνίες, επιδέχονται σε δημοσιογραφική κριτική.
  4. Η οικονομική και εμπορική δραστηριότητα του κ. Λεβέντ Σαδίκ δεν υπόκειται στη νομοτέλεια που διέπει το σύγχρονο επιχειρείν -αντιθέτως κι εκ μέρους του ιδίου αναδεικνύονται οι σχέσεις του με συγκεκριμένα κρατικοδίαιτα κέντρα της Τουρκίας στο πλαίσιο μιας ιδιότυπης «εμπορικής διπλωματίας» με αρκετές αδιευκρίνιστες πτυχές ως προς το πώς και με ποιές εγγυήσεις δανειοδότησαν οι τουρκικές τράπεζες τον κ. Λ. Σαδίκ για να κάνει την (πρόσφατη) επένδυση των 2 εκατομμυρίων ευρώ στη Θράκη, χωρίς αυτή να συνδέεται με το ελληνικό οικονομικό περιβάλλον.
  5. Ο κ. Λεβέντ Σαδίκ αντί να επαναπαύεται σε γενικόλογες διατυπώσεις των νομικών του συμβούλων οφείλει να δεχθεί την πρόσκληση του Komotinipress και να τοποθετηθεί συγκεκριμένα επί του επίδικου άρθρου με αυτούσια δημοσίευση ώστε να διαλευκανθούν τα σημεία στα οποία κατά την άποψή του υπάρχουν στρεβλώσεις, αήθεις επιθέσεις, ή περιπτώσεις της απλής ή της συκοφαντικής δυσφήμησης και της εξύβρισης σύμφωνα και με την Ελληνική Νομοθεσία.
  6. Να υπενθυμίσουμε ότι δεν αποτελούν άδικη πράξη οι δυσμενείς αξιολογικές κρίσεις του γράφοντος που γίνονται για την εκτέλεση νόμιμων καθηκόντων, την άσκηση νόμιμης εξουσίας ή για τη διαφύλαξη (προστασία) δικαιώματος ή από άλλο δικαιολογημένο ενδιαφέρον ή σε ανάλογες περιπτώσεις.
  7. Φαίνεται ότι ούτε ο κ. Λεβέντ Σαδίκ ούτε και οι σύμβουλοί του δεν ακολούθησαν τους ενεργούς συνδέσμους εντός του διαδικτυακού κειμένου οι οποίοι παραπέμπουν σε πηγές, διευκρινίσεις και βιβλιογραφικές/αρθρογραφικές αναφορές των όσων, ο γράφων, υποστηρίζει. Σε κάποια από αυτές θα βρει και την πηγή της φωτογραφίας του ιδίου με τούρκικο άρμα μάχης την επόμενη ημέρα του πραξικοπήματος όταν είχε, πλέον, φανεί η νίκη του Ερντογάν.
  8. Εκ των ανωτέρω ορμώμενος συνέταξα το επίδικο άρθρο όταν πληροφορήθηκα από τις δημοσιογραφικές πηγές μου αλλά και από τις ανοιχτές πηγές ενημέρωσης για τις προσκλήσεις που απέστειλε η οικογένεια Σαδίκ στους αντιπάλους του Τούρκου προέδρου κ. Ρ. Τ. Ερντογάν μετατρέποντας ενδεχομένως την Ελληνική Θράκη σε πεδίο ενδοτουρκικών πολιτικών διαφορών.
  9. Όσον αφορά την πρόσκληση της προέδρου του εθνικιστικού κόμματος «Καλό Κόμμα» κ. Μεράλ Ακσενέρ ο κ. Λεβέντ Σαδίκ και οι σύμβουλοί του οφείλουν να απαντήσουν στην εξής ερώτηση: «Όταν μία πολιτικός που σε κάθε ευκαιρία απειλεί την Ελλάδα ότι κατέχει νησιά παράνομα (αμφισβήτηση των Συνθηκών Λωζάννης και Παρισίων) προσκαλείται από τον ίδιο αποτελεί σοβαρή ένδειξη ότι το DEB, η πρόεδρος και τα ηγετικά του στελέχη επικροτούν την επιθετική στάση του καλεσμένου και εμμέσως έρχονται σε αντίθεση με το Ελληνικό Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας στην οποία διαβιούν και ευημερούν. Εμμέσως αμφισβητούν την ελληνική κυριαρχία επί συγκεκριμένων εδαφών αποδεχόμενοι την εν λόγω προσκεκλημένη. Δηλαδή, παραβιάζουν τη βασική υποχρέωση του Έλληνα Πολίτη (κατά το Σύνταγμα) να προστατεύει τη χώρα του.
