stylianidis

Ε.Στυλιανίδης «Η κυβερνητική αδιαφορία καθηλώνει το Δήμο Κομοτηνής και εκτινάσσει την ανεργία»

13 Δεκεμβρίου 201121:16

stylianidisΜε δεκατέσσερις ερωτήσεις προς το σύνολο των υπουγείων της κυβέρνησης, ο βουλευτής Ροδόπης αναφέρει πως η αδιαφορία εκτινάσσει την ανεργία στην Κομοτηνή, αναλυτικά

 

«Σε πρόσφατη συνάντηση εργασίας με τον Δήμαρχο Κομοτηνής κ. Γιώργο Πετρίδη μου δόθηκε η δυνατότητα να ενημερωθώ για την πορεία μεγάλων έργων του Δήμου Κομοτηνής και του Νομού Ροδόπης, που αν και είχαν εγκριθεί και ξεκινήσει πριν το 2009, έχουν παγώσει από την κυβέρνηση Παπανδρέου, λόγω έλλειψης χρηματοδοτήσεων ή αδιαφορίας και προχειρότητας των αρμοδίων Υπουργείων.

Η καθυστέρηση των έργων αυτών ή η ακύρωση τους έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου Κομοτηνής και του Νομού Ροδόπης. Παράλληλα επηρεάζει καταλυτικά το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων.

Η εγκατάλειψη μεγάλων έργων, το κλείσιμο πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο μαρασμός ακμαίων βιομηχανικών μονάδων του παρελθόντος οδηγούν στην αύξηση της ανεργίας από το 8% το 2008 στο 33% σήμερα, στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών και άρα στη μετανάστευση και τη δημογραφική απογύμνωση της περιοχής καθώς και στην σταθερή υποβάθμιση της.

Η Κομοτηνή και η Ροδόπη, παρότι την περίοδο 2007 – 2009 είχαν δημιουργηθεί οι συνθήκες να αποτελέσουν Πρότυπο Εναλλακτικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Ευρωπαϊκό Ορμητήριο Εξωστρέφειας προς τις αγορές της ανατολής, εξαιτίας της κυβερνητικής αδιαφορίας και των πολιτικών αστοχιών της τελευταίας διετίας, όχι μόνο καθηλώνονται, αλλά δυστυχώς επιστρέφουν στην εγκατάλειψη και ξαναβουλιάζουν στην αδικία του παρελθόντος. Αυτή η κατάσταση, που αφορά και τη συνολικότερη αντιμετώπιση της Θράκης, υπονομεύει όχι μόνο την τοπική προοπτική αλλά και τον εθνικό ρόλο της ακριτικής Ευρωπαϊκής Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

 

1. Για ποιόν λόγο καθυστερεί απαράδεκτα η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή – Νυμφαία – Μακάζα – Κίρτζαλι, αν και είχε διασφαλιστεί πλήρως η καταβολή του ποσού των 85 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου μέχρι τον ανατολικό κόμβο της Εγνατίας Οδού; Το έργο επρόκειτο να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2010 ολόκληρο και δεν έχει παραδοθεί ακόμα ούτε εκείνο το τμήμα, που είχε σχεδόν υλοποιηθεί μέχρι το 2009 (Νυμφαία – Πάνδροσος).

 

2. Γιατί πάγωσε η εγκεκριμένη από το 2008 χρηματοδότηση με ένα 1,8 εκατ. ευρώ από τον Ο.Σ.Κ. του Δήμου Κομοτηνής για την ανάπλαση του ιστορικού κτηρίου της Τσανακλείου, όπου επρόκειτο να στεγαστούν το ιστορικό Δημαρχείο καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις; Γιατί εξαφανίστηκε ο σχετικός φάκελος από τον Ο.Σ.Κ.; Τι σκοπεύει να κάνει με το συγκεκριμένο έργο το Αρμόδιο Υπουργείο;

 

3. Πως εξελίσσεται η αξιοποίηση του Camping Φαναρίου, για το οποίο είχαν εγκριθεί το 2008 2,5 εκατ. ευρώ και των υπολοίπων παραθαλάσσιων ακινήτων της Εταιρίας Τουριστικών Ακινήτων;

 

4. Γιατί καθυστερεί η παραχώρηση των τίτλων κυριότητας στους κατοίκους του οικισμού Ηφαίστου Κομοτηνής;

 

5. Για ποιο λόγο φέτος μειώθηκε ξανά μετά από χρόνια ο αριθμός εισακτέων στις Σχολές του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και γιατί κόπηκαν τα τελευταία δύο χρόνια εγκεκριμένες χρηματοδοτήσεις για αυτό; Προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας κατάργηση ή συγχώνευση Σχολών στην Κομοτηνή;

 

