Μιχ. Αμοιρίδης: Σε εξέλιξη ο στρατηγικός σχεδιασμός για την εδραίωση της αναγνωρισιμότητας της ΠΑΜ-Θ

23 Ιανουαρίου 201709:13

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Ο Μιχάλης Αμοιρίδης ήταν η επιλογή του αείμνηστου Γιώργου Παυλίδη για τη θέση του θεματικού αντιπεριφερειάρχη τουρισμού και μέχρι σήμερα έχει να επιδείξει ένα σημαντικό έργο εξωστρέφειας και προώθησης του τουριστικού προϊόντος ΑΜΘ αλλά και διαχείρισης κρίσεων που πολλές φορές μένουν αθέατες κι άγνωστες για το ευρύ κοινό.

Σκιαγραφώντας το προφίλ του πολιτικού ή έστω του ανθρώπου με συμμετοχή στα κοινά θα λέγαμε ότι ως μηχανικός εφαρμόζει την αρχή πως «για να έχεις σωστό αποτέλεσμα, πρέπει να έχεις ένα καλά μελετημένο σχέδιο, το οποίο μετά την εκπόνηση του πρέπει να το εφαρμόσεις χωρίς εκπτώσεις ώστε να πετύχεις την ποιότητα που θέλεις  στο χρονοδιάγραμμα που προγραμμάτισες»….

Συναντηθήκαμε τυχαία στην Πλατεία της Κομοτηνής και από τα πολλά που συζητήσαμε ξεχώρισα τις επισημάνσεις του για θέματα των αρμοδιοτήτων του και ο ίδιος εκτιμώ ότι (συγ)κράτησε την «γκρίνια» μου και τις παρατηρήσεις μου για τα τεκταινόμενα και την κριτική που ασκείται για θέματα της αρμοδιότητάς του….

Πώς εκτιμάτε την τουριστική κίνηση για την ΠΑΜ-Θ κατά τη διάρκεια του 2016;

Είμαστε ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα μίας σχεδιασμένης βήμα προς βήμα προσπάθειας. Τόσο για το 2016, που για 2η συνεχόμενη χρονιά είχαμε αυξημένες διανυκτερεύσεις  ιδιαίτερα αλλοδαπών σε όλες τις περιοχές της ΠΑΜΘ αλλά και με βάση τα μηνύματα που λαμβάνουμε και για το 2017, τα οποία είναι αισιόδοξα.  

Για το 2017 ποια είναι τα μηνύματα και από πού τα λαμβάνετε;

Ένα από αυτά, είναι τα στοιχεία προγραμματισμού πτήσεων που με βάση την Ελληνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και το SETE Intelligence για τη περίοδο Μαρτίου – Οκτωβρίου 2017 για το αεροδρόμιο της Καβάλας, σε σχέση με την αντίστοιχή περίοδο του 2016, αναμένεται αύξηση αφίξεων αλλοδαπών 25-30%, που είναι μεγαλύτερη του εθνικού μέσου όρου που για το σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων Ελλάδας υπολογίζεται σε 19%. Παρατηρείται σημαντική αύξηση προγραμματισμένων θέσεων από χώρες όπως η Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, Σουηδία και ικανοποιητική από Δανία, Ολλανδία, Πολωνία. Σημαντικό είναι ότι στα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν υπολογιστεί οι αφίξεις από τις νέες χώρες που θα προσγειώνονται το 2017 στο αεροδρόμιο Καβάλας (Ρωσία, Λευκορωσία, Ελβετία). Ενημερωμένα στοιχεία θα ανακοινωθούν προς το τέλος Ιανουαρίου.

Ποια είναι η εντύπωσή σας για την «αναγνωρισιμότητα» της ΠΑΜ-Θ στο εξωτερικό;

Εδραιώσαμε την αναγνωρισιμότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπως Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία κα. Αυτό έγινε και για βασικές χώρες στόχους όπως η Ρουμανία και η Τουρκία. Τοποθετήσαμε εκεί που έπρεπε τον προορισμό μας και κάναμε γνωστές τις συνοριακές διαβάσεις, βοηθήσαμε στην ενίσχυση των υποδομών. Επενδύσαμε το 2016 στην διαφήμιση έντυπη αλλά κυρίως διαδικτυακή σε συγκεκριμένες αγορές στόχους όπως Ρουμανία, Τουρκία, Βουλγαρία, Σερβία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία

Ποιες κινήσεις θα κάνετε για το 2017 για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας;

Το 2017 θα συνεχίσουμε με έμφαση στη διαδικτυακή προβολή και αναμένεται να  ξεκινήσει και η διαφημιστική καμπάνια στο EURONEWS με πανευρωπαϊκή προβολή για την ΠΑΜΘ.   

Συμμετοχή σε εκθέσεις θα έχουμε;

Οι εκθέσεις δεν αποτελούν πλέον το κυρίαρχο εργαλείο για εμάς, δουλεύουμε περισσότερο έξω από αυτές κάνοντας κατάλληλες επαφές και συνεργασίες. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, για αυτό και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έχει καταστεί πλέον αξιόπιστος συνομιλητής των ισχυρών διαμορφωτών της κοινής γνώμης στο εξωτερικό.

Ποιοι οι προγραμματικοί στόχοι για το 2017;

Ο Στρατηγικός σχεδιασμός ακολουθείται χωρίς παρεκκλίσεις, τον ολοκληρώσαμε και τον εφαρμόζουμε υλοποιώντας τα βήματα που προβλέπονται και τα αποτελέσματα είναι ορατά.

Πέρα από τις συνεχιζόμενες δράσεις προβολής και δικτύωσης, κυρίαρχο για το 2017 είναι να επιτύχουμε σε δύο στόχους: Τη θεμελίωση του Φορέα Διαχείρισης του Τουριστικού Προορισμού ΑΜΘ, με τη συμμετοχή όλων, ένα σημαντικό εργαλείο που με την ολοκλήρωση της θεσμοθέτησης του θα αποτελέσει όργανο τεχνοκρατικό, στελεχωμένο με κατάλληλους συνεργάτες. Θα σχεδιάσει μακροπρόθεσμα και θα παρακολουθήσει με διορθωτικές παρεμβάσεις την υλοποίηση του σχεδιασμού.

Δεύτερος μεγάλος στόχος με βάση το έτος τουρισμού 2017 για την ΠΑΜΘ, να κινητοποιήσουμε την τοπική κοινωνία ώστε να αναπτύξουμε την παροχή τουριστικής υπηρεσίας εκεί που δεν είναι ακόμη στο βαθμό που θέλουμε. Ο τουρισμός είναι κλάδος που μπορεί να δώσει εισόδημα όχι μόνο στη διαμονή και εστίαση. Για αυτό προγραμματίζονται δράσεις ενημέρωσης τόσο των ήδη απασχολούμενων στον κλάδο όσο και ατόμων που θα ήθελαν να εμπλακούν.

Το 2017 προγραμματίζουμε να αξιοποιήσουμε τη προετοιμασία που έγινε τα προηγούμενα 2 χρόνια, με την έγκριση των προτάσεων που υποβάλαμε σε διάφορα Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Αφορούν στην επικαιροποίηση του υλικού προβολής, το σχεδιασμό μάρκετινγκ, τη διασύνδεση των μέσων προβολής της Περιφέρειας με τον ιδιωτικό τομέα για παράλληλή κοινή προβολή, την εκπαίδευση προσωπικού, την προώθηση των εθνικών πάρκων από τουριστικής πλευράς. Συνεργαστήκαμε για αυτό με το Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων Κύπρου, το ΣΕΤΕ και την Marketing Greece, τους Ξενοδόχους, τη CPMR, φορείς όπως το Δελτα Δούναβη κα.

Αρθρογράφος