  10. Να θυμίσουμε ότι κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, στην τουρκική εθνοσυνέλευση, η κ. Μ. Ακσενέρ μετά από δηλώσεις στον τύπο έφερε στην αρμόδια επιτροπή πρόταση σύστασης επιτροπής για τα 18 νησιά του Αιγαίου που, σύμφωνα με την ίδια, ανήκουν στην Τουρκία και κατέχει παράνομα η Ελλάδα.
  11. Η δημοσιογραφική αγωνία που εκφράζεται προς την επίσημη Ελληνική Πολιτεία δεν έχει να κάνει με τους φιλήσυχους και δραστήριους μουσουλμάνους Έλληνες Πολίτες (πλειοψηφία της μειονότητας) αλλά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη σωστή λειτουργία των δομών ασφάλειας της περιοχής για το καλό όλων των κατοίκων χριστιανών και μουσουλμάνων.
  12. Οι αναφορές στην κοινωνική συνοχή της περιοχής σχετίζονται με το διχασμό που διασπείρει το διαφαινόμενο σχέδιο των τουρκοφρόνων μουσουλμάνων της περιοχής που καλλιεργούν με αντισυνταγματικό και αντεθνικό τρόπο την ύπαρξη παρανόμων και παρατύπων παραλλήλων δομών τις οποίες μπορούμε να απαριθμήσουμε μία προς μία εφόσον αυτό χρειασθεί.
  13. Επισημαίνεται ότι με την ιδιότητα του διαπιστευμένου συντάκτη εξωτερικού, έχω ενημερώσει, για το συγκεκριμένο εξώδικο, όλους τους αρμόδιους φορείς, εντός και εκτός Χώρας, καθώς και τις δημοσιογραφικές ενώσεις, των οποίων τυγχάνω τακτικό μέλος. Σχετική ενημέρωση έχει γίνει και στην πλατφόρμα για την προώθηση της προστασίας της δημοσιογραφίας και της ασφάλειας των δημοσιογράφων του Συμβουλίου της Ευρώπης (Platform to promote the protection of journalist and safety of journalists). Να υπενθυμίσουμε ότι στην πλατφόρμα συμμετέχουν ήδη, η Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων, η Επιτροπή Προστασίας των Δημοσιογράφων, η Ευρωπαϊκή Ένωση Ραδιοτηλεοπτικών Οργανώσεων, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, το Ευρετήριο για τη Λογοκρισία, η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, το Διεθνές Ινστιτούτο Ασφάλειας των Νέων, το Διεθνές Ινστιτούτο Τύπου, το Pen International, οι Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα και το Trust Rory Peck.
  14. Τέλος, είναι στο χέρι του κ. Σαδίκ Λεβέντ να επιλέξει το ρόλο που θέλει να διαδραματίσει στην Ελληνική Θράκη συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και την ευημερία της περιοχής και των συμπολιτών του.
  15. Καλό θα ήταν οι σύμβουλοι του κ. Λεβέντ Σαδίκ αλλά και ο ίδιος να γνωρίζουν ότι τόσο η οικογένεια Σαδίκ όσο και ο ίδιος σύμφωνα με τις μετρήσεις κοινής γνώμης καταγράφονται με υψηλά ποσοστά αρνητικής φήμης χωρίς, φυσικά, αυτό να οφείλεται στο επίδικο κείμενο. Η ατυχής αόριστη αναφορά στις μετρήσεις του διαδικτύου στο επισυναπτόμενο εξώδικο θα πρέπει να αντικατασταθεί με τα ακόλουθα στοιχεία που η λεπτομερής τους ανάλυση αποδεικνύει, τους λόγους, για τους οποίους, οι Έλληνες Μουσουλμάνοι έχουν γυρίσει την πλάτη τους στους μηχανισμούς του τουρκικού προξενείου και των ακολούθων του. Να επισημανθεί ότι η φήμη του κ. Σαδίκ όσο και του DEB/ΚΙΕΦ είναι αρνητική ανεξάρτητα από το εν λογω δημοσίευμα, όπως προκύπτει από τις διαρκώς ανανεούμενες μετρήσεις εργαλείων φήμης:

(πηγή: εργαλείο μέτρησης φήμης palopro)

Κομοτηνή, Νοέμβριος 2019

Αρθρογράφος