6. Σε ποια φάση βρίσκεται η ολοκλήρωση της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης της Κομοτηνής, που είχε προχωρήσει την περίοδο 2007 – 2009; Προτίθεται η κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει στη συνέχεια τον Δήμο Κομοτηνής για την προετοιμασία του ρυμοτομικού σχεδιασμού;

 

7. Ο Δήμος Κομοτηνής προτάσσει την ανάπτυξη της Κομοτηνής σε Προσβάσιμη Πόλη, φιλική για τα Άτομα με Αναπηρία. Για ποιο λόγο το εγχείρημα αυτό αποδυναμώθηκε με την ακύρωση της εγκεκριμένης από το 2008 χρηματοδότησης του Υπουργείου Παιδείας για τη δημιουργία Campus ΑΜΕΑ σε δημοτικό οικόπεδο στο Κόσμιο; Τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση ώστε να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο για το οποίο υπήρχε ολοκληρωμένη μελέτη εγκεκριμένη ως πρότυπο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση;

 

8. Το 2008 ολοκληρώθηκε η μελέτη για το νέο Πανθρακικό Στάδιο Κομοτηνής, το οποίο ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση. Το έργο πάγωσε. Σκοπεύει η κυβέρνηση να δημοπρατήσει το συγκεκριμένο έργο;

 

9. Το 2009 ολοκληρώθηκε μελέτη της ΥΠΑ για τη δημιουργία του Αεραθλητικού Κέντρου και μικρού αεροδρομίου «Μπακάλμπασης» στον Καποδιστριακό Δήμο Αιγείρου, που θα δημιουργούσε πρόσθετη κίνηση και νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Εγκρίθηκε μάλιστα το ποσό των 7 εκατ. ευρώ από τον ειδικό λογαρισμό της ΥΠΑ. Το έργο πάγωσε μετά το 2009 και τα κονδύλια σχεδιάστηκε να μεταφερθούν σε αντίστοιχη δράση στο αεροδρόμιο Αρκαδίας. Με ποια κριτήρια ακυρώθηκε ένα ώριμο έργο; Τι προτίθεται να κάνει η σημερινή κυβέρνηση για να το αναβιώσει;

 

10. Υπάρχει η πρόθεση της κυβέρνησης να μεταφέρει εκτός κέντρου πόλης Κομοτηνής την Πυροσβεστική Υπηρεσία, όπως είχε σχεδιαστεί, με σκοπό ο Δήμος Κομοτηνής να μπορέσει να εκμεταλλευθεί το ακίνητο παραγωγικά για τον ίδιο και επωφελώς για τους πολίτες;

 

11. Βασικό αναπτυξιακό χαρακτηριστικό της Κομοτηνής είναι η ενίσχυση της φυσιογνωμίας της ως διοικητικής πρωτεύουσας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αυτό αντί να τονώνεται αποδυναμώνεται την τελευταία διετία με αποφάσεις που στερούν από την πόλη σημαντικές υπηρεσίες. Τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση για να ενισχύσει την Κομοτηνή ως διοικητική Πρωτεύουσα;

 

12. Μία από τις βασικές πηγές ανεκμετάλλευτου πλούτου, που θα μπορούσε να ενισχύσει τον πρωτογενή τομέα είναι τα γεωθερμικά πεδία, που εντόπισε το ΙΓΜΕ στην περιοχή του καποδιστριακού Δήμου Ν. Σιδηροχωρίου και σημερινού Δήμου Κομοτηνής. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η έξυπνη αξιοποίησή τους θα μπορούσε να συμβάλει στην δημιουργία θερμοκηπίων, υδατοκαλλιεργειών στις γειτονικές λίμνες, καθώς και δικτύου τηλεθέρμανσης, για τους αγρότες των γειτονικών οικισμών. Πώς προτίθεται η κυβέρνηση να στηρίξει την τοπική αυτοδιοίκηση , ώστε σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα να μπορέσει να αξιοποιήσει τη γεωθερμία;

 

13. Σε ποια φάση βρίσκεται η χρηματοδότηση και η υλοποίηση του δικτύου ποδηλατοδρόμων Κομοτηνής, που είχε εγκριθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα το 2009;

 

14. Το 2008 προτάθηκε από το Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας και εγκρίθηκε από τον ΟΣΚ το σχετικό κονδύλι για τη δημιουργία στην Κομοτηνή Διαπολιτισμικής Διαβαλκανικής Βιβλιοθήκη επιφάνειας 4.000τ.μ. Ο ΟΣΚ ξεκίνησε άμεσα τη διαδικασία και ολοκλήρωσε την προμελέτη. Το έργο πάγωσε μετά το 2009. Προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατασκευή της Βιβλιοθήκης;

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr