Ο κ. Χαλίτ Χαμπίπογλου συνεχίζει ανενόχλητος τα παιχνίδια του…

3 Μαΐου 202110:20

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Μετά το ζήτημα των σχολικών εφορειών, το μειονοτικό παραϊερατείο μέσω του ΕΟΤΔΘ και του κ. Χαλίτ Χαμπίπογλου, εν μέσω τρίτου κύματος πανδημίας, προσπάθησε μέσω του μειονοτικού τύπου για ακόμη μία φορά να δημιουργήσει εντυπώσεις στο εσωτερικό της μειονότητας αλλά και σε οργανώσεις του εξωτερικού σχετικά με την υποτιθέμενη σκόπιμη εξαίρεση των καθηγητών από τον εμβολιασμό.

Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο και σε αυτή την περίπτωση (όπως και στα selft tests)  για ένα ζήτημα διαδικαστικής και τεχνικής φύσεως, το παραμειονοτικό σύστημα προσπάθησε κι εκτιμούμε ότι το επιτυγχάνει ειδικά σε διεθνή φόρα και οργανώσεις του εξωτερικού, να προωθήσει το αφήγημα για την μειονότητα που καταπιέζεται σε συνθήκες πανδημίας.

Το ζήτημα δεν πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς είχαμε την παρέμβαση του βουλευτή Ροδόπης κ. Ιλχάν Αχμέτ που επικοινώνησε άμεσα με τον με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ.Κόπτση καθώς και με τον Γενικό Γραμματέα της ΟΙΕΛΕ κ. Χριστόπουλο, από τους οποίους έμαθε ότι το πρόβλημα είναι πανελλαδικό και αφορά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για την επίλυση του προβλήματος.

Άμεση ήταν και η αντίδραση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Κ. Μπαντίκου ο οποίος με σχετική του ανακοίνωση αναφέρει τα ακόλουθα:

Σχετικά με πρόσφατα δημοσιεύματα μειονοτικών ΜΜΕ περί δήθεν αποκλεισμού από τον εμβολιασμό μειονοτικών εκπαιδευτικών στα μειονοτικά Γυμνάσια – Λύκεια Ξάνθης και Κομοτηνής αναφέρουμε τα ακόλουθα:

  1. Οιδιευθύνσεις των δύο μειονοτικών Γυμνασίων-Λυκείωνανέφεραν την αδυναμία κάποιωνμειονοτικών ιδιωτικών εκπαιδευτικών να δηλώσουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα εμβολιασμών την επιθυμία τους να εμβολιαστούν, με την ιδιότητά τους ως εκπαιδευτικοί.
  2. Η υπηρεσία μας επικοινώνησε άμεσα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και ενημερώθηκε ότι ο αρμόδιος φορέας που διεξάγει την εθνική εκστρατεία εμβολιασμού ανέσυρε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΥΠΑΙΘ τα στοιχεία όλων των εκπαιδευτικών χωρίς καμία παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας και τα ενέταξε στην δική του ηλεκτρονική πλατφόρμα. Όπως ήταν φυσικό για μια τέτοια πολύπλοκη διαδικασία που αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς,υπήρξαν και περιπτώσεις ιδιωτικών ή δημόσιων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια που δεν μπορούσαν να υποβάλουν αίτηση εμβολιασμού λόγω ελλείψεων ή σφαλμάτων που υπήρχαν στα στοιχεία τους όπως αυτά ήταν δηλωμένα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ.Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις υπήρχε η δυνατότητα υποβολής ένστασης ώστε να διορθωθούν οι ελλείψεις ή τα λάθη στα στοιχεία και να επιτραπείη υποβολή αίτησης εμβολιασμού.
  3. Για όλα τα ανωτέρω ενημερώθηκαν άμεσα οι Διευθύνσεις των δύο Μειονοτικών Γυμνασίων – Λυκείωνοι οποίες ενημέρωσαν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς (πλειονοτικούς και μειονοτικούς).
  4. Σημειώνουμε ότι ένα ανάλογο ζήτημα που είχε δημιουργηθεί πρόσφατα με την παραλαβή των εξετάσεων αυτοδιάγνωσης (selftest) είχε επιλυθεί άμεσα. Ενημερωθήκαμε και τότε ότι το πρόβλημα αδυναμίας πρόσβασης μέσω ΑΜΚΑ, οφειλόταν στο γεγονός ότι ορισμένοι μειονοτικοί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είχαν δηλώσει τα στοιχεία τους με λατινικούς χαρακτήρες, γεγονός που δημιούργησε πρόβλημα συμβατότητας στο σύστημα.Η Περιφερειακή Διεύθυνση φρόντισεαμέσως για την προμήθεια των δύο Μειονοτικών Γυμνασίων-Λυκείων με ικανό αριθμό και εφεδρικών εξετάσεων αυτοδιάγνωσης.
  5. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτημα εμβολιασμού και βάσει των ηλικιακών τους ομάδων, άρα σε κάθε περίπτωση δεν υφίσταται πρόβλημα.
  6. Σημειώνουμε, επιπλέον, προς διασκέδαση ενδεχόμενων εντυπώσεων ότι τα ανωτέρω δεν αφορούν στους 16 μετακλητούς δασκάλους από την Τουρκία, για τους οποίους λόγω έλλειψης ΑΜΚΑ οι συνεννοήσεις για τον εμβολιασμό τους έγιναν μέσω της εδώ διπλωματικής τους Αρχής.
  7. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που υπηρετεί συντριπτικά μεγαλύτερος αριθμός μειονοτικών εκπαιδευτικών δεν διατυπώθηκε κανένα παράπονο. Μάλιστα, μειονοτικοί εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εκδήλωσαν ανάλογο ενδιαφέρον, εμβολιάστηκαν νωρίτερα κάνοντας χρήση αδιάθετων εμβολίων.

 

Όπως προκύπτει από τα γεγονότα η διαδικασία εμβολιασμού ήταν και είναι ακριβώς η ίδια για όλους τους εκπαιδευτικούς. Τυχόν τεχνικά προβλήματα που είναι φυσικό να υπάρξουν σε μια τέτοια διαδικασία, αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς σε όλη την επικράτεια χάρη στις άοκνες προσπάθειες των εμπλεκόμενων Υπουργείων. Κανένας εκπαιδευτικός δεν έτυχε ούτε ευνοϊκής ούτε διακριτικής μεταχείρισης. Για όλους ίσχυσαν ακριβώς οι ίδιοι κανόνες.

 

                                                                                                                                                                                                                      Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

 

 

                                                                              ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΜΠΑΝΤΙΚΟΣ

Αρθρογράφος