Περιμένοντας την επόμενη «Λευκή Νύχτα» της Κομοτηνής

6 Οκτωβρίου 201819:04

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Άλλη μία «Λευκή Νύχτα» (πιο επιτυχημένη αυτή τη φορά) πέρασε στην εμπορική ιστορία της πόλης μας!

Οι πρόεδροι του Εμπορικού Συλλόγου και της Ομοσπονδίας Ροδόπης κ.κ. Κική Κωνσταντινίδου και Ανέστης Βαφειάδης κάνοντας τον απολογισμό τους δήλωσαν  στην ΕΡΤ Κομοτηνής ικανοποιημένοι από την διοργάνωση και την ανταπόκριση του κόσμου υποσχόμενοι ότι η προσπάθειά τους θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.

Η διοργάνωση παρομοίων εκδηλώσεων θα πρέπει να έχει ως κύριο και μοναδικό σκοπό την τόνωση της αγοράς της πόλης και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την επίτευξη επιμέρους στόχων:

  • την “επιβράβευση” από πλευράς των εμπορών του καταναλωτικού κοινού που στηρίζει την τοπική αγορά
  • την τόνωση της οικονομίας της μικρομεσαίας επιχείρησης 
  • την προβολή της τοπικής αγοράς με την παράλληλη προώθηση τοπικών προϊόντων
  •  την ανάδειξη της αγοράς της Κομοτηνής ως “καταναλωτικού hot spot για γειτονικούς νομούς αλλά και για τους επισκέπτες του “κάθετου άξονα” και τέλος
  • την γνωριμία με το ξεχωριστό σε συμπεριφορά καταναλωτικό κοινό της πόλης που είναι οι ενεργοί φοιτητές της περιοχής μας.

Η «Λευκή Νύχτα» αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διευρυνθεί η αντίληψη του “εμπορικού κέντρου” και να ανακαλύψει ο καταναλωτής και ειδικά ο επισκέπτης της πόλης και την άλλη πλευρά της πόλης μας . Ταυτόχρονα επιβάλλεται  να αναδειχθεί το ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ μέ “όχημα”εκδηλώσεις κάθε είδους, ομορφιάς, γευσιγνωσίας, παιδικής ψυχαγωγίας με μουσικά σχήματα, χορευτικές παραστάσεις και γιορτινή διάθεση με την τήρηση βεβαίως της αστικής ασφάλειας και της ενεργοποίησης όλων των μηχανισμών που εγγυώνται την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς σε συνθήκες μαζικής προσέλευσης καταναλωτικού κοινού.

Η επιλογή της ημέρας αλλά και ο χαρακτήρας των κεντρικών εκδηλώσεων αποτελούν βασικούς συντελεστές για την εξασφάλιση επισκεψιμότητας και τόνωσης της αγοράς.

Η δική μας «Λευκή Νύχτα» αν είχε ως βασικό στόχο της την αναζωογόνηση και την “εσωτερική ανακύκληση” του τοπικού καταναλωτικού κοινού με μία δόση εκδηλώσεων τύπου “γιορτή μουσικής” με την ευγενή συμμετοχή του Δήμου Κομοτηνής, τότε όλα πήγαν καλά.

Στο βαθμό που οι προσδοκίες των διοργανωτών ήταν μεγαλύτερες τότε θα πρέπει την επόμενη χρονιά να διευρύνουν ποιοτικά και ποσοτικά τις εκδηλώσεις που θα αποτελέσουν πόλο έλξης επισκεπτών και εν δυνάμει καταναλωτών ακόμη και από τις γειτονικές μας χώρες ενώ θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση σε εκείνες τις παράλληλες ενέργειες, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να βλέπει βιτρίνες και να ψωνίζει, αλλά και να νιώθει καλύτερα. Να ευχαριστιέται τη βόλτα του, να νιώθει πως διασκεδάζει και ξεδίνει. Να έχει την αίσθηση ότι αξιοποιεί το χρόνο του κάνοντας κάτι παραπάνω χωρίς να σκέφτεται την επόμενη ημέρα.

Αυτός είναι και ο λόγος που σε πόλεις εντός κι εκτός Ελλάδας οργανώνονται «λευκές νύχτες» κυρίως το Σάββατο, με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά μέχρι τη μία μετά τα μεσάνυχτα ή και αργότερα. Τα τελευταία χρόνια της κρίσης και των λουκέτων έχει γίνει απολύτως αντιληπτό ότι το εμπόριο –δηλαδή η κυκλοφορία του χρήματος από ιδιώτες σε καταστήματα- έχει αλλάξει. Κατ’ αρχήν η έννοια επεκτείνεται, πλέον, σε κάθε μορφή κατανάλωσης. Έτσι είτε κάποιος αγοράζει ρούχα, παπούτσια ή βιβλία, είτε τρώει και πίνει, ενισχύει την αλυσίδα της αγοράς και στο τέλος της ημέρας όλοι κερδίζουν. Επίσης, είναι σαφές ότι η καλή και δίκαιη σχέση ποιότητας – τιμής στο ράφι δεν αρκεί. Όπως δεν αρκούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις, που άλλωστε είναι συνεχείς.

Ας ελπίσουμε ότι στη νέα οικονομική/εμπορική χρονιά που διανύουμε θα βελτιστοποιηθούν οι προσπάθειες, θα βελτιωθεί το κλίμα και θα υπάρξει καλύτερη συνεργασία αρχών και φορέων ώστε να αναζωογονηθεί η τοπική οικονομία με την παράλληλη ανάδειξη της εντοπιότητας και προώθησης των χαρακτηριστικών της τοπικής ταυτότητας.

Αρθρογράφος