diodia_egnatia_1

Ψήφισμα διαμαρτυρίας για τα διόδια από τους «Αγανακτισμένους»

11 Ιουλίου 201119:58

diodia_egnatia_1Στα εκτός ημερησίας διάταξης απασχόλησε το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής , της Δευτέρας 11 Ιουλίου και το θέμα της επιβολής διοδίων στην Εγνατία οδό. Πολίτες του κινήματος των «Αγανακτισμένων Κομοτηνής» βρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο για να καταθέσουν ψήφισμα στο οποίο κατέληξε η Λαϊκή τους Συνέλευση αναφορικά με τα διόδια στην Εγνατία Οδό.

Ζήτησαν από τους δημοτικούς συμβούλους να υιοθετήσουν το ψήφισμα, με το σώμα να αποφασίζει τη συζήτηση του θέματος σε επόμενη συνεδρίαση.

Όπως υποστήριξε ο Δήμαρχος Κομοτηνής, Γιώργος Πετρίδης «ήταν σωστότερο να το δούμε πιο εμπεριστατωμένα τις επόμενες τρεις μέρες μαζί με τις υπόλοιπες παρατάξεις, να το εμπλουτίσουμε και να το συμπληρώσουμε με κάποιες άλλες θέσεις και να στείλουμε στην Εγνατία ΑΕ αλλά και στα συναρμόδεια υπουργεία που εμπλέκονται, οικονομικών, περιβάλλοντος και ανάπτυξης. Να στείλουμε ένα έγγραφο στο οποίο να ζητάμε μέσα σε μια προθεσμία 15 ημερών να μας δώσουν τις θέσεις τους και να απαντήσουν στα ζητήματα που θέτουν οι συμπολίτες μας. Με βάση και τις απαντήσεις που ελπίζουμε ότι θα μας δοθούν , έτσι θα έρθουμε μ’ ένα εμπεριστατωμένο ψήφισμα στο επόμενο δημοτικό συμβουλίο και θα θέτει ζητήματα που θα πατάνε σε στέρεο έδαφος».

Όπως τόνισε ο ίδιος «είναι προφανές ότι είναι άδικο να πληρώνει τα ίδια διόδια αυτός που μετακινείται από τον Ίασμο στην Ξάνθη μ’ έναν που μετακινείται σε μια πολλαπλάσια μεγαλύτερη απόσταση. Μια πρακτική βεβαίως που εφαρμόζεται σ’ όλη την Ελλάδα μέχρι στιγμής και γι΄αυτό τον λόγο θα πρέπει να δούμε και το θέμα της εθνικής νομοθεσίας καθώς δεν είναι θέμα του Δήμου η αλλαγή της νομοθεσίας».

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, κ. Δημήτρης Κοτσάκης επισήμανε πώς «δεν είναι μόνο τα διόδια αυτό που πρέπει να μας απασχολήσει», θέτοντας στη συνέχεια τα εξής ερωτήματα «που είναι τα πάρκινγκ της Εγνατίας και οι σταθμοί για να σταματήσεις να πιεις ένα κρύο νερό;». Όπως υποστήρξε ο κ. Κοτσάκης « οι σταθμοί διοδίων σ’ ένα ποσοστό θα πρέπει να δοθούν προς την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία με δημοπρασία θα μπορεί και τα τοπικά προϊόντα να εκθέτει αλλά να έχει και κάποια εισφορά από τα διόδια , τα οποία θα επιστρέφουν στην τοπική κοινωνία. Η Εγνατία οδός δεν είναι δηλαδή ένας τρόπος να μαζεύουμε λεφτά από την περιφέρεια και να τα δίνουμε σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες. Πρέπει να έχει ανταποδοτικότητα».

Το ψήφισμα της Λαϊκής Συνέλευση Κομοτηνής

Θέμα: Διόδια στην Εγνατία Οδό

Η Εγνατία Οδός είναι ένας ήδη Κατασκευασμένος δρόμος που πληρώθηκε από τους φόρους του Έλληνα πολίτη και από Ευρωπαϊκούς πόρους. Το κόστος συντήρησής του βαρύνει μέσω των τελών κυκλοφορίας και του φόρου καυσίμου ήδη όλους τους δοκιμαζόμενους από την οικονομική κρίση και την ύφεση Έλληνες πολίτες.

Ο Ελληνικός Λαός δεν μπορεί να αντέξει άλλο ένα άδικο ΧΑΡΑΤΣΙ.

