Πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα σχολεία από Δευτέρα στο Ν. Ροδόπης;

9 Ιανουαρίου 202112:24

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Σε δύο προηγούμενα κείμενά μας έχουμε παραθέσει τόσο στοιχεία προβληματισμού για τον τρόπο επανέναρξης των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια όσο και για τα ενδεχόμενα διασποράς του Covid19 με βάση τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα.

Ωστόσο, στον βαθμό που υπερισχύει της επιστημονικής σκέψης και εμπειρίας η πολιτική βούληση θα έπρεπε να υπάρξει και ανάλογη κινητοποίηση του πολιτικού δυναμικού και την Εκπροσώπων της Πολιτείας σε επίπεδο τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης σε συνεργασία με τους συναρμοδίους εκπαιδευτικούς φορείς.

Επί του πρακτέου, θα έπρεπε να ανακατευθυνθεί η διενέργεια δειγματοληπτικών ελέγχων προς την εκπαιδευτική κοινότητα με έμφαση στο βοηθητικό προσωπικό των σχολείων, βρεφονηπιακών σταθμων και λοιπόν εκπαιδευτικών μονάδων. Ανάλογοι έλεγχοι μπορούσαν κι έπρεπε να διενεργηθούν ΜΕ ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΟΠΗ για τους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς.

Κατ’αρχήν η ΠΑΜΘ και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα έπρεπε να είχε συντονίσει αυτή την προπαρασκευασιτκή διαδικασία τόσο για το άνοιγμα της πρωτοβάθμιας όσο και για τις επόμενες βαθμίδες με έμφαση σε κόκκινες περιοχές όπως τώρα στον Δήμο Αρριανών.

Στον Δήμο Κομοτηνής , λχ,που έχει προμηθευθεί rapid test αντί να γίνονται έλεγχοι μετά φωτογραφικών επιδείξεων σε τυχαιοποιημένο δείγμα στο παζάρι, θα μπορούσαν τα μέλη των σχολικών επιτροπών σε συνεννόηση με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να έχουν απευθύνει κάλεσμα για τέστ σε εκπαιδευτικούς του Δήμου Κομοτηνής.

Στο ίδιο πνεύμα, και δεδομένης της δημογραφικής σύνθεσης της περιοχής, οι Δήμοι είχαν όλον τον χρόνο να ετοιμάσουν έντυπα ή κείμενα με οδηγίες και συστάσεις για τους μαθητές αλλά και τους γονείς παιδιών που ανήκουν σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες αλλά και μέλη των θρησκευτικών μειονοτήτων της περιοχής όπου η χρήση της ελληνικής γλώσσας ειναι περιορισμένη (για το ποιός ευθύνεται δεν είναι του παρόντος σημειώματος).

Στην ίδια λογική θα έπρεπε να έχουν κινητοποιηθεί και οι μηχανισμοί της Μουφτείας που θα μπορούσαν να συμβάλουν αποτελεσματικά σε αυτή την προσπάθεια.

Για τις σχολικές υποδομές δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Η πρόταση όμως θα ήταν ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΘΟΥΝ ΛΑΜΠΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΜΕΣΩΝ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (λχ μάσκες υψηλής προστασίας φιλικές στα παιδιά με φίλτρο άνθρακα κόστους μέχρι 5 ευρώ εκάστη με 10 ανταλλακτικά φίλτρα).

Το σημαντικότερο, στον βαθμό που γνωρίζουμε τις ζώνες επιδημιολογικού κινδύνου σε δήμους του νομού θα έπρεπε να υπάρχει και η σχετική μέριμνα για να ενημερωθούν οι μηχανισμοί πολιτικής προστασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο με την λήψη προσηκόντων, ενδεχομένως, μέτρων.

Δεν γνωρίζουμε εάν οι Δήμοι της περιοχής έχουν λάβει κάποια από τα παραπάνω μέτρα ή αν έχουν αποστείλει ενημερωτικά υπομνήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η λειτουργία των σχολείων συνδέεται με έναν ενισχυμένο βαθμό κόστους και ρίσκου που καλούνται εκ νέου να αναλάβουν γονείς, κηδεμόνες και παιδιά και μάλιστα σε μια περίοδο που αναμενουμε και πολλά άλλα κύματα της πανδημίας καθως φαίνεται ότι το “χτίσιμο” του “τείχους ανοσίας” αργεί να ολοκληρωθεί.

Τέλος , θα θέλαμε πολύ να ξέρουμε που και πώς και από ποιούς εχουν διατεθεί τα κονδύλια του ΥΠΕΣ που εστάλησαν για την αντιμετώπιση των εκτάκτων λειτουργικών δαπανών εν μέσω πανδημίας.

Καλή Σχολική Χρονιά και Καλή Υγεία!

Αρθρογράφος