Το Κολλέγιο Αλεξανδρούπολης επισκέφθηκε το ΝΟΗΣΙΣ Θεσσαλονίκης

17 Δεκεμβρίου 201823:44

Το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου το Κολλέγιο Αλεξ/πολης πραγματοποίησε για ακόμη μία φορά μια ξεχωριστή εκδρομή , στο Πλανητάριο και Τεχνοπάρκο Θεσσαλονίκης, στο οποίο είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς.

Η εκδρομή διοργανώθηκε στα πλαίσια project με θέμα τους πλανήτες και τα μέσα μεταφοράς, που είχε πραγματοποιηθεί στο κολλέγιο από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Το πρώτο μέρος της επίσκεψης στο Πλανητάριο αφορούσε τις “ουράνιες ανακαλύψεις”, από τις θεωρίες των αρχαίων ελλήνων αστρονόμων μέχρι τα υπερσύγχρονα τηλεσκόπια. Παιδιά και γονείς είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ταινία σχετικά με το Ηλιακό σύστημα και τον Ήλιο, τη γέννηση και το θάνατο των αστεριών, την απεραντοσύνη του Σύμπαντος μέσα σε μια επιβλητική αίθουσα προβολών όπου κυριαρχεί ένας γιγάντιος θόλος-οθόνη, προσφέροντας στο θεατή μια ρεαλιστική προσομοίωση όπου οι πλανήτες κι άλλα ουράνια σώματα εμφανίζονται να κινούνται όπως ακριβώς στον ουρανό.

Το δεύτερο μέρος της επίσκεψης στο Τεχνοπάρκο, σχετίζονταν με την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας. Τα παιδιά αρχικά επισκέφθηκαν την έκθεση με τα δείγματα τεχνολογικών στοιχείων και επιτευγμάτων της αρχαίας Ελλάδας, με ομοιώματα που κατασκευάστηκαν βάσει πληροφοριών από γραπτές πηγές.

Στην πορεία μεταφερθήκαμε σε άλλες εποχές. Μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν 30 αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες από τη συλλογή του Μουσείου,τα οποία υπήρξαν “σταθμοί” στην ιστορία της αυτοκίνησης, γνωρίζοντας παράλληλα με ποιον τρόπο οι οικονομικές, κοινωνικές και τεχνολογικές επηρέασαν την πορεία του αυτοκινήτου.

“Μαθαίνουμε ό,τι μας συγκινεί- ό,τι βιωθεί”. Έτσι, μέσα σε ένα χώρο διάδρασης, τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά και να διασκεδάσουν μέσα από μια ποικιλία επιστημονικών θεμάτων-δράσεων όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική κ.α.

Στόχος των διαδραστικών εκθεμάτων είναι να κινητοποιούν τη διάθεση για γνώση, να ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία,μυούν τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης και, μετατρέπουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων και φαινομένων, κυριολεκτικά σε παιχνίδι.

Επισκέψεις όπως αυτή εντάσσονται στην προσπάθεια του Κολλεγίου για ανάπτυξη της βιωματικής μάθησης, δηλαδή μιας κατάσταησης όπου αναδυκνύεται ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης, καθώς και οι δεσμοί μεταξύ της σχολικής τάξης, της καθημερινής ζωής και της κοινωνικής πραγματικότητας.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των συμμετεχόντων ήταν μια απόλυτα θετική εμπειρία, κι ως γνωστόν...”οι θετικές εμπειρίες που εγγράφονται συναισθηματικά δεν ξεχνιούνται, δεν απορρίπτονται και δημιουργούν ανάπτυξη και συνεχή ροή”!!!

      

Αρθρογράφος