Τα μόνα διόδια που θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε ως «δίκαια» θα αφορούσαν τους χρήστες του δρόμου των οποίων τα αυτοκίνητα δεν φέρουν Ελληνικές πινακίδες και συνεπώς δεν συνεισφέρουν με τους προαναφερθέντες φόρους και τέλη. Τέτοια διόδια θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις εισόδους της Χώρας.

Πέραν τούτων υπάρχουν και άλλοι λόγοι που εγείρουν τη διαφωνία μας στη λειτουργία διοδίων στην Εγνατία Οδό όπως οι ακόλουθοι  

Μη εφαρμογή της Αρχής της Αναλογικότητας :

Με τη Λειτουργία των Διοδίων επί της Εγνατίας Οδού , όπως αυτά θα λειτουργήσουν τώρα , καταστρατηγείται η αρχή της αναλογικότητας όσον αφορά τη χρήση της οδού αυτής από τους οδηγούς με εμφανή επιβάρυνση των οδηγών που διατρέχουν μικρές αποστάσεις , καθώς αυτοί θα αναγκαστούν να καταβάλλουν περίπου το ίδιο αντίτιμο με κάποιον ο οποίος χρησιμοποιεί την οδό για διαδρομή πολλών χιλιομέτρων . Ειδικότερα οι οδηγοί από Ιάσμο με κατεύθυνση προς Ξάνθη και αντίστροφα θα πληρώνουν το ίδιο ποσό με τους οδηγούς που χρησιμοποιούν από Κήπους μέχρι τη Νυμφόπετρα ( πιθανό σημείο τοποθέτησης άλλου σταθμού διοδίων) . Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας , εις βάρος των οδηγών που διανύουν μικρές αποστάσεις καθώς έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος σε σχέση με τα χιλιόμετρα που διανύουν επί της Εγνατίας Οδού σε σχέση με τους οδηγούς που διανύουν μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις επί της ίδιας οδού .

Έλλειψη Εγγυήσεων ότι θα εφαρμοστεί η Αρχή της Ανταποδοτικότητας

Η διαχειρίστρια Εταιρία της Εγνατίας Οδού η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Είναι ουσιαστικά μία κοινοπραξία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών της Ελλάδος ( ήτοι ΑΚΤΩΡ , ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Α.Τ.Ε. J&P κ.α. ) πολλές εκ των οποίων συμμετέχουν σε κοινοπραξίες και Εταιρίες Κατασκευής και Διαχείρισης άλλων οδικών αρτηριών ( όπως η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου , η Ιόνια Οδός κ.α. ) . Η αρχή της ανταποδοτικότητας των τελών Διέλευσης ( αντίτιμο διοδίων ) σημαίνει ότι το αντίτιμο πηγαίνει αποκλειστικά στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Διαχειρίστριας Εταιρίας ( ήτοι της εταιρίας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ) και στη συντήρηση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού . Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμιά απολύτως εγγύηση ότι θα εφαρμοστεί η αρχή της ανταποδοτικότητας , καθώς οι εταιρίες μέτοχοι της εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν δεσμεύονται ρητώς , σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε , ότι το τέλος χρήσης ( αντίτιμο διοδίων ) θα προορίζεται για τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού και ότι δεν θα μεταφερθεί ως χρηματοδότηση προς την κατασκευή των λοιπών οδικών αξόνων, των οποίων η πρόοδος των έργων έχει σχεδόν σταματήσει λόγω υποχρηματοδότησης .

Μη εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων

Στη Εργολαβική Συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ της Εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. και προεβλέπετο σειρά υποχρεώσεων της Εγνατίας Οδού . Μεταξύ των υποχρεώσεων ήταν

α) η κατασκευή των παράπλευρων βοηθητικών δρόμων σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού προκειμένου οι παράπλευροι δρόμοι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως διέξοδος απεμπλοκής των αυτοκινητιστών σε περίπτωση ατυχήματος επί της Εγνατίας Οδού . Δυστυχώς όμως δεν έχουν κατασκευαστεί οι βοηθητικοί δρόμοι και τα τμήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί δεν έχουν συνδεθεί με την Εγνατία Οδό η οποία είναι υπερυψωμένος δρόμος , με συνέπεια σε περιπτώσεις ατυχημάτων να εγκλωβίζονται πολλοί οδηγοί για αρκετό χρονικό διάστημα .

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr